Ik gebruik in mijn script meerdere functies waarmee ik waarden bereken. Het lukt mij niet deze waarden vast te houden. Als ik verder in mijn script ga ben ik deze waarden kwijt. Tot nu toe los ik dit op door deze waarden in een csv bestand te bewaren om ze daarna - wanneer ik ze wil gebruiken - opnieuw op te halen vanuit het csv bestand. Mijn vraag ik nu kan dit niet handiger. Op welke manier kan je waarden vanuit de functie bewaren?
een voorbeeld van een functie
Wie weet een antwoord op die vraag?
...
een voorbeeld van een functie
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| def woord_waarde(naam): """Berekent de waarde van de string 'naam' """ naam = list(naam) som = 0 for char in naam: try: som += num_waarden[char.lower()] except KeyError: pass naam = ''.join(naam) if som == 11 or som == 22 or som == 33: som = som else: som = sum(int(digit) for digit in str(som)) if som >= 10: som = sum(int(digit) for digit in str(som)) else: pass num_cols = len(df.columns) waarde = som new_col =[waarde] # Voeg een nieuwe kolom toe met een bijbehorende waarde df.insert(loc=num_cols, column = header, value=new_col) # Overschrijf het csv_bestand met de nieuwe gegevens (toevoegen nieuwe kolom + waarde) df.to_csv(file_name, index=False) |
Wie weet een antwoord op die vraag?
...