Ascii extended niet standaard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdePenk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-12-2024
Mijn vraag
Via een opdracht krijg ik te horen dat ik ascii-232 moet gebruiken als start code in een barcode.
Nu heb ik gezocht hierop, en ik kom erachter dat vanaf 128, ascii niet standaard is. Ik kom inderdaad verschillende tekens tegen op verschillende websites voor ascii-232.
Mijn vraag is nu of mijn gedachtegang klopt: als iemand mij om ascii-232 vraagt, kan ik niet weten welk symbool hier bij hoort, omdat hier niet één standaard voor is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt(?)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
verschillende tabellen geven verschillende symbolen. Extended ascii schijnt geen standaard te zijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 00:06

Bob

Ik denk dat je achter de encoding zoekt, dit definieert welk karakter er achter welke byte schuilt.
Een voorbeeld:
Wikipedia: Windows-1252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11
Wat voor barcode is het? Is het code39, GS1 datamatrix, QR? Wellicht dat je uit de definitie van de barcode wat kan halen? GS1 heeft iig veel definities online staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat je de handscanner moet programmeren om een specifieke byte te uiten die overeenkomt met ascii-232, ongeacht welke encoding er wordt gebruikt. Welk teken er dan naar voren komt, is niet belangrijk.

Ga eerst eens na of de scanner überhaupt extended ascii ondersteund. Wij hebben op 't werk een aantal en geen kunnen we met de handleiding voorbij 127 programmeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdePenk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-12-2024
Het gaat om een code die wij op onze producten plakken, maar door de klant gescand (kunnen) worden. Ik ben erachter gekomen dat we deze codes nooit goed hebben gemaakt, maar blijkbaar heeft de klant ze nooit gebruikt, anders hadden we dat wel gehoord.
Ik zal vandaag even kijken of ik uit hun voorschrift meer informatie kan halen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of ze negeren de start stopcodes en lezen hem as is

zowizo ik hen zelf nooit een Þ als startcode gezien. wat voor specs werk je mee ?
btw niet alle barcodes werken daarmee, welke barcode gebruik je dan eigenlijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 27-03-2019 08:06 ]

Iperf

Pagina: 1