Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Vandaag ontslag genomen en daarbij gevraagd of het mogelijk zou zijn om mijn verlof+flexuren(overuren) op te nemen in de weken voordat ik uit dienst ga, zijn een kleine 50 uur in totaal.
Manager gaf aan dat dit niet kon vanwege lopende projecten, ik heb het daar op dat moment even bij gelaten.

Vanavond heb ik even geinventariseerd, er zijn geen lopende projecten voor eind volgende maand, mijn agenda is leeg (wist ik al) en die van mijn collega ook. Schriftelijk het verzoek ingediend en gevraagd naar de gewichtige redenen indien mijn verlof wordt afgewezen.

Nu weet ik al wel dat deze redenen echt alleen opgaan in het geval dat het bedrijfsbelang in geding komt, dat zal allemaal wel meevallen dus ik vind zelf dat ik een zeer goede kans heb om mijn uren gewoon op te nemen.

Maar wat nu als het bedrijf met een kul-reden komt, ben ik dan genoodzaakt een jurist in te schakelen?
Hoe zou zoiets in z’n werk gaan :? Ik zit niet te wachten op een juridisch traject o.i.d.
Iemand met dit bijltje gehakt?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 20:10
Tip voor de volgende keer:

Eerst een week vakantie aanvragen, daarna pas ontslag indienen. ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
SmiGueL schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:29:
Tip voor de volgende keer:

Eerst een week vakantie aanvragen, daarna pas ontslag indienen. ;)
Ja.. I know :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, dat mag niet zomaar. Zie hieronder:

Wat zijn gewichtige redenen om een vakantieaanvraag te weigeren
Indien een werknemer vakantie wil aanvragen, moet hij zijn wens schriftelijk aan de werkgever kenbaar maken. Een vakantieverzoek kan de werkgever niet zomaar weigeren. Een werkgever kan een verzoek alleen weigeren als er sprake is van gewichtige redenen. Bijvoorbeeld als een vakantieverzoek tot een ernstige verstoring van de bedrijfsvoering leidt.

Gewichtige redenen vakantie
Als de werkgever gewichtige redenen wil aanvoeren, dan moet de werkgever binnen twee weken nadat de werknemer zijn vakantieaanvraag schriftelijk heeft ingediend, dit schriftelijk aan de werknemer kenbaar maken. Mocht de werkgever dit niet doen, dan is de vakantie zoals de werknemer wenst, hiermee vastgesteld.

Mag een werkgever een vakantie weigeren
De werkgever kan een vastgestelde vakantie van de werknemer wegens gewichtige redenen weer wijzigen. De werkgever moet dit wel in overleg met de werknemer doen. Enkele voorbeelden van gewichtige redenen kunnen zijn: plotselinge drukte in het bedrijf door een spoedopdracht of onmisbaarheid van een werknemer in verband met een zieke collega. De werkgever moet de ontstane schade dan aan de werknemer vergoeden. Bijvoorbeeld de annuleringskosten van de geboekte vakantie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

St@m schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:27:

Maar wat nu als het bedrijf met een kul-reden komt, ben ik dan genoodzaakt een jurist in te schakelen?
Hoe zou zoiets in z’n werk gaan :? Ik zit niet te wachten op een juridisch traject o.i.d.
Iemand met dit bijltje gehakt?
Je moet niets. Je kan ze ook uit laten betalen. Je kan even ober twee dagen in een normaal gesprek overleggen of je die dagen niet alsnog vrij kunt krijgen. Je kan HR inschakelen. Je kan ook zeggen "dan en dan ben ik er niet" en dan niet komen. Je hebt dan alleen kans dat het wel een juridisch traject wordt. Eentje waarin je wel echt extreem sterk staat.

Err is geen magische andere optie vrees ik

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 25-03-2019 22:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Microkid schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:33:
Nee, dat mag niet zomaar. Zie hieronder:
Dank voor je reactie, maar zover was ik al.
JvS schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Je moet niets. Je kan ze ook uit laten betalen. Je kan even ober twee dagen in een normaal gesprek overleggen of je die dagen niet alsnog vrij kunt krijgen. Je kan HR inschakelen. Je kan ook zeggen "dan en dan ben ik er niet" en dan niet komen. Je hebt dan alleen kans dat het wel een juridisch traject wordt. Eentje waarin je wel echt extreem sterk staat.

Err is geen magische andere optie vrees ik
Ah, HR inschakelen is nog wel een goede ja, daar zijn ze immers voor :) (nouja ;) )
Ik weet dat ik extreem sterk sta, en een kul-reden pik ik er ook wel uit.. vraag is alleen beetje.. en dan :?

Op internet kom ik niet verder dan de info die @Microkid ook heeft gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 25-03-2019 22:41 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

St@m schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:39:
[...]

Dank voor je reactie, maar zover was ik al.

[...]

Ah, HR inschakelen is nog wel een goede ja, daar zijn ze immers voor :) (nouja ;) )
Ik weet dat ik extreem sterk sta, en een kul-reden pik ik er ook wel uit.. vraag is alleen beetje.. en dan :?

