$200 betaald voor retourzending

Pagina: 1
Acties:
  • 5.900 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Ik heb een ring gekocht uit Amerika voor $1800, na aankomst waren er wat problemen:
1) Het doosje was beschadigd
2) Er zat geen papierwerk bij (wat wel beloofd was voor aankoop)
3) Ik was niet tevreden over het formaat ring

Ik heb met de eigenaar besproken om het terug te sturen en hij bood eerst $200 aan als ik de ring zou houden, dit wou ik echter niet en hij gaf aan dat er dan $200 wordt afgetrokken voor de retourzending. Ik heb de ring teruggestuurd en er is inderdaad $200 afgetrokken voor het retour zenden van de ring (wat via FedEx is gebeurd). Ik vind dit een bizar bedrag, het wordt natuurlijk verzekerd verzonden maar dan alsnog, $200?! Helemaal gezien er fouten gemaakt zijn aan hun kant.

Overigens staat op de website dat er betaald moet worden voor retourzending, maar dit bedrag had ik natuurlijk niet verwacht. Wat zijn mijn opties? Ik ga natuurlijk een shoprecensie achterlaten maar vraag me af of hier instanties voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Via E-bay gekocht of via een winkel?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
10% restocking fee is niet vreemd in de US.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 26-03-2019 09:04 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Ernemmer schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:02:
10% restocking fee is niet vreemd in de US.
Dit. Je handelt niet binnen de EU en hebt dus te maken met andere regels dan je gewend bent. En in de VS zijn de rechten voor de consument een stuk minder sterk dan hier. Een return en refund policy is niet eens verplicht op nationaal niveau en elke staat kan aparte regels hebben.

https://www.termsfeed.com/blog/return-refund-laws-usa/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:24

GforceNL

Out of memory....

Als je het bedrag te hoog vond, waarom ben je dan akkoord gegaan? Wat hierboven al is gezegd, die fee is niet vreemd.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Prima als het 10% is, maar dit staat niet aangegeven. Op de website staat alleen "However, in the case of a refund, round trip shipping charges will be withheld from the refund". Er staat niks aangegeven over een restocking fee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Qwerty-273

Meukposter

SCIxX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:00:
Voor dat bedrag heb je natuurlijk wel vooraf contact gehad met de verkoper neem ik aan?
2. bestaat het papierwerk en is men vergeten dit mee te sturen? Of bestaat het niet?
3. Dat is van te voren op te meten natuurlijk.

Punt 1 kan je over twisten wat voor beschadiging het doosje had, of dit tijdens transport (of inpakken) gebeurt kan zijn, dan wel dat je een ring koopt en dat het doosje slechts verpakkingsmateriaal is?

Maar zoals Fable al aangeeft, een restocking fee is heel normaal in de US. Ook is een verzekerde verzending niet goedkoop. Je kan natuurlijk zelf een indicatie van het tarief bij elkaar klikken op de FedEx website.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet flauw zijn: maar waarom bestel je in godsnaam een ring van $ 1800 uit het beloofde land? Vooral om juweliers tegenwoordig enorm goed met Photoshop zijn :( Kijk maar naar de Lucardi, die sieraden zien er in de folder geweldig uit: maar in werkelijkheid word je belazerd, met een vaag diamant certificaat uit India!

Daarom heb ik mijn trouwringen bij een echte juwelier uitgezocht in Hongkong: als je die dingen 2x voor $ 200 retour moet sturen, ben je al zelf op neer gevlogen naar Azië bijvoorbeeld :+

Echt serieus: laat dit een les zijn, dure sieraden koop je niet online. Daarvoor ga je naar een goede juwelier, waar je de tijd neemt om de ringen te passen. True story: heb afgelopen maand zelf trouwringen uitgekozen in Hongkong, wat een service was dat _/-\o_

Ik ben direct genezen van de Lucardi :X Die hebben trouwens wel mooie sieraden, maar dan betaal je ook gewoon veel geld. Maar de service laat daar zijn wensen over helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Qwerty-273 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:24:
[...]

