Hoe gmail afdrukken in Windows mail?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik blijk emails van gmail.com niet te kunnen afdrukken.
Ik gebruik Windows mail en Firefox.
Ik heb gecheckt of een popup misschien de oorzaak kan zijn, maar de blokkering voor gmail is uitgeschakeld.
Ik kan wel mails afdrukken van outlook.com (dit is mijn microsoftaccount) die ook aan Windows mail gekoppeld is.

Als ik rechtstreeks bij gmail.com inlog kan ik wel afdrukken. De letters zijn daar 2x zo groot... Het is alsof mijn printerinstellingen daar niet of maar half werken.

Wie heeft de oplossing om gmail te kunnen printen, net zoals het gaat met outlook?

[ Voor 9% gewijzigd door Bruin Poeper op 25-03-2019 18:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Het blijkt te gaan om email van mijn verzekeraar ZLM.
Is niets bijzonders, gewoon een mededeling.

Kennelijk zit daar een afdrukblokkering in. Iets met veiligheid/privacy?
Ik kan niets bijzonders aan de email zien, dus geen teken van die afdrukblokkering.

Ik heb de zelfde email nu ook via outlook.com ontvangen, en ook deze kan ik niet afdrukken.

Ik kan de bijlagen (.pdf) wel afdrukken, zowel bij gmail.com als outlook.com.
Andere mails van gmail.com die niet van ZLM komen kan ik wel printen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-03-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 20:24
Als niks werkt kan je altijd nog een screenshot van de mail maken en deze via paint uitprinten.
De print knop in gmail zit normaal rechtsboven naast de tijd/datum verstopt onder de knop met de 3 puntjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats dit voor de volledigheid nog even van Windows Clients naar CSA, voor als iemand anders hetzelfde probleem heeft. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@F_J_K Prima dat je het verplaatst, maar zou je "beste antwoord" niet liever aan vraagsteller overlaten?

Ik VERMOED zo'n afdrukblokkering, en zou graag weten hoe ik dat kan controleren.
Heb een paar uur vergeefs gezocht naar mogelijke fouten in mijn systeem...

[ Voor 31% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-03-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bruin Poeper schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:46:
@F_J_K Prima dat je het verplaatst, maar zou je "beste antwoord" niet liever aan vraagsteller overlaten?

Ik VERMOED zo'n afdrukblokkering, en zou graag weten hoe ik dat kan controleren.
Heb een paar uur vergeefs gezocht naar mogelijke fouten in mijn systeem...
offtopic:
Ah OK, ik heb het weer weggehaald. Je kunt (als ik het goed heb) je eigen reactie niet als beste antwoord aanduiden, vandaar.

Laat t.z.t. maar weten als je een eigen post als beste zou vinden.

Gmail heeft 'confidential mail' (of zoiets) en Microsoft heeft IRM. Maar als je de tekst gewoon als mail ziet lijkt daar geen sprake van. Misschien dat er een boel met HTML wordt geklooid waar de client van in de war raakt bij printen: kijkt eens wat er gebeurt als je je mail client op plain text zet (geen idee of Windows Mail dat kan, in Outlook: Vertrouwenscentrum -> E-mailbeveiliging): zie je de tekst en kan je printen?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:32:
Het blijkt te gaan om email van mijn verzekeraar ZLM.
Is niets bijzonders, gewoon een mededeling.

Kennelijk zit daar een afdrukblokkering in. Iets met veiligheid/privacy?
Ik kan niets bijzonders aan de email zien, dus geen teken van die afdrukblokkering.

Ik heb de zelfde email nu ook via outlook.com ontvangen, en ook deze kan ik niet afdrukken.

Ik kan de bijlagen (.pdf) wel afdrukken, zowel bij gmail.com als outlook.com.
Andere mails van gmail.com die niet van ZLM komen kan ik wel printen.
Zit er ook niet ergens een link in de mail in de zin van "wanneer de mail niet goed leesbaar is klik dan hier om de wegversie te openen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@sypie
Ik heb de hele mail nagezocht naar dat soort links/aanwijzingen, maar helaas...
Zou het kunnen dat medewerkers van ZLM vanaf een Google/Android device werken? En dat Windows Mail dat niet kan omzetten?

Als ik direct vanaf het web inlog op gmail of outlook kan ik wel printen (hoezo "afdrukblokkering"?), maar dat gebeurt dan in het groot op "telefoonformaat". Die afdruk kan ik niet in normale tekstgrootte op A4 krijgen, zoals het afdrukvoorbeeld in Windows Mail.

Ik heb nog geprobeerd om Edge ipv Firefox als standaard browser in te stellen, maar dat verandert er niets aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-03-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik zou dus gokken op brakke HTML-mails. Of: wat bedoel je eigenlijk concreet met 'kan niet afdrukken'? Er wordt niet gereageerd op ctrl-P, er komt een leeg vel, iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@F_J_K
Als ik vanuit Mail een printopdracht geef verschijnt het voorbeeld, als ik daar "Afdrukken" kies verschijnt mijn printer icon op de systeembalk en verschijnt er even een zandloper. Maar er wordt geen printopdracht aan de betreffende printer doorgegeven. Er valt dus ook geen printopdracht te annuleren; er staat niets.
Voorzover ik nu kan vaststellen is dit alleen het geval bij mails van ZLM. Ze hebben mij dezelfde (probleem)mail gestuurd naar gmail en outlook.
Het probleem zal dus wel bij ZLM veroorzaakt worden. Het ligt volgens mij niet aan gmail of outlook.
ZLM beweert dat ik de enige klant ben die hier tegen aan loopt.

Edit: Vetgedrukt
Ik doe geen experimenten meer. Bal ligt bij ZLM.
Iedereen, inclusief regeerders hieronder, bedankt voor het meedenken.

[ Voor 9% gewijzigd door Bruin Poeper op 27-03-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je naar PDF printen? Probeer dat dan eens. En kijk ook in de event viewer of er eventuele foutmeldingen te zien zijn mbt printen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je gebruikt dus die "Mail"-app van Windows 10? Kun je eens proberen of het wel werkt in een ander mailprogramma (Thunderbird/EM-Client/enz)?

Ik heb bij iemand anders ook een vaag probleem met "Mail" (bijlage(n) van doorgestuurde Gmail-mails zijn gewoon niet zichtbaar). Lijken dus wat meer problemen te zitten in "Mail" icm Gmail-accounts.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1