Vraag

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:03
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
300-350 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een beetje surfen, wat schoolwerk (basisschool), Netflix, wat gamen en wat films op kijken wat niet op Netflix te zien is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen twee tablets namelijk
pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Grijs en de
pricewatch: Huawei MediaPad M5 (10.8'') Grijs.

Welke vragen heb je hier nog over?
De Huawei is te koop op Amazon.de voor 299 eurootjes en de iPad is nu te koop voor 320 euro op Mediamarkt.
Ik heb nog de Galaxy Tab S3 overwogen maar die is alweer van 2017, en hoelang die nog updates krijgt weet ik niet.
Tevens heb/had ik een iPad 3 (2012?) waarvan het scherm is gesneuveld en de oplaadpoort niet meer werkt. Die begon al wat traag te worden en vooral met grafisch wat zwaardere games. Maar qua smartphones hebben we nu alleen maar Android toestellen (Huawei's) in gebruik.
Tevens heeft de Huawei goed geluid in reviews en ondersteunt Netflix HD inmiddels. De iPad is als vanouds overal goed in, qua geluid staat er niet veel in reviews

Nu natuurlijk het belangrijkst, welke zouden jullie kopen als jullie in hetzelfde schuitje zaten?

[ Voor 8% gewijzigd door atillicious op 25-03-2019 15:31 ]

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59
Qua gemak zou ik voor dezelfde prijs ongeveer toch eerder voor de iPad kiezen. We hebben de oude iPad2 (was van ons) van ons dochtertje (5) vervangen voor de iPad 2018 32GB.
De iPad 3 staat me bij dat deze marginaal sneller was dan de 2, maar wel een hogere resolutie waardoor die effectief juist langzamer was dan de 2. Maar kan het ook mis hebben.

Kostte uiteindelijk genoeg geld, maar was gewoon de betere keuze. Alhoewel hetgeen jij wilt waarschijnlijk wel prima draait ook op de Huawei.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 25-03-2019 15:32 ]

• atillicious
Het enige wat me écht tegenhoudt is dat ik films die niet op Netflix te zien zijn wel op Android kan vinden. IOS is te gesloten wat betreft torrents (als dit niet besproken mag worden mag je uiteraard knippen Mod), dus wat dat betreft heeft de Huawei een streepje voor.
Luxeprobleempje, ik weet het :)

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-10 19:19
Voor dat probleem zijn er wel oplossingen als ik zo even google. Geen ervaring mee maar het lijkt wel mogelijk. Mijn keuze zou ook uit gaan naar de iPad.

• RDDR12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-11 08:48
Het lastige is dat dit deels voorkeur is.
Ik had tot voor kort een iPad 2017 en heb nu een M5 Pro. De iPad was mijn eerste Apple product en ik vond IOS simpelweg onhandig ten opzicht van mijn ervaringen met Android 8 & 9.
Onder andere iccons die je niet vrij op je bureablad kan plaatsen, Siri die heel ver achter ligt op Google assistent, nogal wat gedoe om mijn cd collectie (FLAC) op een Apple te krijgen. Mijn ifi iDSD hoofdtelefoonversterker heeft weer een adapater nodig, die de hoofdprijs kost. Maar ook de Apple applicaties (mail, safari) prefereer ik de google varianten. Dus uiteindelijk was ik mijn iPad zo aan aan het passen dat het zoveel mogelijk op Android leek.

Overigens: de iPad heeft een betere accuduur en de kleurweergave van het scherm is iets beter. Zeer scherp zijn beide schermen en de lichtopbrengst is bij beiden meer dan genoeg. Schermformaat van de M5 is dan weer handiger, zeker gezen ze fysiek vrijwel even groot zijn.
Bouwkwaliteit is vrijwel identiek, beiden liggen lekker in de hand.Stabiel zijn ze ook beiden.

De keuze tussen deze twee is wat mij betreft niet zozeer de hardware, maar een Android vs IOS keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door RDDR12 op 26-03-2019 09:55 ]

• atillicious
Ik had liever zelf ook Android gehaald, maar het is toch de iPad geworden omdat die een wat langere accuduur heeft (handig voor school mochten ze vergeten de iPad op te laden) en de kinderen wel overweg kunnen met de iPad vanwege eerdere ervaringen.
Alleen heeft iedereen in dit topic me geholpen en weet ik niet wiens antwoord ik als best antwoord moet kiezen.
Bij deze alledrie bedankt voor jullie antwoorden!
Pagina: 1