Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iemand ervaring met niet originele tranceiver modules?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Ik heb voor een locatie waar ik 2 sfp's voor nodig heb (voor in een cisco switchje), single mode, de leverancier rade mij een Cisco GLC-LH-SMD module aan á 395 euro/stuk

Nu sprak ik met een collega en die vroeg of we niet cisco compatible transceivers kunnen gebruiken

BV: https://technikladen.shop...ceiver-Modul+GLC-LH-SMD-C

die kosten maar 22 euro, dat is echt wel een bizar groot verschil.

Heeft iemand ooit dit soort modules gekocht en gebruikt, en wat zijn de nadelen ten opzichte van een originele cisco module?

Gezien het prijs verschil: waarom zou ik niet voor de goedkopere variant gaan en er 2 op de plank leggen voor als er wat kapot gaat?

[ Voor 10% gewijzigd door ETH0.1 op 26-03-2019 14:24 ]

Alle reacties

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11 21:56
Ik hoor goede verhalen over Solid Optics. Over het algemeen werkt het net zo goed als de normale Cisco optics mits ze goed geprogrammeerd zijn (vendor code e.d.).

Enige probleem kan zijn als de hardware in support is en je een case aanmeld bij Cisco, heb daar geen ervaring mee in geval van een niet-Cisco optic.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op (oudere) Catalyst switches kunnen 3rd party SFP’s geweigerd worden. Nexus switches zijn geen probleem, omdat bijvoorbeeld twinax kabels van NetApp of EMC ook op deze datacenter switches moeten werken.

Heb je een supportcontract op de switch, dan kan je gewoon support cases openen bij Cisco TAC. Blijkt het probleem aan de verbinding te liggen waar je 3rd party SFP’s voor gebruikt, dan gaat TAC je niet verder helpen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:26
Ik koop die meestal bij fs.com
Nog nooit problemen mee gehad.
Is een wereld van verschil qua prijs.

Wat is het type van de cisco switch ?
Ik heb vooral ervaring met de small business reeks.

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:39
Zelf wel ervaring met de Solid Optics receivers. Ik kon geen verschillen vinden met de originele.

Enige wat ik deed, was 2 originele op de plank houden dat als er een setje problemen gaf je deze snel uit kon wisselen.

Dit was op een netwerk gebaseed nexus 9k met 2960x switches

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wij hebben een paar handen vol spul van Solid Optics gehaald, zowel voor lokale verbindingen als een 80Km+ DWDM koppeling. Prima spul. Merkeigen kost je 10x wat die dingen kosten en qua stabiliteit heb ik niets te klagen gehad.

Qua service ook niet.

Wij hebben ze hier vandaan: https://www.alturnanetworks.com/

Prima service ook. Wel handig tevoren even met hen te checken wat je precies nodig hebt zodat je het juiste spul in huis haalt. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Nooit problemen mee gehad. Denk dat ik momenteel zo'n 600 compatible dingen heb draaien, varieerend van 100Mbit tot 10Gbit DWDM.

Afhankelijk van het merk worden ze niet altijd goed ondersteund. HP doet bij sommige switches aan vendor locking en is niet uit te schakelen. Hetzelfde geld voor sommige intel kaartjes

Bij Cisco IOS kun je het vaak activeren (service unsupported-transceiver)

Ook met Juniper, Huawei, Zyxel en Brocade eigenlijk nooit issues gehad.

Mooier is om ze gewoon te coden volgens de vendor, hoef je ook geen geintjes in je config uit te halen en zal ie 'm zien als een originele.

Kwa vendor support ben je wel wat beperkter, als men een optic verdenkt en je hebt 3rd party zal men logischerwijs het niet supporten. Maar in de praktijk maak ik zelden problemen mee.

SolidOptics is een partij die je hier in NL vrij veel langs ziet komen idd. Direct in China bestellen is idd goedkoper, maar of dat voor een paar optics de moeite waard is.....

Overigens kun je eventueel ook nog refurbished originele kijken. 1Gbit kost geen drol meer en wordt vaak gedumpt.

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 26-03-2019 15:49 ]

• ETH0.1
Bedankt allemaal hier boven, gewoon proberen dus en kijken of het werkt :)

Het is voor een 100mbit internet verbinding om die beschikbaar te maken in een andere ruimte, verkeer wat ik niet op mijn productie netwerk switches wil hebben (ook niet in een eigen vlan). de internet verbinding is wel belangrijk, maar niet de belangrijkste verbinding in het pand.
Ghostface9000 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:40:
Wat is het type van de cisco switch ?
Ik heb vooral ervaring met de small business reeks.
Het is om 2 Cisco WS-C2960L-8PS-LL switches aan elkaar te knopen,

Normaal gesproken werk ik met 3850/9300's en 2960x switches, voor die prijs let je niet meer op de transciever, maar in dit geval is de tranciever duurder dan de switch zelf, dan krab ik toch even achter mijn oren.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11 21:56
Wellicht ten overvloede maar controleer wel even of je multimode (SX) of single mode (LH/LX) optics nodig hebt. Je hebt het over een andere ruimte dus ik vermoed dat de afstand niet al te groot is en dat je misschien multimode gebruikt en dus een SX optic nodig hebt.

• ETH0.1
Ascension schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:17:
Wellicht ten overvloede maar controleer wel even of je multimode (SX) of single mode (LH/LX) optics nodig hebt. Je hebt het over een andere ruimte dus ik vermoed dat de afstand niet al te groot is en dat je misschien multimode gebruikt en dus een SX optic nodig hebt.
zie eerste zin in de OP ;)
Pagina: 1