Windows 10 problemen met meerdere beeldschermen en de AD27QD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb sinds een week de pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart, een 144 hz 27 inch 1440p scherm. Dit scherm zorgt ervoor dat windows soms problemen geeft met de extended desktop. Ik heb ook aangesloten een 24 inch 1920x1200 scherm en mijn tv die 4k is.

Mijn Aorus scherm heeft als ik het goed begrijp de displayport "feature" dat als hij uit staat hij niet meer wordt herkend door Windows. Windows denkt dat er dan dus maar 2 schermen aangesloten zijn. Dit zorgt voor veel irritaties, bijvoorbeeld omdat desktop iconen verschuiven, meestal naar mijn televisie die 10 meter verderop staat... Ook denkt Windows soms dat alle programma's de resolutie van de tv hebben, waardoor ze op mijn andere schermen heel klein worden, of via een aparte schaling groter worden gemaakt, hetgeen er niet uit ziet.

Zijn er manieren om dit soort gedoe te voorkomen? Ik heb helaas nog niets kunnen vinden. Voor zover ik kan zien bevat het nieuwe beeldscherm geen optie om het "verdwijnen" tegen te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Cobiwan op 25-03-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Stroomkabel van de monitor er even uit halen voor een seconde en er weer insteken? Windows en multiscreen is nog steeds belabbert....

Voor icoontjes DesktopOk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:52:
Stroomkabel van de monitor er even uit halen voor een seconde en er weer insteken? Windows en multiscreen is nog steeds belabbert....

Voor icoontjes DesktopOk gebruiken.
Werkt helaas niet... Ik heb ook soms dat mijn startmenu gigantisch is uit het niets, waarschijnlijk door mijn 4k TV...