Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe CPU, moederbord en RAM. Ik merk met mijn huidige systeem dat de nieuwere games (The Division 2 en Forza Horizon 4 met name) mijn CPU tot 100% wordt belast. De temperatuur blijft ongeveer een graadje of 65. Hierdoor heb ik telkens FPS-drops en zeggen degene waarmee ik spreek op Discord dat ze mij amper verstaan door de lagg. Andere games heb ik geen last van lagg. Terwijl mijn GPU zo rond de 60-70% belasting zit.
Wat is je budget?
De producten die ik op dit moment heb uitgezocht hebben een prijs van 528 euro bij Megekko.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor Intel.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[i]Ik wil dus de nieuwste games gaan spelen op liefst high. Ik heb een 144hz scherm. Ik zal hieronder ook mijn huidige pc plaatsen, zodat jullie ook kunnen zien wat ik nu heb Ik wil graag mijn huidge GPU, voeding, ssd's en behuizing meenemen./i]
Huidige PC:
[
Ik heb daarnaast nog 2 ssd's (Samsung en een Sandisk). Oh, ik zie dat ik mijn behuizing ben vergeten mee te nemen. Dat is een NZXT S340
Nieuwe PC:
Ik wil voorlopig de 1060 die ik al heb meenemen naar mijn nieuwe pc. Ik hoef in principe niet te overclocken, alleen vond ik niet een CPU zonder K. Althans, niet voor deze i5. Ik wil ook mijn voeding meenemen, die is nu ongeveer 1.5/2 jaar oud. Ik ben van plan om over 1-2 maanden een 2070 te kopen. Normaal gezien moet mijn voeding dit wel aankunnen denk ik.
Mijn vraag is eigenlijk of dit goedkoper kan? Ik kan eventueel de 9600k en moederbord omwisselen voor dit, maar ik weet niet of ik performance verlies ga merken.
Hebben jullie misschien nog andere opties?
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe CPU, moederbord en RAM. Ik merk met mijn huidige systeem dat de nieuwere games (The Division 2 en Forza Horizon 4 met name) mijn CPU tot 100% wordt belast. De temperatuur blijft ongeveer een graadje of 65. Hierdoor heb ik telkens FPS-drops en zeggen degene waarmee ik spreek op Discord dat ze mij amper verstaan door de lagg. Andere games heb ik geen last van lagg. Terwijl mijn GPU zo rond de 60-70% belasting zit.
Wat is je budget?
De producten die ik op dit moment heb uitgezocht hebben een prijs van 528 euro bij Megekko.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor Intel.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[i]Ik wil dus de nieuwste games gaan spelen op liefst high. Ik heb een 144hz scherm. Ik zal hieronder ook mijn huidige pc plaatsen, zodat jullie ook kunnen zien wat ik nu heb Ik wil graag mijn huidge GPU, voeding, ssd's en behuizing meenemen./i]
Huidige PC:
[
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G | € 268,51 | € 268,51 |
| 1 | AOC G2590PX Rood, Zwart | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 68,52 | € 68,52 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 624,02 | |
Ik heb daarnaast nog 2 ssd's (Samsung en een Sandisk). Oh, ik zie dat ik mijn behuizing ben vergeten mee te nemen. Dat is een NZXT S340
Nieuwe PC:
| 1 | Intel Core i5-9600K Boxed | € 276,50 | € 276,50 |
| 1 | Gigabyte Z390 Gaming X | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 112,- | € 112,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 528,40 | |
Ik wil voorlopig de 1060 die ik al heb meenemen naar mijn nieuwe pc. Ik hoef in principe niet te overclocken, alleen vond ik niet een CPU zonder K. Althans, niet voor deze i5. Ik wil ook mijn voeding meenemen, die is nu ongeveer 1.5/2 jaar oud. Ik ben van plan om over 1-2 maanden een 2070 te kopen. Normaal gezien moet mijn voeding dit wel aankunnen denk ik.
Mijn vraag is eigenlijk of dit goedkoper kan? Ik kan eventueel de 9600k en moederbord omwisselen voor dit, maar ik weet niet of ik performance verlies ga merken.
| 1 | Intel Core i5-9400F | € 169,- | € 169,- |
| 1 | MSI B360M Pro-VDH | € 68,90 | € 68,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 237,90 | |
Hebben jullie misschien nog andere opties?