Vraag

• Hollander29
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-02 16:49
Goedendag, ik heb drie vraagjes waar ik nieuwsgierig naar was.
Dit moederbord ondersteund twee processoren. Betekent dat ik twee dezelfde processoren moet gebruiken, voorbeeld:

Intel Xeon 8180 + Intel Xeon 8180
of mag ook;
Intel Xeon 8180 + Intel Xeon 8176 ?
Het moederbord en de processor ondersteunen allebei 768GB aan geheugen. Er zijn twaalf slots dus 64GB per module. Kan ik als voorbeeld de HP 1XD87AA twaalf keer kopen en zonder problemen die twaalf losse modules op het moederbord plaatsen en gebruiken?
Hoeveel grafische kaarten kan ik op het moederbord plaatsen? Als we als voorbeeld de Nvidia Quadro RTX 6000 nemen. Op het moederbord zit;
3 x PCIe 3.0 x16 (x16 mode)
2 x PCIe 3.0 x16 (Single at x16, dual at x8/x8)
2 x PCIe 3.0 x16 (x8 mode)

Wat is het maximale aantal grafische kaarten wat ik op het moederbord kan plaatsen, zonder problemen en dat ze allemaal goed werken, met bijvoorbeeld de Quadro NVLink Bridge, of de Quadro Sync II (zie deze site)
-

Met vriendelijke groet,

Rens. :P

Alle reacties

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17

SA007

Moderator Tweaking
Move PMG, daar zit dit soort kennis wel.

Klok is stuk :(

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:13

nelizmastr

Goed wies kapot

RAJ_w schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:49:
Goedendag, ik heb drie vraagjes waar ik nieuwsgierig naar was.
Dit moederbord ondersteund twee processoren. Betekent dat ik twee dezelfde processoren moet gebruiken, voorbeeld:

Intel Xeon 8180 + Intel Xeon 8180
of mag ook;
Intel Xeon 8180 + Intel Xeon 8176 ?
Het moederbord en de processor ondersteunen allebei 768GB aan geheugen. Er zijn twaalf slots dus 64GB per module. Kan ik als voorbeeld de HP 1XD87AA twaalf keer kopen en zonder problemen die twaalf losse modules op het moederbord plaatsen en gebruiken?
Bij een dual socket bord moet alles in matched pairs worden geïnstalleerd, dus dezelfde CPU en dezelfde geheugenconfiguratie per socket. Zolang dat in orde is kan je idd twee 8180’s draaien en 768GB over 12 DIMMs.

Qua videokaarten maximaal het aantal dat erop past, 7 dus. Ze kunnen weliswaar niet allemaal aan elkaar gekoppeld worden. Dat houdt op bij twee geloof ik. Quad SLI/NVLink is geloof ik niet meer.

I reject your reality and substitute my own

• Hollander29
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-02 16:49
SA007 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:17:
Move PMG, daar zit dit soort kennis wel.
Hoe doe ik dat? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:38
Dat heeft de moderator al voor je gedaan ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
nelizmastr schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:45:
[...]

Bij een dual socket bord moet alles in matched pairs worden geïnstalleerd, dus dezelfde CPU en dezelfde geheugenconfiguratie per socket. Zolang dat in orde is kan je idd twee 8180’s draaien en 768GB over 12 DIMMs.

Qua videokaarten maximaal het aantal dat erop past, 7 dus. Ze kunnen weliswaar niet allemaal aan elkaar gekoppeld worden. Dat houdt op bij twee geloof ik. Quad SLI/NVLink is geloof ik niet meer.
Die Dimmen zijn niet registered, wat volgens Asus wel nodig is voor 768G.

NV LINK is inderdaad 2 max, maar dat Sync 2 (kaarten synchroniseren voor videowalls) kan er 8 aan. Maar er is maar plaats voor 7 kaarten en de kaarten zijn ook nog eens dual slot. Dus 4 als je ze los aanstuurt (dus zonder SLI of NV-bridges) voor videobewerking of zo. Moet je wel een kast hebben met 8 in plaats van 7 plekjes aan de achterkant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Dus je wilt als 14 jarige graag een systeem van € 50.000,- in elkaar schroeven en je weet niet eens hoe de vork in elkaar steekt? het leuke aan dromen is nou juist de weg er naartoe, en dat betekent dus zelf op onderzoek gaan hoe je iets nou het mooiste kan maken, en wat je daar vervolgens allemaal mee zou kunnen doen. :Y

Maar succes in je queeste quadragintiljardair te worden iig. d:)b *O*

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee