rsync: failed: Operation not permitted (1)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben op zich geen noob, maar ik kom hier niet aan uit. 8)7

Mijn probleem: mijn bron-systeem is een Synology, mijn doel-systeem is CentOS7. Ik heb het een-en-ander aan rsync opgetuigd, en dat werkt op zich prima.

Maar ... ik krijg altijd een melding zoals de onderstaande:
code:
1
2
3
4
5
6
DiskStation> rsync -av . rsync://backup@nsmooieserver.eu/backup/blaat
sending incremental file list
created directory /backup/blaat
rsync: chgrp "/backup/blaat/." (in backup) failed: Operation not permitted (1)
./
bestand.txt

Die foutmelding vind ik ververvelend, voor de rest lijkt rsync dus wel goed te werken.

Op de doel-server heeft de backup-user alleen rechten op zijn eigen directory. Uiteraard heb ik -av vervangen door diverse andere opties zodat ik -p niet gebruik, maar ook dat doet het het hem niet.

Heeft iemand een tip hoe ik deze foutmelding weg kan krijgen? (Voor het beeld: ik grep een-en-ander aan logging bij elkaar om te kijken wat er fout gaat, daar wil ik deze niet meer tussen hebben staan.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Beste antwoord (via pven op 26-03-2019 22:58)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:46
-a impliceert -g (--group), en dat gaat blijkbaar niet. Je zou eens als extra optie --no-group mee kunnen geven, of zorgen dat de rsync-daemon lid is van de benodigde groepen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:46
-a impliceert -g (--group), en dat gaat blijkbaar niet. Je zou eens als extra optie --no-group mee kunnen geven, of zorgen dat de rsync-daemon lid is van de benodigde groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:28:
Dat laatste is interessant, want dat heb ik niet gedaan. Vanavond ga ik aan de slag, en laat het hier nog weten. Dank!

Update: rsync -av --no-group werkt. Dank! _O_

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 25-03-2019 21:30 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||