Voor dat bedrag heb je natuurlijk wel vooraf contact gehad met de verkoper neem ik aan?
2. bestaat het papierwerk en is men vergeten dit mee te sturen? Of bestaat het niet?
3. Dat is van te voren op te meten natuurlijk.

Punt 1 kan je over twisten wat voor beschadiging het doosje had, of dit tijdens transport (of inpakken) gebeurt kan zijn, dan wel dat je een ring koopt en dat het doosje slechts verpakkingsmateriaal is?

Maar zoals Fable al aangeeft, een restocking fee is heel normaal in de US. Ook is een verzekerde verzending niet goedkoop. Je kan natuurlijk zelf een indicatie van het tarief bij elkaar klikken op de FedEx website.
Het papierwerk bestaat wel, maar zenden ze niet mee bij internationale zendingen, iets wat ze van te voren hadden kunnen weten omdat ik er specifiek om heb gevraagd. En ja ik heb contact gehad, het enige wat eruit komt is dat dit de fee is om terug te sturen, maar zoals gezegd staat er niks over een restocking fee op de website.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:31:
Ik wil niet flauw zijn: maar waarom bestel je in godsnaam een ring van $ 1800 uit het beloofde land? Vooral om juweliers tegenwoordig enorm goed met Photoshop zijn :( Kijk maar naar de Lucardi, die sieraden zien er in de folder geweldig uit: maar in werkelijkheid word je belazerd, met een vaag diamant certificaat uit India!

Daarom heb ik mijn trouwringen bij een echte juwelier uitgezocht in Hongkong: als je die dingen 2x voor $ 200 retour moet sturen, ben je al zelf op neer gevlogen naar Azië bijvoorbeeld :+

Echt serieus: laat dit een les zijn, dure sieraden koop je niet online. Daarvoor ga je naar een goede juwelier, waar je de tijd neemt om de ringen te passen. True story: heb afgelopen maand zelf trouwringen uitgekozen in Hongkong, wat een service was dat _/-\o_

Ik ben direct genezen van de Lucardi :X Die hebben trouwens wel mooie sieraden, maar dan betaal je ook gewoon veel geld. Maar de service laat daar zijn wensen over helaas.
Dit soort bedragen voor online aankopen zijn tegenwoordig niet vreemd meer. Hoe zou ik moeten weten wat een "echte" juwelier in Azië is, de kans om een kat in de zak te kopen is dan groter dan een online winkel die gerenommeerd is door mensen met verstand van juwelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Perkouw op 26-03-2019 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
*Volgende keer graag niet meer dubbelposten.*

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 26-03-2019 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fedex is ook gewoon duur hoor. Ik heb wel eens een klant gehad die alleen met Fedex wilde ontvangen.
Prima, dan 330 euro verzendkosten ipv 60 met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Dit soort bedragen voor online aankopen zijn tegenwoordig niet vreemd meer. Hoe zou ik moeten weten wat een "echte" juwelier in Azië is, de kans om een kat in de zak te kopen is dan groter dan een online winkel die gerenommeerd is door mensen met verstand van juwelen.
Makkelijk: dat zijn allemaal juweliersketens, waarvan er een Chow Tai Fook heet. Maar nu zit je ook met de gebakken peren: terwijl je bij een juwelier in Nederland of een van de buurlanden, gewoon terug kon gaan en de ring gratis ruilen of geld terug.

De kopers bescherming is gewoon ruk in Amerika: maar ik snap hem wel hoor, want als je online zoekt word je al snel naar zo'n Amerikaanse webwinkel verwezen. Dat had ik bij mijn zoektocht naar een verlovingsring ook, toen kwam ik allemaal van die informatie tegen waarbij naar een Amerikaanse webwinkel verwezen werd.

