Connector RJ45 met soort van kroonsteen-aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We hebben hier in huis (net verhuisd) 3 netwerkkabels lopen vanaf de meterkast naar de plek waar ze gebruikt worden. Maar nu zijn de kabels niet goed aangesloten en ik vermoed dat er één of meerdere kabelbreuken inzitten.
Ik heb zelf een tang en een netwerkkabeltester, maar ik moet het nog beter kunnen doormeten. Daarom zoek ik een mogelijkheid om de aparte aders makkelijk aan te sluiten, waarin RJ45 kan. Een connecter met zoiets als een kroonsteen, maar dan voor Cat5e :)

Bestaat dat?

edit - net zoiets als de https://www.netwerkkabels...etwerk-verbindingsbox-lsa, maar dan met een RJ45 aan één kant.

[ Voor 11% gewijzigd door Eusebius op 26-03-2019 19:49 ]

==
hoi

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 16:35
gemiddeld gezien gebeurt het niet vaak dat kabel zelf stuk is of verslijt....
wat wel vaak voorkomt is dat de rj45/8P8C stekker gewoon erg versleten is waardoor ie niet meer lekker contact maakt
ook dat lippie is vaak afgebroken bij teveel "mating cycles" ,waardoor hij terug eruitvalt

gewoon 2 verse 8P8C of keystones aan beide zijde en je bent vermoedelijk weer klaar voor jaaaaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 15:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Gokje: verkeerde stekkers gebruikt op solid core draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
-36- schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:35:
Gokje: verkeerde stekkers gebruikt op solid core draad.
Eh wat?

Als ik er wat over zoek, kom ik uit op https://www.utp-kabel.nl/...kabel-moet-ik-kiezen.html - volgens mij heb ik solid core, want het is een stug snoer.
Van de blog wordt ik nog niet veel wijzer. De ene kant van de kabel mag in het modem van KPN (dus RJ45 stekker) en de andere komt uit in een muurpaneel. Daarvoor is solid core wel geschikt :/

Het muurpaneel heeft 'u-vormige houdertjes' voor de snoeren, dat is voor solid core. In de meterkast zit volgens mij een huis-, tuin- en keukenstekker. Moet ik dus op zoek naar solid core stekkertjes ..

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Ipv een solide core rj45 kan hij beter op een patch paneeltje met lsa strook en vanuit daar met kort kabeltje naar het modem.

Heb zelf ook stekkers geknepen op harde kern in de meterkast maar nu, na 6 jaar en af en toe die kabels moeten bewegen en ompluggen, merk ik dat het contact slecht wordt (packet loss op m'n lan).

[ Voor 54% gewijzigd door frickY op 26-03-2019 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 15:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ja. Wat Fricky zegt. Als je het echt netjes wilt doen een patchpaneel, keystone/wandcontactdoos ook voor in de meterkast. Als er verder niks raars met de kabel is gebeurd zijn in mijn ervaring als amateurprutser 9 vd 10 keer gare RJ45 stekkers op stugge kabel het probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door -36- op 27-03-2019 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Tjonge, loop ik daar de hele middag mee te kl****n :/

Laatste keer dat ik netwerk heb aangelegd was een hele tijd geleden met een 'standaard' CAT5-kabel. Zal wel een flexibele kern hebben gehad.

Stekkertjes gevonden
https://www.allekabels.nl...5e-gereedschapsloos.html#
Nu nog een patch-paneel :)

==
hoi

Pagina: 1