Vraag

• houtwurm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone.

Wat is je budget?
rond 500 euro max. ong. .

Wat heb je zelf al gevonden?
Oneplus 6T.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben op zoek naar een tijdelijk toestel ter overbrugging. Mijn iPhone 6 is ter aarde gestort en heeft dat niet overleefd. Omdat ik eigenlijk wil wachten tot het najaar ivm nieuwe modellen van Apple , zoek ik dus een tijdelijk toestel. Dan is het of een 2e hands iPhone (8 of X) of een Android. Mijn zoon heeft een OnePlus6 T en die is wel aardig.
Ik zoek dus een fijne telefoon die qua Android zo kaal mogelijk is, ik heb echt de schurft aan een telefoon vol apps die er niet af kunnen en dus al de helft van je opslag gebruiken en ik vind de Android schil die op Samsung zit echt niet fijn. Het is dus nu puur ter overbrugging en wil dus niet 1200 euro uitgeven.

Ik gebruik hem voornamelijk voor watsapp, Facebook, mail, muziek , Instagram, polarsteps, foto's . Ik speel geen spelletjes. Kijk ook wel Netflix. Ik synch. nu alles via iCloud (vooral foto's )

Beste antwoord (via houtwurm op 25-03-2019 16:28)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je nu een iPhone hebt, die gewend bent en aan het wachten bent op de nieuwe iPhone, zou ik nu geen Android toestel nemen waar je je weg opnieuw moet vinden.
Als je wel Android wil, zijn toestellen van Huawei/Honor of Xiaomi degenen met de schil die het dichtst in de buurt van iOS komen.
Android One toestellen (veel Nokia's of de genoemde Xiaomi Mi A2) zijn de meest kale Android toestellen.
Betaalbare toestellen die dan in me opkomen zijn de Nokia 7+ of Huawei P20 (evt Lite)

Ik zou met ChinaGeek meegaan en geen € 500 uitgeven ter overbrugging, maar bijvoorbeeld een tweedehands iPhone 6S of 7 als overbrugging. Dan hoef je alleen maar je iTunes backup terug te zetten en ben je in een half uurtje weer up and running.
Bij een Android toestel zal je alles opnieuw moeten instellen en ben je bijvoorbeeld je Whatsapp chats kwijt, omdat die onder iOS een backup maakt naar iCloud, en onder Android naar Google Drive (been there, done that)

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ter overbrugging zou ik nooit een toestel met een dergelijke prijs aanschaffen. Dan zit je met een MiA2 al prima.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik zoek dus een fijne telefoon die qua Android zo kaal mogelijk is, ik heb echt de schurft aan een telefoon vol apps die er niet af kunnen en dus al de helft van je opslag gebruiken en ik vind de Android schil die op Samsung zit echt niet fijn. Het is dus nu puur ter overbrugging en wil dus niet 1200 euro uitgeven.
En welke merken zouden volgens jou dan wel voldoen binnen jouw prijsklasse? Zelf onderzoek doen wordt wel verwacht.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • Beste antwoord

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je nu een iPhone hebt, die gewend bent en aan het wachten bent op de nieuwe iPhone, zou ik nu geen Android toestel nemen waar je je weg opnieuw moet vinden.
Als je wel Android wil, zijn toestellen van Huawei/Honor of Xiaomi degenen met de schil die het dichtst in de buurt van iOS komen.
Android One toestellen (veel Nokia's of de genoemde Xiaomi Mi A2) zijn de meest kale Android toestellen.
Betaalbare toestellen die dan in me opkomen zijn de Nokia 7+ of Huawei P20 (evt Lite)

Ik zou met ChinaGeek meegaan en geen € 500 uitgeven ter overbrugging, maar bijvoorbeeld een tweedehands iPhone 6S of 7 als overbrugging. Dan hoef je alleen maar je iTunes backup terug te zetten en ben je in een half uurtje weer up and running.
Bij een Android toestel zal je alles opnieuw moeten instellen en ben je bijvoorbeeld je Whatsapp chats kwijt, omdat die onder iOS een backup maakt naar iCloud, en onder Android naar Google Drive (been there, done that)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 08:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[b]houtwurm schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:26:
[knip] Mijn iPhone 6 is ter aarde gestort en heeft dat niet overleefd. [knip]
Even ter overweging: vaak is reparatie goedkoper dan je denkt. Voor een iPhone 6 heb je geloof ik voor 180 euro een nieuw scherm bij Apple.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
@Icephase en 100 euro bij een beetje fatsoenlijke reparateur met OEM scherm.

