Eigen router achter experia box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-01 18:06
Ik zoek een?
Een goede draadloze router om mijn woning te voorzien van een betere WiFi dekking. Momenteel maak ik gebruik van een experiabox V10. Met deze router heb ik op zolder en in de tuin vrijwel geen dekking. Ik wil, bij voorkeur, geen gebruik maken van een extender/repeater. Daarnaast wil ik mijn de nieuwe router WiFi profielen instellen zoals bijv een gastenomgeving en beschikbare tijdzones.

Wat is je budget?
Goede vraag! Hoe ver kom om met 100 - 150 euro? Zie momenteel wat bulk aanbiedingen bij bol. Staat daar wat leuks?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, sta open voor een goed advies.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie inleiding. Belangrijkste os de WiFi dekking en instelmogelijkheden.

Beste antwoord (via jvp op 25-03-2019 22:49)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Is het niet een beter idee om twee aparte access points te plaatsen op een gunstige locatie (zodat je echt overal bereik hebt...) een upgrade in WiFi router (1 enkel punt) gaat niet heel veel meer bereik geven...

Ik heb zelf thuis de EdgeRouter X met 2x product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE en bereik is overal fantastisch, zelfs in de tuin...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• d22wth

d22wth

Is het niet een beter idee om twee aparte access points te plaatsen op een gunstige locatie (zodat je echt overal bereik hebt...) een upgrade in WiFi router (1 enkel punt) gaat niet heel veel meer bereik geven...

Ik heb zelf thuis de EdgeRouter X met 2x product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE en bereik is overal fantastisch, zelfs in de tuin...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 17:46

K-Jay

Klaas Jan

Ik sluit me aan bij bovenstaande reactie. Twee UniFi-accesspoints opgehangen en de wifi-functionaliteit van mijn Experiabox heb ik uitgezet. Overal prima bereik.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• jvp
Dat is ook een idee. Raad je dan aan de WiFi verbinding op de experiabox uit te zetten? En kan ik (ben er inmiddels achter) ook een quota instellen voor bepaalde apparaten?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
jvdploeg schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:21:
Dat is ook een idee. Raad je dan aan de WiFi verbinding op de experiabox uit te zetten?
Dat hangt af van de locatie van de access points en de beschikbaarheid en/of wenselijkheid van 802.11r.
En kan ik (ben er inmiddels achter) ook een quota instellen voor bepaalde apparaten?
Wat voor quota? Voor een tijdsquotum moet het antwoord hier staan.

Een EdgeRouter X is in ieder geval niet nodig, enkel wat access points.

• jvp
GlowMouse schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:37:
[...]

Dat hangt af van de locatie van de access points en de beschikbaarheid en/of wenselijkheid van 802.11r.

[...]

Wat voor quota? Voor een tijdsquotum moet het antwoord hier staan.

Een EdgeRouter X is in ieder geval niet nodig, enkel wat access points.
Dank alle!

Gaat idd om een tijdsquotom. Zo te lezen goed in te stellen.

Had gedacht een accespoint te plaatsen in de meterkast, dichtbij de v10 en 1 op de eerste verdieping aan de zijde van de achtertuin. Hiermee hoop ik de zolder en achtertuin te voorzien van WiFi.

• d22wth

d22wth

jvdploeg schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:25:
[...]

Dank alle!

Gaat idd om een tijdsquotom. Zo te lezen goed in te stellen.

Had gedacht een accespoint te plaatsen in de meterkast, dichtbij de v10 en 1 op de eerste verdieping aan de zijde van de achtertuin. Hiermee hoop ik de zolder en achtertuin te voorzien van WiFi.
Ik zou hem wel uit de meterkast houden, is toch veel interference...

Ik heb beetje hetzelfde, eentje bij de TV voor de onderverdieping en eentje centraal in een slaapkamer aan de kant van de tuin. Overal in de tuin met 2.4 ghz goed bereik, vaak ook nog wel 5 ghz :)

Pagina: 1