Op internet kom ik niet verder dan de info die @Microkid ook heeft gevonden.
Dan vertel je je manager in het bijzijn van de resterende collega's dat die kul-reden heel duidelijk kul is en zijn niveau als manager exact weergeeft en dat dat precies de reden is, dat je je ontslag hebt ingediend. Ongeveer het enige dat hij dan nog tegen je kan doen, is je op staande voet ontslaan >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
Ik zou het in overleg met je leidinggevende/HR ook gooien op het feit dat zij niets hebben aan een werknemer die vertrekt en eigenlijk vrij wil zijn (dus kortom: een ongemotiveerde werknemer). Geef aan dat het een win-win is voor beiden. Zij hoeven niet extra uit te betalen en lopen niet het risico dat ze met een ongemotiveerde werknemer opgescheept zitten en jij hebt je vrije dagen en verlaat met een tevreden gevoel het bedrijf.

Op die manier zou je er echt wel samen uit moeten komen, vooral wanneer je HR ook subtiel wijst op je rechten. Spreek dus samen een datum af, zet deze zelf alvast op papier. Mocht het een dagje later kunnen zou ik er niet te moeilijk over doen (evt. t.b.v een goede overdracht o.i.d., wel zo netjes).
Je weet ook nooit wanneer je elkaar in de toekomst weer eens tegen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
remzor schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:48:
Ik zou het in overleg met je leidinggevende/HR ook gooien op het feit dat zij niets hebben aan een werknemer die vertrekt en eigenlijk vrij wil zijn (dus kortom: een ongemotiveerde werknemer). Geef aan dat het een win-win is voor beiden. Zij hoeven niet extra uit te betalen en lopen niet het risico dat ze met een ongemotiveerde werknemer opgescheept zitten en jij hebt je vrije dagen en verlaat met een tevreden gevoel het bedrijf.

Op die manier zou je er echt wel samen uit moeten komen, vooral wanneer je HR ook subtiel wijst op je rechten. Spreek dus samen een datum af, zet deze zelf alvast op papier. Mocht het een dagje later kunnen zou ik er niet te moeilijk over doen (evt. nette overdracht e.d. is wel netjes).
Je weet ook nooit wanneer je elkaar in de toekomst weer eens tegen komt.
Ach ja, wellicht loopt het ook allemaal wel los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Verlof uren zijn niet hetzelfde als vakantieuren. En over dat laatste gesproken: wat @Microkid zegt kom je idd veel tegen op internet, maar in de praktijk werkt het niet zo. Veelal door de onbewijsbaarheid, en omdat het geen conflict waard is.

Daarnaast kunnen er ook door bedrijf en CAO aanvullende regels opgesteld worden. Zoals voor accountantskantoren: geen vrij opnemen in januari. Hier zijn nog tientallen voorbeelden van te geven, en die worden min of meer goedgekeurd door het tekenen van het arbeidscontract (ook als ze in de CAO staan). Ook andere regels als minimaal 2 of 3 weken aaneengesloten moeten opnemen kom je vaak tegen. En als we het helemaal leuk gaan maken: de aloude ADV dagen zijn geen gewone vakantiedagen. Daar kunnen andere regels op van toepassing zijn. Deze mogen vastgesteld worden (denk bijv aan de dag na hemelvaart). Als je dan ziek bent, ben je 'em kwijt....

Maar die over- en flexuren, daar geldt dit niet voor. Veel tijd voor tijd regelingen spreken af wat wel en niet mag.

En misschien is je agenda leeg, maar moet je nog kennis of werk overdragen? Met een beetje een verantwoordelijke functie willen ze je nog wel eens de laatste maand standby houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:44:
[...]

Dan vertel je je manager in het bijzijn van de resterende collega's dat die kul-reden heel duidelijk kul is en zijn niveau als manager exact weergeeft en dat dat precies de reden is, dat je je ontslag hebt ingediend. Ongeveer het enige dat hij dan nog tegen je kan doen, is je op staande voet ontslaan >:)
Sorry, dat is geen zwaarwegende rede voor ontslag op staande voet.
Geen zichzelf respecteren manager of hr afdeling zou die fout maken..

Wat wel gebeurd is dat je wordt vrijgesteld van werk voor de resterende tijd. En dat lijkt me ook prima in dit geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

St@m schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:50:
[...]

Ach ja, wellicht loopt het ook allemaal wel los :)
je mag vakantie aanvragen, ze moeten wel een geldige reden hebben op te weigeren.
maar je moet wel 2 weken van te voren aanmelden, bij geen gehoor heb je akkoord (even bevestigen op dat moment dat je geen gehoor gehad hebt en dus bij afwezigheid van bezwaar .. je redelijkerwijs aanneemt dat ze akkoord zijn gegaan.

je kan ook voorstellen dat je "vrij" neemt totdat ze een vervanger hebben gevonden die je in kan/moet werken. en dat je dan even bekijkt hoe je dit het effectiefst kan doen.