PS Christ in Duitsland moet ook een goede juweliersketen zijn: als je toch $ 1800 uit geeft, kun je wellicht ook in de Europese Unie kijken. Trouwens heb je geen belasting aan de doaune hoeven te betalen? Want die ben je natuurlijk ook kwijt of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Bijzonder dat je zo'n grote gok neemt zonder jezelf van tevoren goed in te lezen wat de risico's zijn. Verzekerd verzenden van/naar de USA is ontzettend duur en zeker niet zonder risico's. Toen ik mijn trouwringen heb gekocht zijn we wel 3 keer bij de juwelier geweest om uit te zoeken en na levering ze nog aan te passen, dit is de service die je mag verwachten betalen.

Ik denk dat je hier weinig aan kan veranderen tenzij je hebt betaald met Paypal, die vergoeden in sommige gevallen de retour kosten.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als je met creditcard betaald hebt ('t is Amerika, dus grote kans), had ik contact opgenomen met de creditcardmaatschappij. Elke zichzelf respecterende creditcardmaatschappij biedt aankoopgarantie.

Dan had je waarschijnlijk je kunnen beroepen op het ontbreken van de papieren en de beschadiging en had je je geld vergoed gekregen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38

St@m

@ Your Service

Je geeft aan dat de verkoper heeft gezegd $200 van het bedrag af te halen dat je terugkrijgt als je het terugstuurt. Jij zegt, dat is goed, ik stuur het terug.
Nu heeft de verkoper je dus $200 minder teruggegeven (zoals hij al zei), en nu open je een topic om te melden dat dit veel geld is?

Ik begrijp wel dat het inderdaad veel geld is, maar dit wist je toch voordat je de ring ging terugsturen :?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SCIxX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:18:
Prima als het 10% is, maar dit staat niet aangegeven. Op de website staat alleen "However, in the case of a refund, round trip shipping charges will be withheld from the refund". Er staat niks aangegeven over een restocking fee.
Round trip shipping charges, dus 2x verzenden, dan is op zich 200$ niet heel vreemd ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:52
St@m schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:03:
Je geeft aan dat de verkoper heeft gezegd $200 van het bedrag af te halen dat je terugkrijgt als je het terugstuurt. Jij zegt, dat is goed, ik stuur het terug.
Nu heeft de verkoper je dus $200 minder teruggegeven (zoals hij al zei), en nu open je een topic om te melden dat dit veel geld is?

Ik begrijp wel dat het inderdaad veel geld is, maar dit wist je toch voordat je de ring ging terugsturen :?
Maar dat wil toch niet zeggen dat je achteraf niet de mogelijkheden kan bekijken. En ja soms wil je het gewoon eerst achter de rug hebben alvoren je het gevecht aan gaat. Was hij eerst het gevecht aan gegaan bestaat de kans dat de verkoper zegt je zoekt het maak uit. En dan is TS 1800 euro armer en heeft een ring waar hij niet blij mee is. Dan heb ik liever 1600 euro terug en 200 euro armer en achter af kijken wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
loki504 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:43:
[...]

Maar dat wil toch niet zeggen dat je achteraf niet de mogelijkheden kan bekijken. En ja soms wil je het gewoon eerst achter de rug hebben alvoren je het gevecht aan gaat. Was hij eerst het gevecht aan gegaan bestaat de kans dat de verkoper zegt je zoekt het maak uit. En dan is TS 1800 euro armer en heeft een ring waar hij niet blij mee is. Dan heb ik liever 1600 euro terug en 200 euro armer en achter af kijken wat mogelijk is.
Dit dus, ik moest het binnen een bepaalde termijn terugzenden. Ik heb nergens akkoord gegeven voor de $200, maar aangezien hij mijn volledige bedrag heeft zit ik niet in een sterke onderhandelingspositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Even alleen voor de nieuwsgierigheid, kan je een foto van de ring plaatsen?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38

St@m

@ Your Service

SCIxX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:10:
[...]

