Sd kaart installeren ipv ssd in asus x205ta

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atweak
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2023
Ik zoek een?
Ik wil een sd kaart aanschaffen van 128GB voor in mijn laptop een asus x205ta

Het is een laptop wat ik graag onderweg gebruik. Alleen nadeel is dat er maar 32gb ssd flash drive op het moederbord is gesoldeert.

Ik wil een sd kaart kopen om programmas te installeren.
Kan ik dan bijvoorbeeld mijn programmas als photoshop op de sd kaart installeren?

Ik lees op internet dat de sd kaart als opslag word herkend, mocht dit het geval zijn is het dan wel mogelijk om dit te forceren ? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:31
Heb je zelf al gezocht of dit mogelijk is met Windows 10?
Dan had je gevonden dat dat geen probleem is:
https://www.laptopmag.com...tall-apps-sd-card-windows

Het is alleen de vraag hoe lang je sd kaart het volhoudt, want die is niet echt bedoeld voor dit soort werk. Houdt namelijk niet zo van veel schrijven, maar zal eerder de data die je genereert dan de programma's die je er op zet.

Ik wens je veel succes overigens met Photoshop op een Atom 3735F met 2 GB geheugen. Ik hoop dat je veel geduld hebt :)

[ Voor 6% gewijzigd door White Feather op 26-03-2019 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58

Umbrah

The Incredible MapMan

SD kaarten gaan érg snel achteruit bij veel write acties, en zijn bovendien vrij traag bij non-sequential read/write acties. Is iets van cloud storage geen optie voor data? En dan programma's tot een minimum houden? (Het is sowieso een al wat ouder ultra-light dingetje met een Intel Atom, 2GB RAM, etc...).

Als je writes naar de SD kaart kan beperken, misschien dat het wat kan zijn als je echt een A++ kaart koopt (goedkoop is, zeker bij SD kaarten, duurkoop), maar als je het mij vraagt? Je kunt ook eens nadenken over of je niet toe bent aan een nieuwe laptop.