• houtwurm
Slavy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:36:
[...]

En welke merken zouden volgens jou dan wel voldoen binnen jouw prijsklasse? Zelf onderzoek doen wordt wel verwacht.
Ik kwam op de Google Pixel en OnePlus uit qua kaalheid van Android

• houtwurm
Icephase schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:46:
[...]

Even ter overweging: vaak is reparatie goedkoper dan je denkt. Voor een iPhone 6 heb je geloof ik voor 180 euro een nieuw scherm bij Apple.
Er is meer stuk dan alleen mijn scherm, ook mijn GPS is blijkbaar daardoor stuk (via via had ik scherm geregeld) en hij is gewoon helemaal van padje. Al helemaal gereset maar hij wil niet meer. Bijna 5 jaar mee gedaan...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 10:14
even advocaat van de duivel:
Wat mis je in de huidige iPhone-reeks wat je hoopt te krijgen in de nieuwe iPhones? Waarom wachten?

Je kunt nu 500 euro uitgeven voor een telefoon waar je een half jaar mee doet, waar je dan aan moet wennen (want Apple en Android is toch echt anders, hoe "kaal" je android ook maakt). Of je koopt gewoon de smartphone die je graag wilt, een iphone! Over 5 jaar uitgespreid is dat 200 euro per jaar. De prijs van Netflix+spotify per maand.

Kwa apps: Maakt het uit wat er al op staat? (grappige klacht trouwens. Apple is koning van apps installeren die er niet af kunnen, zelfs de icoontjes kan je niet weghalen). Genoeg android-telefoons die uitbreidbaar zijn met een SD-kaart. Ook genoeg toestellen die standaard met 64GB aan opslag worden geleverd. Een paar jaar geleden (met 16gb of 8gb opslag) een valide punt. Tegenwoordig niet zo zinvol meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 25-03-2019 16:17 ]

Verwijderd

Heel simpel. Wil je alleen basis functies dan iPhone.
Wil je uiterlijk en nog meer willen kunnen aanpassen dan Android.

• houtwurm
gwystyl schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:42:

Mmm... dat zou ook nog kunnen.. een oude iPhone opduiken voor weinig

• houtwurm
Waah schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:15:
even advocaat van de duivel:
Wat mis je in de huidige iPhone-reeks wat je hoopt te krijgen in de nieuwe iPhones? Waarom wachten?

Je kunt nu 500 euro uitgeven voor een telefoon waar je een half jaar mee doet, waar je dan aan moet wennen (want Apple en Android is toch echt anders, hoe "kaal" je android ook maakt). Of je koopt gewoon de smartphone die je graag wilt, een iphone! Over 5 jaar uitgespreid is dat 200 euro per jaar. De prijs van Netflix+spotify per maand.

Kwa apps: Maakt het uit wat er al op staat? (grappige klacht trouwens. Apple is koning van apps installeren die er niet af kunnen, zelfs de icoontjes kan je niet weghalen). Genoeg android-telefoons die uitbreidbaar zijn met een SD-kaart. Ook genoeg toestellen die standaard met 64GB aan opslag worden geleverd. Een paar jaar geleden (met 16gb of 8gb opslag) een valide punt. Tegenwoordig niet zo zinvol meer.
Mis mis..tja.ik heb nu een oudje.. dus ik ga er altijd op vooruit ;-). Maar stel ik koop nu een nieuwe en die van komende reeks heeft een nog betere camera.. ik wil er ook weer lang mee doen, ik ben niet van het om de haverklap iets nieuws kopen.

• houtwurm
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:16:
Ik wil sowieso niet def. overstappen op Android. Alles is thuis ingericht op iOS .. alle gezinsleden op 1 zoon na hebben apple spul

Verwijderd

Als je kaal android wil en goedkoop omdat het een overbruggingstoestel is kan je ook een android one toestel van Nokia (HMD) overwegen.

