Toon posts:

USB Logitech muis werkt niet meer na printen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Mouseman Wheel van Logitech gekocht, mooi blauw dingetje en ligt lekker in de hand. Maar het vreemde is als ik de muis op een USB poort heb zitten, en ik heb iets geprint, dan houdt de muis het voor gezien! Het lampje (optical) gaat uit. Rebooten is de enige remedie. Nu zit de muis op PS/2 en dat werkt wel prima. Is overigens al het exemplaar en die eerste had het ook, dus geen exemplarische fout. Weet iemand hoe dit kan??

Verwijderd

heb je al op de support site gekeken?
best wel een raar probleem dan..
neem aan dat je printer ook op de usb poort zit?

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Heb je in je bios USB Mouse support aanstaan.

Een maat van mij had hetzelfde probleem en toen zijn we erachter gekomen dat het daaraan lag.

Verwijderd

USB filter drivers voor je VIA usb controllers geinstalleerd?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Muis op ECP staan ;) ?

...

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Ja of misschien zit de printer in de ps2 poort. :D
Op woensdag 25 juli 2001 14:48 schreef dtjiang het volgende:
Muis op ECP staan ;) ?

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Maar ff dit, probeer is je printerdriver te vernieuwen! Misschien ligt het daar aan!?

Verwijderd

Muizen horen op PS/2 te zitten , USB is voor webcam's en printer's enzo . Sebiet smuit je je keyboard ook nog op USB aan en daarna het scherm en dan ook nog de speakers ....

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 18:12 schreef real_raichu70 het volgende:
Muizen horen op PS/2 te zitten , USB is voor webcam's en printer's enzo . Sebiet smuit je je keyboard ook nog op USB aan en daarna het scherm en dan ook nog de speakers ....
??? ......vaaaag...... :)

Verwijderd

Topicstarter
OK Net terug van weggeweest, een hoop tips die het proberen waard zijn. Straks verslag. Nog een raar probleem, net de nieuwe mouseware geinstalled, doet de scrolling ineens raar. Alleen als ik heel langzaam scroll gaat het scherm netjes mee, maar als ik sneller scroll 'schiet' het scherm naar beneden na 3 scroll-'clickjes'...vaagvaagvaag

Verwijderd

Topicstarter
OK.
1. Printer zit gewoon op de parelle poort.
2. Ik heb absoluut geen USB opties in mijn BIOS, behalve USB Keyboard support /enabled/disabled
3. PS/2 report rating in Mouseware maakt niks uit.
4. Moet mijn printer op EPP of ECP staan in BIOS? Staat nu op EPP 1.9
kGa nu andere printerdriver installeren

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Sjoerd,
interessant+toevallig maar ik heb precies hetzelfde probleem!

Ik heb ook geen USB Mouse optie en USB krijgt bij mij gewoon een IRQ.

Ik heb laatst namelijk voor het eerst in een jaar tijd mijn ouwe bubblejet printer van canon van stak gehaald omdat ik iets moets drukken, en idd de muis werkt daarna niet meer. Zowel onder Windows Me als Windows 98 SE.

Oplossing: stop hem in de PS/2 poort ;-)
(ik gebruik printerdrivers die bij W98 geleverd zijn)
Ik weet niet of de BIOS opties voor ECP/EPP/Standaard mode parallel port er iets aan kunnen veranderen....

Suc6...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Misschien dat je USB port op 1 of andere manier gereset wordt? Als ik wat met me webcam doe, gaat de lamp van m'n scanner aan. (beide USB)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is gewoon TE VAAG voor woorden.
Ik draai win2k. Nieuwe printerdrivers ZIJN ER NIET volgens de HP website, omdat de nieuwste al in win2k zitten. Dus die optie valt af. De nieuwste Logitech Firmware maakt ook niets uit. Die geeft zelfs scrollproblemen. Ik heb nu geen mouseware meer draaien, gewoon standaard drivers van win2k en de scrollfunctie doet het weer netjes. Maar ook met deze hetzelfde printerprobleem.

ps/2 lijkt inderdaad de enige optie te worden. Ik moet dus wel oude logitech mouseware draaien om die scrollproblemen niet te hebben. Maar hetvolgende probleem is dan dat ik 'm met die oude versie niet als MouseMan op de ps/2 aan de praat kreeg, hij zag steeds mijn oude muis. AARGGHH ik word er echt gek van.

Verder wil ik gewoon weten waarom dat printprobleem er is. Dit soort dingen kan ik niet uitstaan, ook als er een andere oplossing is..... :r

Verwijderd

Topicstarter
Nou laten we er maar een eind aan maken....
Heb nu muis op ps/2, mouseware van de CD, zijn niet de nieuwste maar werken wel op ps/2. Scrollfunctie is beter dan de nieuwste mouseware. Toch werkt de scrollfunctie directer zonder mouseware. Vooral bij snelscrollen wordt het scherm 'geremd' door de software?? Ik weet het niet.
In ieder geval bedankt guys voor de support. Waar zouden we zijn zonder GOT.
Pagina: 1