Vermoedelijk probleem met Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabdulamir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09-2023
Mijn internetverbinding is gisteren plots verbroken en ik vermoed dat het te maken heeft met de Switch of de aanvoer naar de Switch. Wifi werkt nl. naar behoren, ethernet niet. Ik heb drie internetkabels die allen verbonden zijn met de Switch: naar desktop-pc, naar console en naar tv. De lichtjes van de Switch branden naar behoren (zie afbeelding).

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/image/Hk85b

Mijn desktop-pc geeft aan: Unidentified network, Connected. Mijn console geeft ook aan dat er een internetkabel is verbonden, maar er geen ip-adres gevonden kan worden

Ik heb alle stroom-, router- en Switchkabels opnieuw geplugd, helaas zonder resultaat.

Waar exact ligt het probleem en waar moet ik de oplossing zoeken? Ik heb voor mijn studie dringend internet nodig op mijn desktop-pc (wifi bereikt mijn pc heel slecht). Dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Kan je voor de test één van je apparaten direct in een lan poort van e modem/router stoppen i.p.v de switch? en kijken of het probleem voordoet?

Heb je zowel je switch als je modem/router al een een reboot gegeven?

[ Voor 20% gewijzigd door HKLM_ op 26-03-2019 15:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sabdulamir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09-2023
HKLM_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:36:
Kan je voor de test één van je apparaten direct in een lan poort van e modem/router stoppen i.p.v de switch? en kijken of het probleem voordoet?

Heb je zowel je switch als je modem/router al een een reboot gegeven?
Heb daar niet eens aan gedacht, haha... Heb het hele huis moeten omploegen om een extra internetkabel te vinden, maar dit werkt inderdaad! Het probleem ligt dus bij de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 22:00
Een switch gaat meestal "per poortje" stuk. Probeer de uplink en/of je pc eens in een andere poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:12

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Zitten er maar 2 kabels in die switch? Kan je net zo goed een RJ45 koppelstukje gebruiken.
Sowieso is dat ding antiek (10/100mbit) zou hem alleen daarom al vervangen.