Ik ben erg blij met mijn Nokia 8 die is weliswaar geen android one, maar 200 euro onder je budget met nog steeds de nieuwste versie. Of een Nokia 5.1 voor 150 euro moet je het toch ook een klein jaartje mee kunnen redden?

edit: realiseer me net dat je alles Apple hebt, dan zou ik toch voor een refurbished Apple toestel gaan als ik jou was, dan kan je je apps blijven gebruiken. Enige reden waarom een veel goedkopere iPhone 7 niet kan tijdelijk? Een refurbished iPhone 8 is nog vrij prijzig.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2019 16:26 ]

Verwijderd

houtwurm schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:21:
[...]

Ik wil sowieso niet def. overstappen op Android. Alles is thuis ingericht op iOS .. alle gezinsleden op 1 zoon na hebben apple spul
Oke, dan kan je natuurlijk ook nadenken over een tweede hands of refurrbished toestel.
Een iPhone 6s of iPhone SE zijn vrij goedkoop aan te schaffen.

• houtwurm
Mmm.. ik ga eens rondsnuffelen voor gebruikte..

• houtwurm
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:24:
Als je kaal android wil en goedkoop omdat het een overbruggingstoestel is kan je ook een android one toestel van Nokia (HMD) overwegen.

Ik ben erg blij met mijn Nokia 8 die is weliswaar geen android one, maar 200 euro onder je budget met nog steeds de nieuwste versie. Of een Nokia 5.1 voor 150 euro moet je het toch ook een klein jaartje mee kunnen redden?

edit: realiseer me net dat je alles Apple hebt, dan zou ik toch voor een refurbished Apple toestel gaan als ik jou was, dan kan je je apps blijven gebruiken. Enige reden waarom een veel goedkopere iPhone 7 niet kan tijdelijk? Een refurbished iPhone 8 is nog vrij prijzig.
7 of 8 verschilt meen ik niet veel, maar de 8 heeft nog langer ondersteuning aldus apple.

Verwijderd

houtwurm schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:30:
[...]

7 of 8 verschilt meen ik niet veel, maar de 8 heeft nog langer ondersteuning aldus apple.
Het gaat maar om een jaar toch? Dan is de vraag of je denkt dat aankoop iPhone 8 - verkoop prijs iPhone 8 over een jaar duurder is dan nu een iPhone 7 die over een jaar wellicht niets meer waard is.

• houtwurm
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:33:
[...]

Het gaat maar om een jaar toch? Dan is de vraag of je denkt dat aankoop iPhone 8 - verkoop prijs iPhone 8 over een jaar duurder is dan nu een iPhone 7 die over een jaar wellicht niets meer waard is.
eventueel voor verkoop nog wel een ding

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 08:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:16:
Hier moet ik toch even op inhaken: in 2009 was dit misschien nog zo, maar tegenwoordig is iOS ook écht niet meer zo gesloten als jij in jouw post wilt doen geloven. iOS is zéér uitgebreid, en het uiterlijk is ook echt wel goed aan te passen. Daarnaast vergeet je het veiligheidsaspect voor het gemak maar even: hoe meer je kunt aanpassen, hoe gevoeliger het wordt voor kwaadwillende invloeden.

Als er meer stuk is dan alleen het scherm is reparatie het idd waarschijnlijk niet waard. Een tweedehands is dan ook wat ik zou proberen. Met een overstap naar Android en later weer terug ga je veel tijd kwijt zijn met overzetten van instellingen, mail, berichten, whatsapp etc etc. Ik zou dan inderdaad even voor een 2e hands iOS-device kiezen. Dan kun je die ook achter de hand houden voor als je nieuwe iPhone (tzt) ooit ook eens stuk gaat ofzo.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 12:38

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als je nu een iPhone had en je wilt een nieuw model iPhone, dan zou ik een 2e hands iPhone kopen en daarmee de tijd uitzingen en die dan weer verkopen. Dat is het handigste.

• houtwurm
ik heb via via een iPhone 7 kunnen lenen :-). dus ik kan even vooruit :-)
Pagina: 1