Welk moederbord moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 729 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_Rietman
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-06-2023
Mijn vraag
Ik heb mijn computer nu al een tijdje en ik gebruik hem voor gamen, alleen veel games willen niet meer goed spelen op goeie settings vandaar dat ik een update ik wil. Ik zit nu al een tijdje te zoeken naar nieuwe parts. Ik zou graag een 1060 6gb willen alleen ik weet niet precies welk moederbord ik nodig heb. Mijn vraag is dus welk moederbord heb ik nodig om er een 1060 6gb te kunnen gebruiken (eventueel zou ik ook nog graag mijn ram upgraden van ddr3 naar ddr4)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit zijn mijn specs: https://valid.x86.fr/165wn8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel naar info gezocht maar kwam er niet uit, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-09 08:57
Inplaats van je moederbord te upgraden zou ik een complete upgrade uitvoeren. Je processor is inmiddels 7 generatie's oud. Dus een nieuwe videokaart zal niet veel invloed hebben ben ik bang omdat je processor simpelweg niet meer de huidige games aankan. Ik zou dus kijken naar iets compleet anders. Denk aan ryzen processor met wat ddr4 geheugen en een bijbehorend moederbord. Als je dan de upgrade zou maken naar een nieuwere videokaart zal je al je games weer netjes kunnen spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door JDV808 op 26-03-2019 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 11:42
Met een i7 2600 en een gtx 1060 kun je een prima potje gamen.
En daar hoef je geen ander moederbord voor te kopen. Wat doet je denken dat je een ander moederbord nodig hebt?? De i7 2600 kan niet samen met DDR4. Dat zou dus betekenen dat je een ander mobo, CPU, RAM en GPU nodig gaat hebben..

Welke games speel je er mee. Wat voor een monitor heb je?
Waar mik je op met de upgrade? Hoeveel fps wil je er mee halen? 60 fps? Of > 100 fps?

Waarom de gtx 1060? Wat is je budget?

Ook belangrijk : Welke voeding heb je?

Dat soort info is erg handig om te hebben voordat we je kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_Rietman
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb een ander moederbord nodig omdat mijn moederbord geen pci 3.0 x16 slot heeft

Welke games speel je er mee?
Ark, Pubg, Rs6 siege, BF1

Wat voor een monitor heb je?
Ik heb een samsung 24 inch 1980x1080 monitor

Waar mik je op met de upgrade? Hoeveel fps wil je er mee halen? 60 fps? Of > 100 fps?
60 fps zou gewoon goed zijn.

Waarom de gtx 1060?
Een 1050ti vind ik een beetje te slecht en een 1070 zou te duur worden

Wat is je budget?
Voor upgrade €250- €300~
Maar als ik nieuwe pc zou bouwen/kopen dan kan ik me oude pc nog wel verkopen voor €300~

Welke voeding heb je?
op dit moment 200 watt en die ga ik sowieso upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank_Rietman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:27:
Ik heb een ander moederbord nodig omdat mijn moederbord geen pci 3.0 x16 slot heeft
Dat is backwards compatible, past prima in jouw pci-e 2.0 slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 11:42
Een volledig nieuwe pc met r5 2600 en een rx580/gtx 1660 zal je ongeveer 650 - 700 euro kosten.

Als je dat nu nog niet hebt ( verkoop van je huidige pc meegerekend. Weet niet of je er echt 300 voor gaat vangen) koop dan eerst een GPU en een goeie voeding.

bv een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G met een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Daar kun je voorlopig met gemak alle games op je huidige monitor op hoge/hoogste settings op 60 fps spelen.

Spaar je rustig verder en als je genoeg hebt verkoop je de i7 pc met de gtx 750ti en voeding er weer in en schaf je het nieuwe spul aan. Ergens rond juli zouden de nieuwe Ryzen CPU's uitkomen die nog wat beter en goedkoper lijken te gaan worden tov de huidige generatie.

Zolang er niets kapot gaat kun je met het i7 pctje met die 2 upgrades nog wel ff vooruit.

[ Voor 3% gewijzigd door Baloes op 26-03-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.