Dit dus, ik moest het binnen een bepaalde termijn terugzenden. Ik heb nergens akkoord gegeven voor de $200, maar aangezien hij mijn volledige bedrag heeft zit ik niet in een sterke onderhandelingspositie.
Of je wel of niet akkoord hebt gegeven door -onder de door de verkoper gestelde condities- de ring terug te sturen durf ik niet aan :) Maar neem ons even mee in je betaalwijze, retourproces enz.
Wellicht kunnen er dan wat gerichtere tips gegeven worden.

Heb je gekocht via eBay?
Heb je betaald via een CC?
Heb je betaald via PayPal?
Heb je de verzendkosten zelf betaald?
enz enz.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

loki504 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:43:
En ja soms wil je het gewoon eerst achter de rug hebben alvoren je het gevecht aan gaat.
Als je het gevecht nog aangaat, heb je het dus niet achter de rug... Als de verkoper een voorstel doet en daarmee ga je akkoord, wordt je positie een stuk zwakker, je bent immers akkoord. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je nazending van het papierwerk had kunnen eisen, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer lukken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bwerg schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:46:
[...]

Als je het gevecht nog aangaat, heb je het dus niet achter de rug... Als de verkoper een voorstel doet en daarmee ga je akkoord, wordt je positie een stuk zwakker, je bent immers akkoord. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je nazending van het papierwerk had kunnen eisen, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer lukken.
Als het niet wettelijk is(niet dat ik zegt dat het onwettelijk is) kan je er prima eerst onder dwang mee akkoord gaat. En dan je optie bekijken of je ooit nog eens die 200 euro terug krijgt. Noet geschoten altijd mis. Maar ik begrijp prima dat TS eerst 1600 terug wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

loki504 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:09:
kan je er prima eerst onder dwang mee akkoord gaan.
Ik zou niet weten wat de waarde hiervan is in het Amerikaans recht, daar hangt vanaf of akkoord gaan handig is (/was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bwerg schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Ik zou niet weten wat de waarde hiervan is in het Amerikaans recht, daar hangt vanaf of akkoord gaan handig is (/was).
We hebben het nu over het algemeen. Niet specifiek deze zaak. En dan kan achteraf kijken of je nog iets van die 200 euro terug krijgt beter als direct je munten op 1800 zetten. En daarom(denk ik). Heeft TS uiteindelijk het Topic geopent. En dan hebben een plausibele reden. Op de vraag? Waarom je eerst akkoordt gaat en daarna een topic opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Ik neem dat je met een credit card hebt betaald? Wellicht kan die kaart verstrekker wat voor je betekenen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

loki504 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:18:
[...]

We hebben het nu over het algemeen. Niet specifiek deze zaak.
Waarom zouden we het in dit topic over iets anders dan deze zaak hebben? Ik niet, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bwerg schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:21:
[...]

Waarom zouden we het in dit topic over iets anders dan deze zaak hebben? Ik niet, in ieder geval.
Omdat het een reden kan zijn waarom TS zo gehandelt heeft. En dus een antwordt op de vraag van St@m.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:26
Ik heb een ring gekocht uit Amerika voor $1800, na aankomst waren er wat problemen:
Welk punt heeft tot beslissing van terugsturen geleid?