Ze kunnen het weigeren maar dat werkt vaak als een boemerang op de organisatie terug, en de gene die ontslagen/ontslag genomen heeft lacht zich rot terwijl hij extra geld krijgt ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:10:
[...]
Sorry, dat is geen zwaarwegende rede voor ontslag op staande voet.
Klopt
Geen zichzelf respecteren manager of hr afdeling zou die fout maken..
Met HR zou je gelijk kunnen krijgen, maar er zijn teveel "managers" die die fout echt wel maken.
Wat wel gebeurd is dat je wordt vrijgesteld van werk voor de resterende tijd. En dat lijkt me ook prima in dit geval
Werkt ook (toevallig leuk uitkomende pun).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zich zelf respecterende... Ik had de domme variant managers.. en trouwens ook HR... Time of my life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
TomsDiner schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:06:
Verlof uren zijn niet hetzelfde als vakantieuren. En over dat laatste gesproken: wat @Microkid zegt kom je idd veel tegen op internet, maar in de praktijk werkt het niet zo. Veelal door de onbewijsbaarheid, en omdat het geen conflict waard is.
Zo’n 40 uur aan opgebouwde uren en ~10 uur uit de storingsdienst. Je hebt gelijk, vakantieuren gaat het over.
Daarnaast kunnen er ook door bedrijf en CAO aanvullende regels opgesteld worden. Zoals voor accountantskantoren: geen vrij opnemen in januari. Hier zijn nog tientallen voorbeelden van te geven, en die worden min of meer goedgekeurd door het tekenen van het arbeidscontract (ook als ze in de CAO staan). Ook andere regels als minimaal 2 of 3 weken aaneengesloten moeten opnemen kom je vaak tegen. En als we het helemaal leuk gaan maken: de aloude ADV dagen zijn geen gewone vakantiedagen. Daar kunnen andere regels op van toepassing zijn. Deze mogen vastgesteld worden (denk bijv aan de dag na hemelvaart). Als je dan ziek bent, ben je 'em kwijt....
Allemaal niet van toepassing
Maar die over- en flexuren, daar geldt dit niet voor. Veel tijd voor tijd regelingen spreken af wat wel en niet mag.
Dat ze gelden als vakantieuren
En misschien is je agenda leeg, maar moet je nog kennis of werk overdragen? Met een beetje een verantwoordelijke functie willen ze je nog wel eens de laatste maand standby houden....
Nou.. als jullie het allemaal een beetje uitrekenen dan kom je dus ergens eind april uit (pasen) wanneer ergens mijn laatste dag dan zou zijn. Dus nog een maand om kennis over te dragen, dat lijkt me lang zat.
En een maand stand-by houden? Ik zie niet in hoe het bedrijf failliet gaat als ik niet stand-by ben, dit zijn dus typische kulargumenten :D wat mij betreft niet gewichtig om een vakantie te weigeren.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En nu :? Naar de rechtsbijstand dan maar? Hypothetische vraag op bovenstaande kulargumenten om een vakantie te weigeren
vso schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:13:
[...]

je mag vakantie aanvragen, ze moeten wel een geldige reden hebben op te weigeren.
maar je moet wel 2 weken van te voren aanmelden, bij geen gehoor heb je akkoord (even bevestigen op dat moment dat je geen gehoor gehad hebt en dus bij afwezigheid van bezwaar .. je redelijkerwijs aanneemt dat ze akkoord zijn gegaan.

je kan ook voorstellen dat je "vrij" neemt totdat ze een vervanger hebben gevonden die je in kan/moet werken. en dat je dan even bekijkt hoe je dit het effectiefst kan doen.

Ze kunnen het weigeren maar dat werkt vaak als een boemerang op de organisatie terug, en de gene die ontslagen/ontslag genomen heeft lacht zich rot terwijl hij extra geld krijgt ..
Welk extra geld bedoel je precies? Als het extra geld is de verrekening van mijn zuurverdiende vrije tijd dan zit ik daar echt niet op te wachten :)
Members only:

[ Voor 23% gewijzigd door St@m op 25-03-2019 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

St@m schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:29:
[...]
En nu :? Naar de rechtsbijstand dan maar?
Eerst even vertellen, dat je je daartoe genoodzaakt ziet en dat je (bij in het gelijk gesteld worden) de kosten op de werkgever gaat verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Nou.. als jullie het allemaal een beetje uitrekenen dan kom je dus ergens eind april uit (pasen) wanneer ergens mijn laatste dag dan zou zijn. Dus nog een maand om kennis over te dragen, dat lijkt me lang zat.
En een maand stand-by houden? Ik zie niet in hoe het bedrijf failliet gaat als ik niet stand-by ben, dit zijn dus typische kulargumenten :D wat mij betreft niet gewichtig om een vakantie te weigeren.
Het gaat om de relatie tussen jou en bedrijf, je neemt niet voor niks ontslag.
Alleen als het bedrijf jou nu meteen "vrij" geeft kan dat ook een ander beeld scheppen op de werkvloer die men wellicht niet wil. Houd de eer bij je zelf..

Komt je ontslag als een "bom" en vraag je vrij dan is dit ook wel een signaal naar hoger management geef ze ook even de tijd om dit bericht te verwerken/bespreken.
Voor het zelfde geld komen ze met een aanbod om je te laten blijven.

