iMac Bluetooth werkt niet voor installeren macOS High Sierra

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-07 01:58
Na een crash van mijn iMac (2009) wil ik High Sierra opnieuw installeren. Gaat helemaal goed, mbv USB stick met installatie programma, welke ik ook de laatste keer gebruikt heb. Enige probleem is dat ik met geen mogelijkheid mijn draadloze Apple keyboard en muis kan verbinden. Muis met kabeltje had ik nog liggen, keyboard met kabel niet.
Vorige keer ging het prima zonder, gewoon via Bluetooth. Iemand een tip? Kan er niks over vinden :/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoek even een willekeurige USB-toetsenbord, kan ook gewoon een Dell apparaat zijn. Daarmee gaat het ook installeren lukken.

Heb je niet toevallig het nieuwste Magic Keyboard met Lightning poort er op? Die kun je ook als USB keyboard gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr
Merci, inmiddels een keyboard kunnen regelen, en de boel draait weer 👌🏻

Wel vreemd, heb het probleem nooit eerder gehad. Heeft er wellicht mee te maken dat ik filefault heb ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:42
2009 iMac naar High Sierra gaat alleen met een aangepaste USB stick met de patcher van dosdude1.

Misschien waren na de installatie niet alle benodigde patches geïnstalleerd, of kext cache opnieuw opgebouwd. Voor o.a. bluetooth installeert de patcher van dosdude1 een patch.

Heb het ook gehad op mijn iMac uit 2009, daar werkten de helderheid knoppen niet meer op het toetsenbord. Was ook een kwestie van de patch updater opnieuw laten zoeken naar patches, ze allemaal opnieuw te installeren, kext cache opnieuw opgebouwd en reboot.

Edit: je kunt nog even kijken of je de USB stick met de laatste versie van de patcher hebt gemaakt. Al zou dat voor de installer zelf niet zoveel uitmaken. Die is minimaal aangepast zodat het installatieprogramma start vanaf een USB stick i.p.v. dat je een "geen toegang" meldingsicoon op je scherm krijgt en een menuoptie erbij krijgt voor de post installatie.

De echte modificaties doet de patcher nadat je na installatie nogmaals van de USB stick opstart en het post installatie programma start die de specifieke patches voor jouw Mac installeert.

[ Voor 39% gewijzigd door pporrio op 30-03-2019 15:41 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr
Dank voor je reactie, maar nee hoor, High Sierra is gewoon te installeren op iMac eind 2009, zonder patches en alles werkt probleemloos. Early 2009 heeft wel patcher nodig zie ik nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:03
Heb ik ook wel eens gehad op mijn imac 2011. Had het ook na bootcamp installatie, of het werkte was afhankelijk of die in macos gepaired was en hoe ik bootte. Lijkt wel dat hij of met het os of met de imac gepaired was. Erg vaag en ook mn usb keyboard voor nodig gehad. Lijkt mij niets met filevault te maken, wellicht pram/nvram gereset?

https://forums.macrumors....on-first-startup.1213509/)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr
Ik weet het niet. iig niet pram/nvram bewust gereset. Maar het usb keyboard & muis hou ik nu zeker in stock :)
Pagina: 1