Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-11 14:08
Android heeft een woordenboek met best een aantal woorden. Toch zijn er nog heel veel normale woorden die ontbreken. Dit zorgt voor Irritaties of verkeerd gespelde woorden. Er is in Android naar mijn weten alleen een handmatige optie om het woordenboek uit te breiden.

Ik vind dat in deze tijd een volledig woordenboek voor autocorrect gewoon vrij beschikbaar moet zijn voor idereen. Ook ter behoud van de Nederlandse taal.

Zou dit niet iets zijn voor een overheidsinstantie? En Google ofcourse. Een import functie. Herkenbaar? Wat vinden jullie?

Beste antwoord (via RobinInDaHood op 26-03-2019 09:39)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RobinInDaHood schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:11:
Android heeft een woordenboek met best een aantal woorden. Toch zijn er nog heel veel normale woorden die ontbreken. Dit zorgt voor Irritaties of verkeerd gespelde woorden. Er is in Android naar mijn weten alleen een handmatige optie om het woordenboek uit te breiden.

Ik vind dat in deze tijd een volledig woordenboek voor autocorrect gewoon vrij beschikbaar moet zijn voor idereen. Ook ter behoud van de Nederlandse taal.

Zou dit niet iets zijn voor een overheidsinstantie? En Google ofcourse. Een import functie. Herkenbaar? Wat vinden jullie?
Ik zie dit bij meer Google-producten, die keuren zelfs prima samengestelde woorden af en corrigeren dat naar twee woorden. Ingebouwde spatiefouten dus! 8)7

Ik denk dat het een mooie lobby is voor Onze Taal. Overheid zie ik niet direct zitten, maar wellicht dat het belangrijk genoeg is.
ChinaGeek schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:14:
Gebruik gewoon Swiftkey. Veel prettiger toetsenbord waarbij onbekende woorden gewoon toegevoegd worden.
Je bedoelt dat je zelf woorden toe kan voegen. Dat kan met het standaard keyboard ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 26-03-2019 09:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Gebruik gewoon Swiftkey. Veel prettiger toetsenbord waarbij onbekende woorden gewoon toegevoegd worden.

Acties:
  • Beste antwoord

• Room42
  • Niet online
RobinInDaHood schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:11:

Ik zie dit bij meer Google-producten, die keuren zelfs prima samengestelde woorden af en corrigeren dat naar twee woorden. Ingebouwde spatiefouten dus! 8)7

Ik denk dat het een mooie lobby is voor Onze Taal. Overheid zie ik niet direct zitten, maar wellicht dat het belangrijk genoeg is.
Je bedoelt dat je zelf woorden toe kan voegen. Dat kan met het standaard keyboard ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 26-03-2019 09:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Room42 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:18:
[...]

[...]

Ik bedoel dat Swiftkey zelflerend is.

• Room42
  • Niet online
ChinaGeek schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:21:
[...]

Ja maar waarvan dan? ;) Je kunt een kind ook allemaal verkeerde dingen leren maar daar wordt het niet beter van.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:59

WCA

ChinaGeek schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:21:
[...]

Het google keyboard ook gewoon hoor

Share and Enjoy!

• Room42
  • Niet online
Maar goed, het gaat er TS dus om dat het Nederlandse woordenboek niet compleet is. Dat, ondanks alle clouddiensten van tegenwoordig. Ik had zelf ook wel verwacht dat Google dit beter in de hand zou hebben. Maar ook Google Chrome's woordenboek is erg slecht, imho. Zeker vergeleken bij Firefox, welke gewoon OpenTaal gebruiken!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-11 17:18
autocorrect heeft bij het opstellen van je bericht niet echt goed gewerkt. Ik zie al 2 fouten: idereen en Irritaties. Hoofdlettergebruik midden in een zin bij Irritaties.. als je het toch niet gebruikt waarom toch een volledig woordenboek in je geheugen zetten? Kost alleen maar ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door vj_slof op 26-03-2019 09:31 ]

• RobinInDaHood
Is al een hele stap in de goede richting inderdaad. Maar nogsteeds. Bij SwiftKey heb ik het gevoel dat ook verkeerd gespelde woorden automatisch worden aangeleerd.

• RobinInDaHood
vj_slof schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:30:
autocorrect heeft bij het opstellen van je bericht niet echt goed gewerkt. Ik zie al 2 fouten: idereen en Iedereen. Hoofdlettergebruik midden in een zin bij Iedereen... als je het toch niet gebruikt waarom toch een volledig woordenboek in je geheugen zetten? Kost alleen maar ruimte.
Goede vraag. Snap je punt! Ik gebruik het dus niet meer omdat bepaalde woorden er niet instaan en er dan een vreemd woord automatisch wordt ingezet.

Dat. En nog belangrijker: autocorrect springt tegenwoordig over je woordsuggesties? heen. Dus dat kan je niet meer gebruiken icm autocorrect. En met teksten "selecteren" (<- zit ook niet standaard in het woordenboek) is het ook zwaar irritant als er een dikke balk over je teksten heenkomt.

• RobinInDaHood
Room42 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:18:
[...]

[...]

Zo irritant, die samengestelde woorden...
Onze Taal is een goed idee inderdaad. Lijkt me wel een leuk project om aan te werken met een aantal developers.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-11 17:18
Voor behoud van de nederlandse taal is het misschien beter om helemaal geen gebruik te maken van deze hulpmiddelen.

• RobinInDaHood
vj_slof schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:01:
Voor behoud van de nederlandse taal is het misschien beter om helemaal geen gebruik te maken van deze hulpmiddelen.
Misschien. Maar ik denk persoonlijk van niet. Stel, je ziet alleen nog maar goed gespelde woorden overal, dan herken je het meteen als iets fout is. Ik merkte zelf bijvoorbeeld dat mijn spelling een stuk achteruit was gegegaan op het vmbo omdat ik daar veel meer verkeerd gespelde woorden zag. Je gaat dan sneller twijfel aan wat goed of fout is. Zelfde met autocorrect.

Maar snap je punt wel..
Pagina: 1