Als je echt wilt kan je in vrije-tijds kleding (korte broek & sandalen) aantrekken en internet surfen terwijl elke vraag het antwoord heeft .. daar kijk ik straks naar. (en steenvast bij elke conversatie je mobiel bestudeert)
maar dat is laatste redmiddel(en) ik zou nu even afwachten en geen nieuwe dingen starten ..

o je hebt ge-edit ik ook maar ff
Ik weet niet wat voor een werk je doet, maar je hoeft een herlocatie en andere werkzaamheden niet te accepteren zeker als dat niet afgesproken is bij je werkzaamheden ..
Neem dan een boek mee, daarmee kan je nooit beticht worden van onjuist gedrag. als ze geen passend werk hebben dan maar zelfstudie totdat ze wel iets kunnen faciliteren.

collega werd een keer op de helpdesk gezet maar 5 min later weer op zijn "plek" .. blijkbaar was
- hallo (voor de rest niks)
- nee heb ik geen verstand van daar moet je bij "manager naam" een mailtje voor naar toe sturen
- pretige dag gewenst + klik
Geen juiste afhandeling van telefoon gesprekken :+

alles moest schriftelijk en in 2 voud .. ze hebben hem toch maar uiteindelijk op non-actief gezet

[ Voor 23% gewijzigd door vso op 25-03-2019 23:49 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
vso schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:40:
[...]

Het gaat om de relatie tussen jou en bedrijf, je neemt niet voor niks ontslag.
Alleen als het bedrijf jou nu meteen "vrij" geeft kan dat ook een ander beeld scheppen op de werkvloer die men wellicht niet wil. Houd de eer bij je zelf..
Dat snap ik niet helemaal. Er is gewoon zoiets als de wet waaraan voldaan moet worden.
Komt je ontslag als een "bom" en vraag je vrij dan is dit ook wel een signaal naar hoger management geef ze ook even de tijd om dit bericht te verwerken/bespreken.
Voor het zelfde geld komen ze met een aanbod om je te laten blijven.
Zit wat in, vandaar dat ik er vanavond schriftelijk op ben teruggekomen en het vanmiddag heb laten rusten.
Voor hetzelfde geld hoeven ze me geen nieuw aanbod te doen ;)
Als je echt wilt kan je in vrije-tijds kleding (korte broek & sandalen) aantrekken en internet surfen terwijl elke vraag het antwoord heeft .. daar kijk ik straks naar. (en steenvast bij elke conversatie je mobiel bestudeert)
maar dat is laatste redmiddel(en) ik zou nu even afwachten en geen nieuwe dingen starten ..
Ik ben op zoek naar professionele manieren om een eventueel conflict op te lossen. Mijn eigen naam te grabbel gooien valt daar niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 18:13
Even voor de goede orde. Bewust slecht werk afleveren, ongeïnteresseerd de telefoon opnemen en klanten wegjagen. Allemaal manieren om binnen no time ontslagen te worden.

Denk ik zeg het maar gezien enkele 'tips' hier...

Beste lijkt mij inderdaad HR bij te schakelen. En verlof aanvragen dient tijdig te gebeuren, dus dat kan nog wel een ding zijn. Echter kan het wellicht net je laatste week zijn die je vrij hebt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

B-Bandit schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:55:
Even voor de goede orde. Bewust slecht werk afleveren, ongeïnteresseerd de telefoon opnemen en klanten wegjagen. Allemaal manieren om binnen no time ontslagen te worden.
hij heeft al ontslag genomen, wat willen ze doen ? extra ontslaan ?
St@m schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:48:
Ik ben op zoek naar professionele manieren om een eventueel conflict op te lossen. Mijn eigen naam te grabbel gooien valt daar niet onder.
zie de edit van vorige post ..

Proffesioneel houd in dat je een "SLA" (regels) hebt als werknemer ben je flexibeler in deze, zolang de werkgever redelijk blijft en netjes doe jij ook normaal. Echter als ze onredelijk zijn kan jij waar je normaal binnen 5 minuten reageert best een week later reageren. ook al verwachten ze dat direct .. wegens reden x.y.z.

Alleen de gouden regel is, reageer niet als je ge-emotioneerd bent .. tel tot 100 (toch al ontslagen) en vraag je af wat je winst is..

kijk als ze gaan "pesten"
- Stel eerst duidelijk vast wat je taken pakket tot nu toe was, als ze dat "afnemen' begrijp je dat ze je vrij stellen van werk. Vervangende werkzaamheden zou je graag overleggen en daar financieel gecompenseerd voor worden. (meer geld DUH .. ) en het is dan ook niet onredelijk hoe ze verwachten dat jij de tijd opvult
- voor de rest reageer je niet op mailtjes, (zet lees bevestiging uit) immers ontvangst bevestiging is wat anders dan lees bevestiging. en als je reactie stuurt . kan je om verduidelijking duidelijke kaders en andere informatie vragen.
- overleg wat langer bij de koffie apparaat, zit wat langer op de wc en ga buiten lopen tijdens de pauze.
- elke mondelinge reactie kom je later op terug, en bevestig je schriftelijk wat ze gevraagd hebben (zonder jou reactie erop)
- zorg dat je alle mails / communicatie veilig stelt.
- werk spullen houd je op werk, niks meer prive gebruiken (je werk mobiel dus ook op kantoor)
- zorg dat je alle h/gegevens veilig hebt.
edit
Als ze gaan pesten kan je je ook ziek melden (stress/hoofdpijn etc) en FYI 4 of 8 weken na je ontslag betaald je werkgever dit ook nog door dus ..dit is voor hun niet gunstig.
Niet dat je dit moet doen maar dat je het wel weet

Kortom houd voor ogen waarom je weggaat, en er zijn meer werkgevers "berucht" omdat ze mensen afbranden.
in mijn optiek is "profi" beheerst blijven en de rest lekker achter je neer leggen. en je focussen op je volgende uitdaging/baan.

