[XS4all Televisie] Aantal vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:12
Beste,

Ik heb internet en bellen bij XS4ALL en TV via de satelliet bij Canal Digitaal
Nu krijg ik binnenkort glasvezel en overweeg ook de TV ontvangst af te nemen bi Xs4all.
Nu lees ik toch wel wat negatieve berichten op dit forum .
Ik neem nu programma,s op een externe HD die is aangesloten op de satellietontvanger en dit werkt goed.
Dit kan niet bij XS4all volgens mij alles komt in een cloud
Omdat mijn vrouw regionale zenders kijkt viel mij op dat bij de specificatie van de zenders op de website van Xs4all dit per regio wisselt welke beschikbaar zijn .
Volgens mij kun je BV Noord niet ontvangen als je in Gelderland woont
Klopt dit en zijn de opnameproblemen verholpen bij Xs4all
Ik las ook dat bepaalde ontvangers te kort schieten ( consumentenbond )

Gaarne advies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
Dat van de regionale zenders weet ik niet.
Opnemen werkt bij mij prima. Nog nooit problemen gehad. Ja de opname staat on de cloud. Vind ik wel handig. Neem het op. Kijk in de huiskamer een deel. Ga iets anders doen en kijk in bed het laatste deel. Weet die zelfs waar ik was gebelven. Nadeel is dat het maar 1jaar bewaard blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
Hansw1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:54:
Beste,

Ik heb internet en bellen bij XS4ALL en TV via de satelliet bij Canal Digitaal
Nu krijg ik binnenkort glasvezel en overweeg ook de TV ontvangst af te nemen bi Xs4all.
Nu lees ik toch wel wat negatieve berichten op dit forum .
Ik neem nu programma,s op een externe HD die is aangesloten op de satellietontvanger en dit werkt goed.
Dit kan niet bij XS4all volgens mij alles komt in een cloud
Omdat mijn vrouw regionale zenders kijkt viel mij op dat bij de specificatie van de zenders op de website van Xs4all dit per regio wisselt welke beschikbaar zijn .
Volgens mij kun je BV Noord niet ontvangen als je in Gelderland woont
Klopt dit en zijn de opnameproblemen verholpen bij Xs4all
Ik las ook dat bepaalde ontvangers te kort schieten ( consumentenbond )

Gaarne advies
Je kunt alleen de zenders van naastgelegen provincies bekijken, daarbuiten niet.
Meeste zenders bieden echter ook de mogelijkheid het via hun eigen website te bekijken.
Met opnamefunctie is niks mis, alleen rekening mee houden dat opnames max een jaar bewaard blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:12
Ik zie nu ook dat je de ontvanger op het modem moet aansluiten., ik was in de veronderstelling dat er WIFI is ingebouwd ,Dat is voor mij lastig omdat het modem in de meterkast hangt ( meer als 10 m afstand ) Is het mogelijk om een Wifi repeater met extra Lan aansluiting te gebruiken / ( Deze Fritzrepeater heb ik in de huiskamer geplaatst )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Hansw1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:24:
Ik zie nu ook dat je de ontvanger op het modem moet aansluiten., ik was in de veronderstelling dat er WIFI is ingebouwd ,Dat is voor mij lastig omdat het modem in de meterkast hangt ( meer als 10 m afstand ) Is het mogelijk om een Wifi repeater met extra Lan aansluiting te gebruiken / ( Deze Fritzrepeater heb ik in de huiskamer geplaatst )
Kan, echter is het dan wel noodzakelijk om 2.4GHz in de repeater uit te schakelen. Andere optie is het gebruik van powerlines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 22:23
Binnen niet te lange tijd gaan we opmaat gesneden reclames voorgeschoteld krijgen via het XS4ALL/KPN doosje.

Ik vind dit zwaar ongepast en niet kunnen.

Men gaat bijhouden wat jij de klant boeiend vind. En natuurlijk zal er alles aangedaan worden om privacy van de klant te waarborgen, maar ondertussen weten ze alles en worden de klanten, de eindgebruikers, omgezet in een financiële melk koe. De klant als product, dit was 1 van de laatste gebieden waar dat nog niet zo was. De optionele opt-out is een joke, ondertussen word nog steeds dan verzameld waar men naar kijkt wat eigenlijk nu al gebeurd.

Daarom ga ik voor het TV kijken gebeuren straks terug naar Canal Digitaal via de satelliet.

Dan kan ik straks met een gerust hart de hele dag Baby TV of zeppelin TV kijken zonder dat als ik in de avond zelf tv ga kijken doodgegooid ga worden met pampers reclames en wat niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
toro schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:40:
Binnen niet te lange tijd gaan we opmaat gesneden reclames voorgeschoteld krijgen via het XS4ALL/KPN doosje.

