Ikea toont met Sonos ontwikkelde slimme speaker Symfonisk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
nieuws: Ikea toont met Sonos ontwikkelde slimme speaker Symfonisk
Ikea toont de Symfonisk-speaker op zijn pagina voor het winnen van enkele Red Dot-ontwerpawards. Op de foto's is te zien hoe de speaker rechtopstaand te zetten is of horizontaal aan de muur te monteren is. In dat laatste geval kan deze als kunnen er spullen op gezet worden.
@Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFreek
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-06 13:30
Ander puntje over hetzelfde artikel:
De goedkoopste Sonos-speaker is nu de Play:1, die voor iets minder dan 150 euro in de Pricewatch staat.
Dat is een foutje in de Pricewatch. Als je naar de desbetreffende winkel gaat staat hij daar voor €179.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:55

Hayte

Nieuwsredacteur
Aangepast :) Heb de speakerprijs aangepast naar die van Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

bijzonder goed geluid voor €99,95, heb hem nu ruim een week in gebruik, het blijft niet bij 1 kan ik melden. de lamp versie sla ik trouwens over, niet mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

DaveFlash schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:35:
bijzonder goed geluid voor €99,95, heb hem nu ruim een week in gebruik, het blijft niet bij 1 kan ik melden. de lamp versie sla ik trouwens over, niet mijn smaak.
Waar heb je hem in gebruik; in de woonkamer of op een slaapkamer?

Ik ben me zelf n.a.v. Symfonisk ook aan het verdiepen in de mogelijkheden.

Ik wil sowieso twee speakers op zijn minst, omdat er anders geen sprake is van een stereo ervaring. Ik neem aan dat je de speakers als stereopaar kunt configureren aangezien het Sonos is.

Voor zover ik begrijp is het geluid van de "boekenplank" Symfonisk wel minder dan die van de "lamp" Symfonisk en wordt deels aangeraden om, voor beter geluid en de beste mogelijkheden, in de speaker set-up wel een Sonos speaker zoals Sonos One op te nemen.

Ik vraag me alleen af hoe het dan gaat klinken als ik één "boekenplank" Symfonisk combineer met een Sonos One als stereopaar... krijg je dan niet dat je in een grotere woonkamer hoorbaar een beter geluid krijgt van de rechter (of linker) speaker krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Gim schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:06:
[...]Ik vraag me alleen af hoe het dan gaat klinken als ik één "boekenplank" Symfonisk combineer met een Sonos One als stereopaar... krijg je dan niet dat je in een grotere woonkamer hoorbaar een beter geluid krijgt van de rechter (of linker) speaker krijgt.
Uiteraard zal je verschil horen, of het beter/slechter is lijkt mij wat meer subjectief, maar het zijn immers twee verschillende speakers dus ze zullen een verschillende klank voortbrengen. Voor goed stereo geluid zal je altijd 2x dezelfde speaker moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Gim schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:06:
[...]

Waar heb je hem in gebruik; in de woonkamer of op een slaapkamer?

(..)

Voor zover ik begrijp is het geluid van de "boekenplank" Symfonisk wel minder dan die van de "lamp" Symfonisk en wordt deels aangeraden om, voor beter geluid en de beste mogelijkheden, in de speaker set-up wel een Sonos speaker zoals Sonos One op te nemen.

Ik vraag me alleen af hoe het dan gaat klinken als ik één "boekenplank" Symfonisk combineer met een Sonos One als stereopaar... krijg je dan niet dat je in een grotere woonkamer hoorbaar een beter geluid krijgt van de rechter (of linker) speaker krijgt.
ah, gelijk antwoord op dat laatste, dat gaat niet, net als iedere bestaande sonos speaker kunnen ook de symfonisk's slechts met een 2de speaker van het zelfde type ge-paired worden voor stereo separatie, dus of 2x boekenplank of 2x lamp versie. of 2x sonos one, 2x play:1, 2 x play:3 of 5 etc. wel kunnen er meerdere speakers in 1 ruimte het zelfde afspelen maar dan heb je dus 2x stereo op iedere speaker ipv echt stereo-effect.

oh en ik gebruik hem in m'n woon/slaap/werk kamer, geluid van een boekenplan is al voldoende om de ruimte op te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

DaveFlash schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:21:
[...]

ah, gelijk antwoord op dat laatste, dat gaat niet, net als iedere bestaande sonos speaker kunnen ook de symfonisk's slechts met een 2de speaker van het zelfde type ge-paired worden voor stereo separatie, dus of 2x boekenplank of 2x lamp versie. of 2x sonos one, 2x play:1, 2 x play:3 of 5 etc. wel kunnen er meerdere speakers in 1 ruimte het zelfde afspelen maar dan heb je dus 2x stereo op iedere speaker ipv echt stereo-effect.

oh en ik gebruik hem in m'n woon/slaap/werk kamer, geluid van een boekenplan is al voldoende om de ruimte op te vullen
Oké dus 2x boekenplank.

Maar je heb te maken met multi-room en stereoparen, dus je zou dan wellicht 2x boekenplank als stereopaar in de woonkamer kunnen configureren en een 3e speaker (Sonos One) in de keuken kunnen zetten, waarbij je dan via de Sonos One (spraakgestuurd het geheel kunt bedienen i.p.v. via de app. Alleen de Sonos One is dan niet echt stereo; de andere twee wel. Zoiets moet wel kunnen of verwacht ik nu nog steeds teveel? :) :P

P.S. Was Google Home nu wel of niet hierop te koppelen. Sonos One ondersteunt Google Assistant, maar werken ze ook samen met een Google Home speaker? Nu ik erover nadenk lijkt het me niet logisch aangezien het TruePlay van Sonos alleen met Sonos werkt... lijkt me. Pfff... dit spul is me nog wat nieuw haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Gim schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

Oké dus 2x boekenplank.

Maar je heb te maken met multi-room en stereoparen, dus je zou dan wellicht 2x boekenplank als stereopaar in de woonkamer kunnen configureren en een 3e speaker (Sonos One) in de keuken kunnen zetten, waarbij je dan via de Sonos One (spraakgestuurd het geheel kunt bedienen i.p.v. via de app. Alleen de Sonos One is dan niet echt stereo; de andere twee wel. Zoiets moet wel kunnen of verwacht ik nu nog steeds teveel? :) :P
dat is idd een mogelijk scenario, je woonkamer speelt dan op 1 symfonisk links af en op de 2de rechts voor stereo, en de sonos one in de keuken speelt dan hetzelfde af met 1 speaker dus stereo zonder aparte tweeters/woofers zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17
ben eigenlijk ook wel geinteresseerd
maar voornamlijk voor naar internet radio stations te luisteren
kan je dus met de hardware button op het toestel, de symfonisk aanzetten en bv een radio station starten? de laatste die bv aan het spelen was?

of moet je dan de app hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
edit: mag verwijderd worden

[ Voor 90% gewijzigd door scatman op 20-04-2021 11:08 ]

Pagina: 1