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 26-03-2019 00:41 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
Gefeliciteerd! Ik heb 2 maanden terug ontslag genomen, beetje een zelfde verhaal. Had wel nog een groot project tegen het einde van mijn opzegtermijn. Na 3 dagen lang alle collega's van hun werk te hebben gehouden met kletspraat werd ik op het matje geroepen, of ik akkoord ging met non actief en een periode van vrije dagen opnemen... Directeur had ineens het licht gezien! En ik had mijn zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

TomsDiner schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:06:
Hier zijn nog tientallen voorbeelden van te geven, en die worden min of meer goedgekeurd door het tekenen van het arbeidscontract (ook als ze in de CAO staan).
Dat ligt eraan of de cao algemeen verbindend is verklaard of het een bedrijfscao is.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

verzenden schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 00:53:
Gefeliciteerd! Ik heb 2 maanden terug ontslag genomen, beetje een zelfde verhaal. Had wel nog een groot project tegen het einde van mijn opzegtermijn. Na 3 dagen lang alle collega's van hun werk te hebben gehouden met kletspraat werd ik op het matje geroepen, of ik akkoord ging met non actief en een periode van vrije dagen opnemen... Directeur had ineens het licht gezien! En ik had mijn zin..
dat is het korte verhaal :)

Overgens het moet wederzijds geven en nemen zijn

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Als het gaat om wettelijke vakantiedagen is er nog een andere optie:
Je laat ze door je oude werkgever uitbetalen en neemt ze als onbetaald verlof op bij je nieuwe werkgever. Ik heb even geen zin om de benodigde wetsartikelen erbij te zoeken, maar dit is iets dat wettelijk is geregeld en toegestaan.

Op deze manie behoud je het aantal wettelijke verlofdagen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf een keer gedaan heb toen ik van werkgever wisselde. De nieuwe werkgever heeft er geen probleem van gemaakt toen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ardana schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:00:
Je laat ze door je oude werkgever uitbetalen en neemt ze als onbetaald verlof op bij je nieuwe werkgever. Ik heb even geen zin om de benodigde wetsartikelen erbij te zoeken, maar dit is iets dat wettelijk is geregeld en toegestaan.

Op deze manie behoud je het aantal wettelijke verlofdagen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf een keer gedaan heb toen ik van werkgever wisselde. De nieuwe werkgever heeft er geen probleem van gemaakt toen.
Ik ken de optie :) dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
vso schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 00:32:
[...]

Tja, ik zou het zelf niet willen. Ontslag nemen vs ontslagen worden vind ik een groot verschil. Maar goed. Ik wilde enkel benoemen dat dat ook nog een optie is en niet iedereen een non actief periode aangeboden krijgt...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

B-Bandit schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:15:
[...]
Tja, ik zou het zelf niet willen. Ontslag nemen vs ontslagen worden vind ik een groot verschil. Maar goed. Ik wilde enkel benoemen dat dat ook nog een optie is en niet iedereen een non actief periode aangeboden krijgt...
Ontslagen worden binnen de periode dat je al ontslag genomen hebt? Ik wens de werkgever veel succes... hoe denk je dat hij dat voor elkaar gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ardana schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:20:
[...]

Ontslagen worden binnen de periode dat je al ontslag genomen hebt? Ik wens de werkgever veel succes... hoe denk je dat hij dat voor elkaar gast krijgen?
Werkweigering is gewoon een grond voor ontslag op staande voet. Als mijn werknemer te kennen had gegeven dat hij over een maand ermee stopt en denkt de rest van de maand te kunnen lanterfanten/de kantjes ervan af lopen krijgt hij van mij 2 waarschuwingen en daarna mik ik hem eruit, al was het maar om een signaal af te geven.

En of dat juridisch houdbaar is, ik geef het een redelijke kans. Je hebt gewoon een contract met je werkgever en die hoor je uit te dienen. Zou wat zijn als je zegt over te stappen naar een andere energieleverancier en je huidige leverancier draait af en toe de gaskraan dicht omdat ze er de pest in hebben dat je weggaat ;)

Ik zou persoonlijk geen zin hebben in deze kant van het verhaal. Dat was mijn punt.

[ Voor 4% gewijzigd door B-Bandit op 26-03-2019 07:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

B-Bandit schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:31:
[...]

Werkweigering is gewoon een grond voor ontslag op staande voet. Als mijn werknemer te kennen had gegeven dat hij over een maand ermee stopt en denkt de rest van de maand te kunnen lanterfanten/de kantjes ervan af lopen krijgt hij van mij 2 waarschuwingen en daarna mik ik hem eruit, al was het maar om een signaal af te geven.

En of dat juridisch houdbaar is, ik geef het een redelijke kans. Je hebt gewoon een contract met je werkgever en die hoor je uit te dienen. Zou wat zijn als je zegt over te stappen naar een andere energieleverancier en je huidige leverancier draait af en toe de gaskraan dicht omdat ze er de pest in hebben dat je weggaat ;)

Ik zou persoonlijk geen zin hebben in deze kant van het verhaal. Dat was mijn punt.
Je weet dat het initieel ging om:
Werknemer dient ontslag in en vraagt verlof.
Verlof wordt geweigerd.
Werkgever geeft werknemer ander werk, waarvoor werknemer niet is aangenomen.
Werknemer geeft aan dàt werk niet te willen doen.

