Toon posts:

[Chrome browser] Spellingcontrole was NL, is nu UK

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eind vorige week (waarschijnlijk met een update) merk ik dat de spellingscontrole in de Chromebrowser geen Nederlands meer 'kent' en onder elk woord komt nu een rode zigzag lijntje met Engelse verbeter suggesties. Ik gebruik geen extensies of andere plug-in's voor Chrome en draai Windows 10 (laptop van werk). Hoe krijg ik het voor elkaar dat 'ie gewoon weer Nederlands kent ??

Chrome

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:38
Je kunt geen taal toevoegen? Zoals die knop midden in je screenshot zou doen?

Als het niet kan is dat misschien een beperking die op de je werk-laptop geldt en niet zozeer iets dat fout gaat...

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zit al op de goede plek te kijken. Wat houd je tegen om hier wat te doen? Want je zegt niets over wat je zelf hebt gedaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Patrick_6369 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:54:
Je kunt geen taal toevoegen? Zoals die knop midden in je screenshot zou doen?

Als het niet kan is dat misschien een beperking die op de je werk-laptop geldt en niet zozeer iets dat fout gaat...
Nee, ik kan geen talen toevoegen. Waarschijnlijk zal die beperking altijd al erin hebben gezeten, maar nog sinds vorige week is het rode lijnen feest, dus Nederlands was altijd een taal waarin de spellchecker gewoon dienst in deed.
Hero of Time schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:03:
Je zit al op de goede plek te kijken. Wat houd je tegen om hier wat te doen? Want je zegt niets over wat je zelf hebt gedaan.
Ik kan geen talen toevoegen en als ik op Google zoek met dit probleem, kom ik alleen in hun Chrome Store uit bij de extensies en naar mijn weten was het allemaal zonder extensie :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:43:
Sinds eind vorige week (waarschijnlijk met een update) merk ik dat de spellingscontrole in de Chromebrowser geen Nederlands meer 'kent' en onder elk woord komt nu een rode zigzag lijntje met Engelse verbeter suggesties. Ik gebruik geen extensies of andere plug-in's voor Chrome en draai Windows 10 (laptop van werk). Hoe krijg ik het voor elkaar dat 'ie gewoon weer Nederlands kent ??

[Afbeelding: Chrome]
Nederlandse installeren => https://www.google.nl/chrome/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd opnieuw te installeren (was al Nederlands), helaas geen effect . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:13:
[...]

Geprobeerd opnieuw te installeren (was al Nederlands), helaas geen effect . . .
Kijk eens in instellingen extensies

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm door. Voorheen had ik deze optie tot mijn beschikking, maar sinds de laatste update van Chrome afgelopen week, is deze functie eruit gehaald.

Tot dusver wenst Google er geen reactie op te geven, dus ik ben langzaam aan aan het zoeken naar een andere browser die a) snel werkt en b) gewoon standaard Nederlands heeft zoals Chrome dat had. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1