Ik heb met de eigenaar besproken om het terug te sturen
?? eigenaar of webshop?
Ik heb de ring teruggestuurd en er is inderdaad $200 afgetrokken voor het retour zenden van de ring (wat via FedEx is gebeurd).
Dus die €1600 heb je al binnen??
Ik vind dit een bizar bedrag, het wordt natuurlijk verzekerd verzonden maar dan alsnog, $200?!
Eenvoudig te checken; wat kost iets van €2000,= met fedex verzekerd versturen naar US? en staat er toevallig in de voorwaarden dat je bij terugsturen heen en terug betaald?
Helemaal gezien er fouten gemaakt zijn aan hun kant.
heeft niks met verzendkosten te maken toch?
Overigens staat op de website dat er betaald moet worden voor retourzending, maar dit bedrag had ik natuurlijk niet verwacht. Wat zijn mijn opties? Ik ga natuurlijk een shoprecensie achterlaten maar vraag me af of hier instanties voor zijn.
als je denkt dat het goed voelt; lekker een recensie schrijven.
je andere opties?
uithuilen en overnieuw beginnen, en nooit weer sieraden die je niet 'life' gezien hebt kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 26-03-2019 12:32 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
gielie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:44:
Bijzonder dat je zo'n grote gok neemt zonder jezelf van tevoren goed in te lezen wat de risico's zijn. Verzekerd verzenden van/naar de USA is ontzettend duur en zeker niet zonder risico's. Toen ik mijn trouwringen heb gekocht zijn we wel 3 keer bij de juwelier geweest om uit te zoeken en na levering ze nog aan te passen, dit is de service die

Ik denk dat je hier weinig aan kan veranderen tenzij je hebt betaald met Paypal, die vergoeden in sommige gevallen de retour kosten.
Die vergoeden max. 30 euro.
https://www.paypal.com/nl...eturns/general-conditions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle kijk op de FedEx website laat ook zien dat de verzendkosten naar de VS rustig 150 euro zijn, dus die 200 dollar komt ook niet uit het niets lijkt me zo, verzekerd kan ik zo snel even niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
SCIxX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:10:
[...]

en hij gaf aan dat er dan $200 wordt afgetrokken voor de retourzending.
Sjah, daar ben je verder niet op in gegaan en hebt het gewoon terug gestuurd?

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 26-03-2019 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:39
Ik denk dat je van de verkoper niks meer hoeft te verwachten.
Die heeft aangegeven dat je slechts $1600 terug krijgt als je hem terug stuurt, jij hebt daarop de ring terug gestuurd zonder enig verweer zoals ik het begrijp.

Maar heb je nou betaald met CC of Paypal?
Zo ja kun je ze eens opbellen en kijken of ze nog iets voor je kunnen betekenen.
Zo niet denk ik dat je je verlies moet nemen, met internationale zendingen is het altijd tricky als het aankomt op consumentenrecht.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Ik begrijp echt niet wat je nou wil. Je bent nota bene zelf akkoord gegaan met een retourbedrag van $ 1600,- door de ring zonder protest terug te sturen.

Ik vind $200 ook niet zo`n vreemd bedrag voor een verzekerde zending heen en terug naar de USA.
Ik zou zeggen neem je verlies en trek hier les uit dat je dure producten mogelijk liever binnenlands koopt, waardoor je veel beter beschermd bent als je het product wil terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaneV schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:06:
Ik begrijp echt niet wat je nou wil. Je bent nota bene zelf akkoord gegaan met een retourbedrag van $ 1600,- door de ring zonder protest terug te sturen.

Ik vind $200 ook niet zo`n vreemd bedrag voor een verzekerde zending heen en terug naar de USA.
Ik zou zeggen neem je verlies en trek hier les uit dat je dure producten mogelijk liever binnenlands koopt, waardoor je veel beter beschermd bent als je het product wil terugsturen.
En dat is nog zonder de extra effort voor douane/inklaringsrecht kosten en evt btw etc die weer voor 1 product moet worden verrekend/terug gevraagd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Shipping charges are non-refundable.
http://www.diamondsbylaur...tent/refunds-and-policies

Dus het is al duidelijk dat je nooit 100% kan terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
DaneV schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:06:

Zonder protest is een aanname, ik heb namelijk wel geprotesteerd via email, maar hij wou niet buigen dus mijn besluit was om te kijken of er met minimale moeite naderhand nog iets te halen valt.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet, ik probeer a) een indicatie te krijgen of dit een normale gang van zaken is en een redelijk bedrag en b) of er nog een andere stok is om mee te slaan voor mij behalve een negatieve review.