En dan vind jij een ontslag op grond van werkweigering logisch? Ik wens je veel sterkte voor een rechtbank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vind dit een vrij bijzonder topic. Manager zegt: ‘veel projecten, kan niet’. Werknemer zegt niet direct:’ huh hoezo, ik heb niets meer in mijn agenda?’, dus zo obvious zal het wel niet zijn dat er niets te doen is. Werknemer kijkt nog eens goed naar het werk, en hee, het blijkt vast te kunnen. Vervolgens is er nog helemaal geen gesprek geweest maar komen er allemaal ‘pest’ tips, om alsnog vrij te krijgen.

Ik denk (even afhankelijk van de tekst van je mail), dat als je zodirect naar je manager gaat en zegt:’ ik heb ff gekeken, maar qua werk moet het volgens mij echt prima kunnen en ik zou het heel relaxed vinden om toch een weekje vrij te hebben voor ik aan een nieuwe baan begin, kijk maar hier is de planning, blablablabla, dus zal ik dan toch gewoon vrij nemen? Ik zorg natuurlijk voor overdracht en zo’, je gewoon vrij krijgt.

Edit: wellicht lees ik er overheen, maar er wordt toch helemaal geen ander werk gezocht? Dat zou het wel een ander verhaal maken overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 26-03-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 19:58
ZieMaar! schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:08:

Edit: wellicht lees ik er overheen, maar er wordt toch helemaal geen ander werk gezocht? Dat zou het wel een ander verhaal maken overigens.
Ik was op zoek naar de quote voor je, maar kan het niet meer vinden. 1 Van de berichten heeft een edit gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ZieMaar! schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:08:
Ik vind dit een vrij bijzonder topic. Manager zegt: ‘veel projecten, kan niet’. Werknemer zegt niet direct:’ huh hoezo, ik heb niets meer in mijn agenda?’, dus zo obvious zal het wel niet zijn dat er niets te doen is.
Dat ik geen projecten heb staan weet ik natuurlijk wel ;) En ik begrijp de eerste reactie van mijn manager ook wel. Maar op dat moment heeft het geen zin om proberen je zin te krijgen. Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat het geen probleem zou zijn.
Werknemer kijkt nog eens goed naar het werk, en hee, het blijkt vast te kunnen. Vervolgens is er nog helemaal geen gesprek geweest maar komen er allemaal ‘pest’ tips, om alsnog vrij te krijgen.
Dus inderdaad kijk ik het thuis nog even na. Klopt het wel? En om die pesttips heb ik natuurlijk niet gevraagd. Ik keur het af.
Ik denk (even afhankelijk van de tekst van je mail), dat als je zodirect naar je manager gaat en zegt:’ ik heb ff gekeken, maar qua werk moet het volgens mij echt prima kunnen en ik zou het heel relaxed vinden om toch een weekje vrij te hebben voor ik aan een nieuwe baan begin, kijk maar hier is de planning, blablablabla, dus zal ik dan toch gewoon vrij nemen? Ik zorg natuurlijk voor overdracht en zo’, je gewoon vrij krijgt.
Vandaag werk ik thuis ;) Maar dat is ongeveer de strekking van de mail geweest.
Nee hoor, ik heb gewoon ander werk.
Edit: Oh je bedoelt dat men intern ander werk voor mij zoekt, dat heb ik in de wandelgangen opgevangen ja, dus het is geen voldongen feit.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 26-03-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 13-10 15:14
@ZieMaar! in een ideale wereld werkt 't zo. Maar helaas zitten er een hoop bullies tussen.

@St@m nog een keer met je werkgever in overleg welk werk er noodzakelijk onderdeel is van je afronding/overdracht van je werkzaamheden. Invallen op een andere afdeling of werk ver onder je niveau en/of flink afwijkend van je huidige functie zijn, niet plots bedrijfskritisch en dus geen rede om vrij te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ardana schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:07:
[...]

Je weet dat het initieel ging om:
Werknemer dient ontslag in en vraagt verlof.
Verlof wordt geweigerd.
Werkgever geeft werknemer ander werk, waarvoor werknemer niet is aangenomen.
Werknemer geeft aan dàt werk niet te willen doen.

En dan vind jij een ontslag op grond van werkweigering logisch? Ik wens je veel sterkte voor een rechtbank...
Ik ging met name in op de pesttips en gaf aan dat dat niet verstandig is vanwege alle risico die eraan hangt. Hoe de rechter in het concrete geval oordeelt weet ik ook niet, maar ik wilde slechts de andere kant van het verhaal schetsen.

Dus nogmaals, ik zeg niet dat als TS het zou doen hij ontslagen zou worden, enkel dat het risico er is en ik persoonlijk geen ontslag op mijn CV zou willen hebben staan (ook al vermeld je dit uiteraard niet).

Nog inhoudelijk: Uitvoeren van andere werkzaamheden kan binnen de scope van je arbeidsovereenkomst vallen. Als dat niet zo is, kan je dat inderdaad aangeven. Maar nogmaals, ik ging in op de tips die suggereerden dat TS het werk dan wel doet, maar halfbakken uitvoert. En dat kan wel degelijk tot problemen leiden.

