Stabiliteit testen met 3d mark genoeg ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
HET GAAT HIER DUS OM EEN VIDEO KAART !!!

Mijn unreal is een beetje gaar op dit moment en ik heb geen Quake meer. :(

Ik heb wel De 3d-Mark progaramma's liggen vanaf 99MAX. :P

Zou het genoeg zijn om met die programma's de stabiliteit te testen ivm overclocken. of moet dit toch echt gebeuren met unreal ofzo.

Uw mening en ervaringen graag :7

Verwijderd

Als ik de boel overclock tot 145 FSB 10 Multiplier en me Vidkaart op 220/500

Gaat 3dMark2001 prima.. maar bij Urban Terror loopt ie vast.

• Maku
Leuk systeem heb je trouwens *D

het gaat my er namelijk om dat ik m niet dermate tweak dattie met 3d mark als een zonnetje doet en als ik UT ga spelen het zooitje verneuk :(

Verwijderd

mijn pc slaat eerder vast met 3dmark dan met quake 3... dus bij mij werkt dat 'truucje' vrij aardig

Verwijderd

Persoonlijk test ik de stabiliteit van een PC nooit met een programma.

3D Mark 2000/2001 gebruik ik wel altijd, maar laat ook o.a.

* de fly-by demo van UT
* Stability Test
* Burn-In Test

langere tijd draaien.

Vervolgens nog een aantal Explorer venster openen met html, java en flash inhoud. Uit mijn eigen ervaring is gebleken dat Explorer als een van de eerste Windowsprogramma's kuuren vertoond bij een niet 100% stabiel systeem.

• Maku
Op woensdag 25 juli 2001 14:12 schreef GJBreet het volgende:
Persoonlijk test ik de stabiliteit van een PC nooit met een programma.

3D Mark 2000/2001 gebruik ik wel altijd, maar laat ook o.a.

* de fly-by demo van UT
* Stability Test
* Burn-In Test

langere tijd draaien.

Vervolgens nog een aantal Explorer venster openen met html, java en flash inhoud. Uit mijn eigen ervaring is gebleken dat Explorer als een van de eerste Windowsprogramma's kuuren vertoond bij een niet 100% stabiel systeem.
Die Stability en Burn-In Test zitten die ook in 2001 of zitten die in Unreal (in bijde nog niet tegen gekomen) :?

[off-topic]
Ps kga ff naar de kapper ik zie de reacties zo wel.
[/off-topic]

Verwijderd

ff flink wat files extracten
bv ( een iso 5 x achterelkaar)
dan heb je een flinke cpuload..
of bedoel je je display card?
zo ja dan iidd de flyby demo van ut

• Maku
Nou die van mijn videokaart natuurlijk anders staat ie hier verkeerd, maar bedankt.

Ik moet dus letten op vage pixels en strepen ed naar een paar keer die fly by ding gekeken te hebben.

edit:
hij hapert af en toe een beetje maar geen gekke strepen pixels ed, maarja wat wil je met zo'n systeem als dat ik heb :(

• Maku
Andere mensen met tips ?!

allez iz welkomz 8-)

• Maku
Ok ik zit nu dus met die extra sunonnetje en ben van 125@125 ( Not tweaked ) naar 165@155 gegaan maar het is hiero 27 graden en van de winter draaide die op 165@150 zonder active cooling :(

Hiervoor ( gisteren met de cooler andersom )stond ie op 145@140 dus wel iets vooruitgang maar van de winter moet ik die 175@165 toch wel halen dacht ik zo :P

Bedankt voor alles jongens
( en nu hopen dattie het blijft doen totdat ik mijn nieuw systeem bij elkaar heb gespaard.)

(kan nog wel een paar maandjes duren :( )

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Draait die Stealth wat? tjonge, dat die 3D Mark 2K1 kan draaien...

welke drivers gebruik je?

• Maku
De jouwe *D is dit zo'n prestatie dan !?

Mijn 3d mark 2000 score is rond de 1200 en de 2001 iets van 250 ofzo :+

Ik vind het maar kut :(

Maar ik ben toch aan het sparen voor een nieuw systeem en dan komt er of een Radeon of een deluxe ofzow in >:)

Verwijderd

}:O er op uiteraard .. voor een temperatuur-max indicatie.

• Maku
Ik heb het maar ff tussen mijn eerste post gezet dat het hier over een videokaart gaat en niet over een processor.

Of heb jij een hele brute en grfische versie 8-)

Verwijderd

Jij gaat niet altijd zien of iets vastloopt door de grafische kaart of door de CPU.

• Maku
Maar mijn hele systeem is niet overclocked behalve mijn videokaart.

Ik zou wel willen maar het is een ..... een,.... sorry ik krijg het niet uit mijn strot :'( :'(

Dus lijkt het me sterk dat daar de meeste fouten vandaan zullen komen.

Verwijderd

3d mark alleen is niet genoeg

bij mij werkt die meestal prima als ik mijn videokaart heb overgeklokt, maar ja dat is dan maar voor 10 min.

Je hebt van die hele leuke winamp plugins die veel vragen van je videokaart. Moet je maar eens proberen 3d en fullscreen daar merk je snel genoeg of die vastloopt of niet

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Je kunt ook allemaal dingen tegelijkertijd gaan doen, dus 20x word opstarten, 20x excel, en dan zorgen dat je geheugen lekker vol staat, dan een spel spelen, spel stoppen, weer opnieuw opstarten, je comptuer lekker laten stressen, en dan maar zien hoe lang hij het volhoudt...

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 14:24 schreef 001Michael het volgende:

Die Stability en Burn-In Test zitten die ook in 2001 of zitten die in Unreal (in bijde nog niet tegen gekomen) :?
Nee, het zijn beide apparte programma's :

http://www.tweakfiles.com/diagnostic/cpustabilitytest.html

Burn-In test weet in zo de maker niet meer van, maar dit is een commercieel programma.

Hmm, lees ik net in grote letters (is zeker nieuw) dat het om de videokaart gaat. Dan kun je deze wel vergeten, want deze testen de CPU en compleet systeem.

Dan zul je ook flink wat (nVidia)demo's kunnen gaan draaien.

• Maku
Ja ik had het er maar ff bij gezet omdat veel mensen dachten dat ik het opver een cpu had maar dit is toch Videoplanken & beeldkanonnen dussssss

Ik heb 3d mark 2000 een half uur lang laten draaien en hij bleef op deze snelheid gewoon goed presteren.

Dus ik denk dat hij het wel blijft doen zo.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Bij mij loopt diablo II altijd als eerste vast, terwijl quake III, UT en 3dmark2001 wel goed lopen. Kennelijk loopt diablo II bij een kleine error al vast (beeld bevriest muziek gaat nog door en de game blijft in een netwerk nog zichtbaar) terwijl andere games niet zo'n probleem hebben met een grafisch foutje.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Gewoon SPEC bench draaien :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Op donderdag 26 juli 2001 07:56 schreef 001Michael het volgende:
De jouwe *D is dit zo'n prestatie dan !?

Mijn 3d mark 2000 score is rond de 1200 en de 2001 iets van 250 ofzo :+

Ik vind het maar kut :(

Maar ik ben toch aan het sparen voor een nieuw systeem en dan komt er of een Radeon of een deluxe ofzow in >:)
Voor een PCI stealth draait ie best... De Savage4 is een chipset die nml eigenlijk niet zonder AGP textures hoort te draaien (AGP textures zijn sneller dan z'n eigen geheugen)
Pagina: 1