Men gaat bijhouden wat jij de klant boeiend vind. En natuurlijk zal er alles aangedaan worden om privacy van de klant te waarborgen, maar ondertussen weten ze alles en worden de klanten, de eindgebruikers, omgezet in een financiële melk koe. De klant als product, dit was 1 van de laatste gebieden waar dat nog niet zo was. De optionele opt-out is een joke, ondertussen word nog steeds dan verzameld waar men naar kijkt wat eigenlijk nu al gebeurd.

Daarom ga ik voor het TV kijken gebeuren straks terug naar Canal Digitaal via de satelliet.

Dan kan ik straks met een gerust hart de hele dag Baby TV of zeppelin TV kijken zonder dat als ik in de avond zelf tv ga kijken doodgegooid ga worden met pampers reclames en wat niet meer.
Ga je gal ergens anders spugen, hier is de TS niet mee geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:37
Het klopt dat je in Gelderland geen TV Noord kan kijken, hier staat per provicie wat er beschikbaar is:
https://www.xs4all.nl/ser...nders-kan-ik-bekijken.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
toro schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:40:

Die kant gaat Canal Digitaal ook al uit. Die haalt ook steeds meer zenders van de schotel af. Wil je die wel ontvangen, dan heb je ook zo'n kastje nodig die op internet aangesloten kan worden. Je schiet er dus niks mee op. Ik zou me eerder drukmaken over al die trackers op internet die je surfgedrag bijhouden. Die hebben meer info over je dan een KPN die weet naar welke zender je kijkt.

Verder heeft de TS hier niets aan.

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 28-03-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 13:24
Hansw1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:24:
Mijn ervaring is dat aansluitingen van de XS4ALL TV-box over WiFi vroeger of later tot blokkerig en stilstaand beeld leiden. Dit geldt ook voor aansluiting op de Fritz!Repeater 1750E (met de nieuwe mesh-achtige firmware).

Mijn ervaring met een paar Devolo 1200+ lichtnetadapters is ook niet geweldig, nog afgezien van het feit dat die dingen per stuk een dubbel stopcontact in beslag nemen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een aansluiting via de bestaande COAX-kabels met een paar MoCa-kastjes die ik via de XS4ALL webstore heb gekocht. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
mad-dog schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Ga je gal ergens anders spugen, hier is de TS niet mee geholpen
Ik denk daar anders over en misschien de TS ook omdat hij juist van Canal Digitaal satelliet naar XS4ALL tv wilt gaan ;)

Dan kan hij beter daar blijven bij Canal Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
krakendmodem schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:08:
[...]

Die kant gaat Canal Digitaal ook al uit. Die haalt ook steeds meer zenders van de schotel af. Wil je die wel ontvangen, dan heb je ook zo'n kastje nodig die op internet aangesloten kan worden.
Heb je daar bewijzen voor? Een link naar meer informatie zou wel zo fijn zijn, je claimt nogal wat hier mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
toro schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Heb je daar bewijzen voor? Een link naar meer informatie zou wel zo fijn zijn, je claimt nogal wat hier mee :)
Bijvoorbeeld hier:

https://www.totaaltv.nl/n...digitaal-voegt-tv538-toe/
https://www.totaaltv.nl/n...al-voegt-npo-2-extra-toe/
https://www.totaaltv.nl/n...t-nu-alleen-nog-iptvonly/

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
toro schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Ik denk daar anders over en misschien de TS ook omdat hij juist van Canal Digitaal satelliet naar XS4ALL tv wilt gaan ;)

Dan kan hij beter daar blijven bij Canal Digitaal.
Voor het HD aanbod hoef je niet bij CD te blijven. CanalDigitaal heeft nog steeds zenders in SD die bij andere providers al járen in HD is.
toro schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Zie reactie van Jassy hierboven.

Wil je uitzending gemist? Dan heb je een hybride-ontvanger nodig. Bepaalde zenders komen via de schotel, en sommige zenders zijn alleen via IPTV te bekijken.

Hiermee zijn ze in 2017 begonnen.
De uitbreiding van het aanbod volgt na de introductie van het ‘nieuwe’ Canal Digitaal in juni van dit jaar. Inspelend op veranderende wensen van tv-kijkers introduceerde het bedrijf toen TV Gemist waarmee klanten tot zeven dagen terug tv-programma’s kunnen kijken, Canal Digitaal Films met gratis toegang tot honderden films uit de catalogus van Film Europe, vernieuwde Canal Digitaal TV App en de WhatsOnTV Messenger chatservice, waarmee tv-kijkers worden geholpen met het vinden van de juiste tv-programma’s.
De M7 groep kennende gaan ze er alles aandoen om uiteindelijk de meeste zenders alsnog via IP aan te bieden, zodat ze geen dure transponders meer hoeven te huren op de satellieten.

https://www.totaaltv.nl/n...igitaal-en-tv-vlaanderen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Pagina: 1