Onbehulpzame sfeer hangt hier tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:35
A ) ja
B ) nee

C) gezien je opties kunnen mensen alleen het zelfde antwoord herhalen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
SCIxX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:14:
[...]

Zonder protest is een aanname, ik heb namelijk wel geprotesteerd via email, maar hij wou niet buigen dus mijn besluit was om te kijken of er met minimale moeite naderhand nog iets te halen valt.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet, ik probeer a) een indicatie te krijgen of dit een normale gang van zaken is en een redelijk bedrag en b) of er nog een andere stok is om mee te slaan voor mij behalve een negatieve review.

Onbehulpzame sfeer ? Omdat mensen het niet met je eens zijn / je geen antwoord krijgt waarop je hoopt ?

[ Voor 3% gewijzigd door DaneV op 26-03-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
[...]
Sorry hoor.... maar waarom stel je hier dan een vraag?

Ontopic:

A: Ja, zeker weten.
B: Nee.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb met de eigenaar besproken om het terug te sturen en hij bood eerst $200 aan als ik de ring zou houden, dit wou ik echter niet en hij gaf aan dat er dan $200 wordt afgetrokken voor de retourzending. Ik heb de ring teruggestuurd en er is inderdaad $200 afgetrokken voor het retour zenden van de ring (wat via FedEx is gebeurd). Ik vind dit een bizar bedrag, het wordt natuurlijk verzekerd verzonden maar dan alsnog, $200?! Helemaal gezien er fouten gemaakt zijn aan hun kant.

Netjes zoals besproken, en je bent akkoord gegaan door terug te sturen. Retour ben je vaak zelf verantwoordelijk voor, ook de kosten daarvan.

wat je opties zijn ?
Je bent overeengekomen om terug te sturen, en de voorwaarden zijn je verteld. Ik zou nooit voor dit soort bedragen online aankopen doen, laat staan buiten Nederland. Ring formaat qua zicht of ringmaat van de ring ? dit moet je zelf ook meten, en niet denken van 19mm of dergelijks. ringmaat in US is ook niet in mm.

kortom, veel risico gelopen ipv bij lokale juwelier te kijken.

Ikzelf zou het geschil bij je CC Company neerleggen, misschien dat hun een oplossing hebben.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:50
Ik kan zeggen dat ringmaten extreem nauw komen. En dat zeg ik met een 100% op maat gemaakte ring (voor héél stuk minder dan die $ 1800,-). Helemaal als je ze permanent wil dragen. Daarover wil je kunnen sparren met een persoon die goed mee kan kijken en voelen. De ringmaat is ook heel vaak veranderd. Halve millimeter erbij, weer hele millimeter eraf. Een keertje testen in de winter (dunnere handen) in de zomer (dikkere handen) om uiteindelijk tot het perfecte midden te komen die in alle seizoenen goed past.

TLDR, voor $ 1800,- een ring kopen in het buitenland zonder te passen :F

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
[...]
Onbehulpzame sfeer?
Mooi is dat.
Ik zie in hun "Refunds and Returns - 7 Day Return Policy" Heel duidelijk dat je zelf instaat voor de kosten van een return. Dat dit overzees en voor dure dingen meer kost dan bij bol.com kon je toch zelf wel bedenken?

Ik krijg het schijt van de mentaliteit dat het maar evident is dat je tegenwoordig dingen en masse koopt en dat het maar normaal is dat je alles ook nog eens terug kan sturen op kosten van de verkoper.
Alle lusten maar zelf verantwoordelijkheid nemen? Ho maar... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:26
[...]
of er nog een andere stok is om mee te slaan voor mij behalve een negatieve review.
je gebruikt precies het goede spreekwoord.
'wie een hond wil slaan vindt altijd wel een stok'.
(=als je kritiek wilt hebben op iemand, hoe onterecht ook, vind je altijd wel een reden.)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, TS geen genoegen wilt nemen met de gegeven antwoorden en het hier allleen maar in herhaling blijft vallen, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.