Fout in Artikel over voertuigtechnologien - alcoholslot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutsx
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 02:25
nieuws: Zwarte doos en 'snelheidsassistent' zijn per mei 2022 verplicht in au...

@koekiemonsterr @Koekiemonsterr

Helaas een fout die door de gehele Nederlandse media overgenomen is van het ANP die een nuance over het hoofd gezien hadden: alcoholsloten worden vanaf 2022 NIET verplicht volgens de nieuwe EU regelgeving.

Er komt enkel een verplichting voor fabrikanten om de installatie van alcoholsloten te faciliteren.

(In welke vorm ze dit moeten gaan doen, moet nog uitgewerkt worden – maar men kan denken aan een informatie document dat uitlegt hoe een alcoholslot in de auto geinstalleerd kan worden, of een connector waarop het alcoholslot aangesloten kan worden.)

De alcoholsloten zelf hoeven volgens deze nieuwe wet niet geinstalleerd te worden!

De reden voor deze facilitatie van de installatie van alcoholsloten is omdat het in moderne auto’s (voornamelijk de (gedeeltelijk) electrische voertuigen) steeds moeilijker word om een alcoholslot te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ik weet niks van het ANP; heb me enkel en alleen gericht op de gelinkte directe bron en nadere informatie vanuit de EU. Maar het klopt, daar wordt m.i. in enigszins vage termen gesproken over 'facilitation'. Ik pas het aan, dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 26-03-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutsx
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 02:25
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:51:
Ik weet niks van het ANP; heb me enkel en alleen gericht op de gelinkte directe bron en nadere informatie vanuit de EU. Maar het klopt, daar wordt m.i. in enigszins vage termen gesproken over 'facilitation'. Ik pas het aan, dank.
Dan heb ik te snel mijn conlusies getrokken over je bronnen ;)

Jammer dat de press releases niet goed duidelijk maken wat de alcohol interlock installation facilitation precies inhoud. (Het gelinkte wetsvoorstel omschrijft het echter als: "gestandaardiseerde interface die de montage van aftermarket-alcoholsloten in motorvoertuigen vergemakkelijkt.")

Bedankt in ieder geval voor de correctie!