Hallo,
Mijn laptop (8GB, i5) laadt (na een herinstall van Windows) webpagina's zeer traag.
De browsers die ik probeerde (Edge, Firefox, Chrome) reageren alleen hetzelfde.
Ze openen snel, maar wanneer ik een webpagina invoer en op enter druk duurt het vrij lang (15 a 20sec) voordat de webpagina daadwerkelijk verschijnt.
Virussen en dergelijke is uitgesloten (lijkt mij) omdat het een kale Windows 10 installatie is.
Er zijn geen plugins en dergelijke geinstalleerd.
Wanneer firefox bijvoorbeeld een webpagina laadt staat linksonder in de balk lange tijd:
wachten op www.nu.nl
wachten op TLS handshake.
wachten media....
wachten op google analytics
wachten op ....
wachten op ....
- Ik ga ervan uit dat elke browser min of meer hetzelfde probleem heeft (en niet dat ze allemaal een ander probleem hebben).
- Downloaden en speedtest gaat wel snel (tot 5MB/s)
- Er zijn verder ook geen proxies of dergelijke in gebruik
- Verder heb ik het geprobeerd met kabel en wifi en 'externe' wifi adapter
- Verder heb ik hardware acceleratie uitgeschakeld en ingeschakeld, echter geeft dit geen verbetering
- Ping naar bijvoorbeeld tweakers.net geeft normale waardes (12ms, 14ms, 13ms, 12ms)
- Getest op twee verschillende netwerken (thuis en werk)
- De laptop is tijdens gewoon gebruik wel snel (office etc)
Heeft iemand een oplossing of advies voor dit probleem?
Googlen heeft tot dusver weinig opgeleverd, echter heb ik dit topic doorgenomen. Waar de topic starter hier een oplossing heeft gevonden in een herinstall van Windows, lost dit bij mij niet het probleem op.
Mijn laptop (8GB, i5) laadt (na een herinstall van Windows) webpagina's zeer traag.
De browsers die ik probeerde (Edge, Firefox, Chrome) reageren alleen hetzelfde.
Ze openen snel, maar wanneer ik een webpagina invoer en op enter druk duurt het vrij lang (15 a 20sec) voordat de webpagina daadwerkelijk verschijnt.
Virussen en dergelijke is uitgesloten (lijkt mij) omdat het een kale Windows 10 installatie is.
Er zijn geen plugins en dergelijke geinstalleerd.
Wanneer firefox bijvoorbeeld een webpagina laadt staat linksonder in de balk lange tijd:
wachten op www.nu.nl
wachten op TLS handshake.
wachten media....
wachten op google analytics
wachten op ....
wachten op ....
- Ik ga ervan uit dat elke browser min of meer hetzelfde probleem heeft (en niet dat ze allemaal een ander probleem hebben).
- Downloaden en speedtest gaat wel snel (tot 5MB/s)
- Er zijn verder ook geen proxies of dergelijke in gebruik
- Verder heb ik het geprobeerd met kabel en wifi en 'externe' wifi adapter
- Verder heb ik hardware acceleratie uitgeschakeld en ingeschakeld, echter geeft dit geen verbetering
- Ping naar bijvoorbeeld tweakers.net geeft normale waardes (12ms, 14ms, 13ms, 12ms)
- Getest op twee verschillende netwerken (thuis en werk)
- De laptop is tijdens gewoon gebruik wel snel (office etc)
Heeft iemand een oplossing of advies voor dit probleem?
Googlen heeft tot dusver weinig opgeleverd, echter heb ik dit topic doorgenomen. Waar de topic starter hier een oplossing heeft gevonden in een herinstall van Windows, lost dit bij mij niet het probleem op.
[ Voor 26% gewijzigd door Robotx777 op 26-03-2019 23:08 ]