Maar goed, ben benieuwd naar het verdere verloop.

offtopic:
In het dagelijks leven ben ik jurist en geef ik advies op risicobeheersing. Dus wellicht ben ik meer terughoudend dan gemiddeld. Een advocaat zou hier wellicht steviger in staan, maar die schuwen conflict minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat ik nog nergens genoemd zag worden: jouw verlofuren zal je toch op moeten kunnen nemen in de steeds kortere periode dat je arbeidscontract nog loopt. Volgens mij heb je RECHT op die vrije dagen en ligt de keuze om die uit te laten betalen eenzijdig bij jou.

Wel zouden jullie samen over het moment van opnemen moeten overleggen, in consensus dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Dit is nog steeds van toepassing:
RoNoS in "Vakantie akkoord - Wisseling naar nieuwe baan"
RoNoS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:15:
Reken uit hoeveel vakantiedagen je hebt: Je werkt een deel van een jaar, dus krijgt ook alleen dat percentage vakantiedagen.
Indien je voldoende hebt: Vraag een bevestiging van de vakantie. Indien je je vakantie reeds hebt ingevuld in bijvoorbeeld een formulier waar je je uren in moet schrijven en daar ook je vakantie moet invullen, maak daar dan uitdraai van (inclusief datum van opvoeren). Na 14 dagen geen afkeuring is je vakantie namelijk automatisch goedgekeurd.

Indien je werkgever jouw vakantie wilt ontnemen (wat mag INDIEN zwaarwegend bedrijfsbelang), wijs deze er dan op dat ie opdraait voor alle kosten: Annulering en meerprijs voor zelfde vakantie in andere periode.
Mijn manager wilde mij ook mijn vakantie ontnemen omdat ik ontslag nam (na het goedkeuren van mijn vakantie). Toen ik meldde: 'Prima, de annuleringskosten zijn dit en ik kan dan een maand later, dus dat kost zoveel meer' mocht ik opeens wel op vakantie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 16:46
[...]

Members only:
Members only:

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@B-Bandit je kan hoog/laag springen maar werk weigering is iets wat je aan moet kunnen tonen.
zomaar ontslaan gaat niet in NL .. zeker niet als je je zeer professioneel opstelt.

@MaD_co
Als ze dat doen zijn ze in contract breuk (hoop ik voor de ts) en ik zou weigeren / meer salaris eisen.
je moet wel het werk blijven doen waarvoor je aangenomen bent en de afgelopen 9maanden gedaan hebt andere werkzaamheden zijn ondanks dat het geformuleerd is niet een geldige reden bij "ontslag"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaD_co schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:27:
[...]

Members only:
Precies. Daarmee haalt je binnenkort ex-werkgever zijn eigen argument van zwaarwegend belang onderuit. Zorg dat je zwart-op-wit (e-mail) hebt dat je in plaats van je eigen werk de servicedesk moet gaan bemannen. Dan heeft je werkgever je verlofaanvraag niet binnen 2 weken afgewezen met een correcte onderbouwing en ben je gewoon vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aanzetten tot fraude doen we hier niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 26-03-2019 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
vso schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:38:
@B-Bandit je kan hoog/laag springen maar werk weigering is iets wat je aan moet kunnen tonen.
zomaar ontslaan gaat niet in NL .. zeker niet als je je zeer professioneel opstelt.
De genoemde tips waren verre van professioneel. Daarnaast heb ik meerdere malen in de praktijk mensen voor minder ontslagen zien worden. Niet iedereen heeft zin om dat vervolgens aan te vechten. Maar goed, laten we deze discussie laten voor wat het is. Niet relevant voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42
Wel bijzonder. De meeste bedrijven geven liever die dagen vrij dan dat ze die 50uur moeten gaan uitbetalen. Zeker als je toch weinig meer te doen hebt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de input. Mijn verlofaanvraag is toch goedgekeurd :)
Ze willen nu zelfs dat ik eerder verlof opneem :P Daar moet ik even over nadenken, want dat kost centen haha (willen ze verrekenen met het vakantiegeld). Zoals ik dus eigenlijk al had verwacht, geen problemen. Het kwam waarschijnlijk een beetje rauw op het dak zoals @vso ook al aangaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:51
St@m schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
Ze willen nu zelfs dat ik eerder verlof opneem :P Daar moet ik even over nadenken, want dat kost centen haha (willen ze verrekenen met het vakantiegeld). Zoals ik dus eigenlijk al had verwacht, geen problemen. Het kwam waarschijnlijk een beetje rauw op het dak zoals @vso ook al aangaf.
Goed om te horen! Geniet van je verlof, en veel succes bij je nieuwe werkgever!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Goed dat je het profi op hebt weten te lossen, en ons van feedback voorziet :)

ik zou gewoon accepteren met het argument, dat je alles "goed vind" zolang je maar financieel er niet slechter op word. dus als ze volledige loon uit betalen eind v.d maand vind je het wellicht best.

