Foutje in artikel over EP stemming auteursrecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Aangaande nieuws: Europarlement stemt voor auteursrechtrichtlijn met 'uploadfilters' en...
@koekiemonsterr

De opmerking dat de SP voor de richtlijn heeft gestemd is niet correct. De SP heeft zich uiteindelijk onthouden van stemming, zie ook:

https://twitter.com/AnneM...tatus/1110511195117809664
https://juliareda.eu/wp-c...2019/03/copyrightvote.pdf (Mineur en de Jong staan bij de onthoudingen)

EDIT: links fixed

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Morgan op 26-03-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
Je lijkt verkorte URL's gekopieerd te hebben. Er staan nog ...tjes middenin en werken dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Inderdaad @Cpt.Morgan, ik pas het e.e.a. aan. Die officiële stemmingslijst gaat zo te zien alleen nog over het toelaten van amendementen, maar met die quote van Mineur op Twitter kun je wel concluderen dat ze zich onthouden hebben van het stemmen bij de definitieve stemming. Merkwaardig, gisteren gaf De Jong op een blog nog aan voor te gaan stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:47:
Inderdaad @Cpt.Morgan, ik pas het e.e.a. aan. Die officiële stemmingslijst gaat zo te zien alleen nog over het toelaten van amendementen, maar met die quote van Mineur op Twitter kun je wel concluderen dat ze zich onthouden hebben van het stemmen bij de definitieve stemming. Merkwaardig, gisteren gaf De Jong op een blog nog aan voor te gaan stemmen.
Nee, zie pagina 3-4, ook de definitieve stemming staat daar bij.

Bron hier: https://twitter.com/Senficon/status/1110530265624051718

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 26-03-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Cpt.Morgan schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:49:
[...]

Nee, zie pagina 3-4, ook de definitieve stemming staat daar bij.
Oh ja, dank, gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:47:
Merkwaardig, gisteren gaf De Jong op een blog nog aan voor te gaan stemmen.
Dat klopt, maar waarom schreef je dan in het artikel:

"Tijdens de stemming dinsdagmiddag hebben onder meer Europarlementariërs van de SP voor de richtlijn gestemd, terwijl ze eerder hadden aangegeven tegen te stemmen"

[ Voor 42% gewijzigd door Cpt.Morgan op 26-03-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Cpt.Morgan schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:51:
[...]

Dat klopt, maar waarom schreef je dan in het artikel:

"Tijdens de stemming dinsdagmiddag hebben onder meer Europarlementariërs van de SP voor de richtlijn gestemd, terwijl ze eerder hadden aangegeven tegen te stemmen"
Omdat dat zo schijnt te zijn geweest. Reda zei dat De Jong eerder had verklaard tegen te stemmen. Dat werd conform de blog van De Jong kennelijk ineens een voorstem, en nu uiteindelijk dus een onthouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:53:
[...]

Omdat dat zo schijnt te zijn geweest. Reda zei dat De Jong eerder had verklaard tegen te stemmen. Dat werd conform de blog van De Jong kennelijk ineens een voorstem, en nu uiteindelijk dus een onthouding
Prima, maar de reacties staan nu al vol met mensen die verontwaardigd zijn over deze zogenaamde actie van de SP..... Wat meer zorgvuldigheid is wel verstandig bij dit soort politiek gevoelige onderwerpen, in mijn ogen.

(disclaimer: ik ben geen SP stemmer, maar vind het wel belangrijk dat dit soort dingen correct gerapporteerd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Tja, achteraf had ik wellicht nog niks moeten schrijven tot de lijst beschikbaar was, of het iets anders moeten formuleren. Maar ik neem aan dat je ook deze blog gelezen? Als ze de dag voor de stemming zeggen dat ze vóór de richtlijn stemmen, dan is dit wel een onverwachte halve draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:02:
Tja, achteraf had ik wellicht nog niks moeten schrijven tot de lijst beschikbaar was, of het iets anders moeten formuleren. Maar ik neem aan dat je ook deze blog gelezen? Als ze de dag voor de stemming zeggen dat ze vóór de richtlijn stemmen, dan is dit wel een onverwachte halve draai.
Ja die blog ken ik, en inderdaad is dit ook geen handige actie van de SP (eerst tegen, dan voor, dan maar onthouden). Dat leidt bij zowel kiezers als media tot verwarring, dat is duidelijk.

Maar het is zeker verstandiger om op feiten te wachten voor je zoiets schrijft. Ik snap dat dit kan gebeuren, maar juist bij politieke gevoelige onderwerpen als deze is het verstandig om zorgvuldig te zijn. De reacties hier op Tweakers als het om politiek gaat kunnen de laatste tijd nogal snel uit de hand lopen...
Pagina: 1