Latitude E5420 cpu upgrade i5 naar i7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrama
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-02-2024
Weet iemand of deze laptop i7 ondersteund?
Ik heb veel gezocht, onder andere dat naar een 2e generatie i7 moet gaan zoeken die een Intel HD 3000 Graphics Chipset ondersteund.
Nu heb ik gezocht en zie dat er ook cpu zijn die een hogere wattage hebben dan de gebruikelijke 35 watt.
Mijn vraag, kan dat kwaad(ik heb een 200 watt voeding) en weet iemand welke cpu ik zou kunnen nemen?

Veel tweaks, en gegroet.

[ Voor 3% gewijzigd door nitrama op 25-03-2019 21:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Volgens het Dell forum is de limiet 35W, ongeacht je voeding. Zal hoofdzakelijk met de koeling te maken hebben. Dan is het maximaal haalbare een dual core i7, specifiek de 2640M (dus NIET de 2630QM).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrama
nelizmastr schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:47:
Volgens het Dell forum is de limiet 35W, ongeacht je voeding. Zal hoofdzakelijk met de koeling te maken hebben. Dan is het maximaal haalbare een dual core i7, specifiek de 2640M (dus NIET de 2630QM).
Bedankt voor jou snelle reactie, maar is het dan mogelijk om de koeling te tweaken?
Bijvoorbeeld extra koelribben, betere fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ja dat kan maar is niet echt simpel zelf te doen, gelukkig kom je met goede koelpasta kom je vaak al een heel eind maar dan nog zijn de vrm's op max 35Watt berekend. Je kan dan hoogstens nog met intel extreme tuning software aan de slag maar het maximale ga je iig niet uit die i7 halen. Als het al werkt, Dell's zijn niet echt de makkelijkste met niet standaard geleverde cpu upgrades.

Kortom het kan missschien wel, maar zelfs dan met beperkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

nitrama schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:05:
[...]

Bedankt voor jou snelle reactie, maar is het dan mogelijk om de koeling te tweaken?
Bijvoorbeeld extra koelribben, betere fan?
Begin er niet aan. Kijk dan naar een ander hoger model, zoals de E6520/6530. Die zijn geleverd met quad cores als optie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrama
Thx, ik hou het dan maar bij die 35 watt, zonde als de componenten wegbranden.

Allemaal bedankt, en tot tweaks.

gegroet Nitrama
Pagina: 1