Misschien verlies je reiskosten of andere "bonus" , en zoals ze aangeven heb je wellicht geen extra afrekening maar minder zou ik niet accepteren. Voor de rest is alles bespreekbaar toch ? :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Hoeveel eerder willen ze dat je met verlof gaat? Als het niet teveel is zou ik dat gewoon doen om meer gezeik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
EnigmaNL schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Hoeveel eerder willen ze dat je met verlof gaat? Als het niet teveel is zou ik dat gewoon doen om meer gezeik te voorkomen.
5,5 dagen, dus ik ga gewoon even navragen hoeveel me dat kost als dat verrekend wordt met het vakantiegeld. Ik ga nu geen akkoord geven, gewoon morgen als alles is berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

B-Bandit schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:33:
[...]

De genoemde tips waren verre van professioneel. Daarnaast heb ik meerdere malen in de praktijk mensen voor minder ontslagen zien worden. Niet iedereen heeft zin om dat vervolgens aan te vechten. Maar goed, laten we deze discussie laten voor wat het is. Niet relevant voor TS.
Nu de TS gemerkt heeft dat de soep niet zo heet gegeten word als het word opgediend..

Ontslagen worden/ontslag nemen is net zoals relatie-beeidigingen kan vaak erg uit de hand lopen. Maar als werknemer sta je iets sterker om een ontslag te ontbinden dan een werkgever, hoewel de situatie best uitzonderlijk is.

Professioneel of niet, op een effectieve wijze escalatie te voorkomen is soms handiger. Niet iedereen is even volwassen en proffesioneel anders hadden we geen vechtscheidingen/jurdisiche hulp nodig

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56

LankHoar

Langharig tuig

St@m schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:19:
[...]

5,5 dagen, dus ik ga gewoon even navragen hoeveel me dat kost als dat verrekend wordt met het vakantiegeld. Ik ga nu geen akkoord geven, gewoon morgen als alles is berekend.
Dat is zo'n 25% van een maandsalaris, nog best een hoop geld. Gezien je al een 4-5 weken vrij gaat zijn, zou ik daar persoonlijk niet snel akkoord mee gaan. En hoe zit dat dan met je pensioen en eventuele benefits die je krijgt? Ja dat zal weinig invloed hebben, maar toch iets om in het totale plaatje te bekijken ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 11:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Tripl3 D op 28-03-2019 08:04 ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 13:46
Mooi dat je verlof toch is goedgekeurd. Bedrijf betaalt je anders dubbel, want je bent aan het werk en je uren blijven staat. Ik ben zelf bij mijn ontslag de laatste dag nog met overuren doorgegaan om mijn werk af te maken, maar dat was denk ik een andere situatie.

Hoe dan ook denk ik dat je altijd beter met geheven hoofd weg kan gaan, zodat je in ieder geval je collega's of andere leidinggevende niet benadeeld en geen onnodige bruggen verbrand. Is de situatie zo slecht, praat dan met de bedrijfsarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 20:12

Stoney3K

Flatsehats!

vso schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 00:32:
[...]

Als jij in je opzegtermijn werk weigert of werkzaamheden gaat lopen saboteren dan kunnen ze na je ontslag gewoon een schadevergoeding van je eisen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
St@m schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:19:
[...]

je zou ze kunnen vragen om een voorstel te doen hoe dat gefinancieerd wordt. Als jij dat alleen moet financieren zouden ze kunnen proeven dat dat niet aantrekkelijk is voor jou. Als zij van die 5,5 dag de helft aan kosten dragen en jij de andere helft wordt het ineens voor beide aantrekkelijk ....

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Stoney3K schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:04:
Als jij in je opzegtermijn werk weigert of werkzaamheden gaat lopen saboteren dan kunnen ze na je ontslag gewoon een schadevergoeding van je eisen.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Ga jij maar bewijzen (als werkgever) dat er sprake is van weigering/sabotage trouwens als ik maar het vermoeden zou hebben dan is de oplossing erg simpel "hoofdpijn of stress(burnout verschijnselen)" --> alles laten vallen en naar huis. ;w

Trouwens moment dat jij mentaal de deur al uit bent bij je toekomstig ex-werkgever dan maak je je veel minder druk en collega's en managers die onredelijk zijn die ga je vanzelf met een kluitje in het riet sturen / negeren.

En als je werkgever al het vermoeden heeft dient hij je op non-actief te zetten. 99% kans dat de rechter zegt dat het willens en wetens handelen is van de werkgever en dus de schade voor hemzelf is. Zeker als jij als werknemer aannemelijk kan maken dat je eerder aangegeven hebt.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote + reactie verwijderd

Maar of het nu zo slim is om bij je nieuwe werkgever binnen te komen met een diagnose als overspannen of burn out lijkt me uitermate stupide. Als nieuwe werkgever zou ik je gewoon niet meer willen.

[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 26-03-2019 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Ardana schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:00:
7:641 bw lid 1 en 3 :Y)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Jij komt er wel....

Maar of het nu zo slim is om bij je nieuwe werkgever binnen te komen met een diagnose als overspannen of burn out lijkt me uitermate stupide. Als nieuwe werkgever zou ik je gewoon niet meer willen.
Ik wel hoor. Ik nog nooit een c.v hoeven mee neme. Dus ik maak me over dit soort geneuzel niet druk.

Ik zorg ook altijd voor een goede buffer zodat ik simpel een x aantal maande zonder werk gever kan.
Simpel gezegd ik zou niet snel in zo'n situatie terecht komen omdat ik dan gewoon me ontslag indien en weg ben...
Pagina: 1