Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• retchet4
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb onlangst een 4K TV gekocht, namelijk de LG 43" 4K Ultra HD Smart TV (43UK6470PLC).
Nu wou ik mijn Laptop erop aansluiten maar blijkbaar heeft deze alleen een Display port aansluiting.
De TV zelf heeft alleen maar HDMI aansluitingen.

Dus ik dacht; okay, even een adaptertje zoeken. Maar blijkbaar heb je goedkope adapters en dure adapters. Deze dure adapters zijn volgens mij zo duur omdat er dan altijd bijstaat dat deze 4K ondersteunen.
Is dit bullshit en kunnen de goedkopere dit ook of klopt dit?

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:37

Polycom

Poes van goud

0 = 0 en 1 = 1
Je kan er dus best één van AliExpress halen voor €2,99. Het exterieur van de kabel kan overigens wel van kwaliteit verschillen. Laat je niet gek maken door verhalen over kabels die gesmeed worden door elven bij maanlicht.
wou is overigens geen goed Nederlansch ;)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
@Polycom https://taaladvies.net/ta..._wilde_wou_wilden_wouden/
Kan wel degelijk. Ikzelf vind het ook geen gehoor, maar het kan. Ook bij Woezel en Pip in liedjes wordt het gebruikt...

Terugkomend op de vraag. Volgens mij is het het verschil tussen actief en passief en zou je bij de bron (je laptop) moet kijken of er een DP++ logo staat of niet.
https://www.startech.com/...t_converter_dp_multi_mode
Zo ja, dan zou je een actieve moeten hebben. Maar of dat allemaal echt zo is, geen idee.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar DisplayPort != HDMI.
https://www.displayport.org/faq/
How is DisplayPort different from HDMI? Aren’t they very similar?

DisplayPort and HDMI are very different technically, and each began with a different product focus. For over ten years, HDMI has been the de-facto connection for home entertainment systems and is used widely on HDTVs as an AV interface. Some PCs and monitors include HDMI to enable connectivity with HDTVs and other consumer electronics gear. DisplayPort, a newer standard originally developed to support the higher performance requirements of personal computers, is based on updated signal and protocol technology similar to that already used in today’s computer systems, enabling an increase in performance and integration. Because DisplayPort uses common signaling technology in use for data communications and a packetized data structure, through a common connector, it can be combined with standards such as USB and Thunderbolt. With link training/link quality monitoring as in data communications, DisplayPort provides a more robust and stable AV link.
How can I use my existing display or digital TV set with a new computer that has a DisplayPort output?

DisplayPort has the unique ability to support external display adapters. The DisplayPort Source device (such as a notebook computer) provides power at the DisplayPort plug to power such an adapter, and it detects the type of adapter connected, as well as the type of monitor. Inexpensive DisplayPort adapters are readily available for VGA, DVI, and HDMI displays. Adapters for HDMI 2.0 are available.
En als ik bijvoorbeeld dit verhaal goed begrijp heb je dus mogelijk een actieve adapter nodig: https://www.exhibitedge.c...device-to-a-hdmi-monitor/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• retchet4
Ik had idd ook al een vermoeden dat er een actief/passief addertje onder het gras zat.
Je hebt dus blijkbaar 2 types, 1.1 = FHD en 1.2=UHD op 30hz...
Dus ik ben 30 euro kwijt en verlies een hoop frames :D

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

retchet4 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:32:
Ik had idd ook al een vermoeden dat er een actief/passief addertje onder het gras zat.
Je hebt dus blijkbaar 2 types, 1.1 = FHD en 1.2=UHD op 30hz...
Dus ik ben 30 euro kwijt en verlies een hoop frames :D
@retchet4, je zet er niet bij wat voor laptop je aan je TV hangt, wel van belang of het "addertje" voor jou wel of niet van toepassing is. Je TV kan 4k@60Hz aan, en een actieve DP1.2>HDMI adapter kan een 4k@60Hz signaal verwerken, maar dit is mede afhankelijk van het apparaat (lees GPU) die voor het video-signaal moet zorgen.

Testing, one, two ...

• retchet4
@hardware-lover klopt, dat hield ik met opzet achterwege daar ik het niet zeker weet aangezien het momenteel de laptop van mijn vriendin is en ik deze maar af en toe in mijn bezit heb.
Denk dat ik me gewoon een goedkoop adaptertje ga kopen en misschien zelf accepteer dat ik even in HD kijk.
In de nabije toekomst plaats ik mijn desktop met RTX2070 in de buurt van de TV die gelukkig wel nog een HDMI aansluiting heeft :).
Kijkende naar de adaptertjesmarkt heerst er precies een grote chaos? ik vraag me echt af hoeveel mensen die dingen nodig hebben en of ze beseffen dat ze de volle capaciteiten van hun TV niet aan het gebruiken zijn?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@retchet4, ik heb, bij gebrek aan een HDMI2.0x poort, terug moeten vallen op een Displayport adapter voor een HTPC. Ik heb diverse modellen geprobeerd, van heel goedkoop (passief), tot duurder (actief). Enkel met laatste kon ik probleemloos 4k@60Hz via een DP1.2 poort op mijn TV getoverd krijgen. Dit dan met Intel hardware waarbij de aanwezige iGP ook geschikt was voor 4k@60Hz. Maar voor velen zal Full-HD afdoende zijn verwacht ik, ook al is er misschien meer uit te halen bij gebruik van een 4k TV.

Inmiddels beschik ik alweer over een andere HTPC die standaard voorzien is van HDMI 2.0x aansluiting.

Testing, one, two ...

Pagina: 1