Toon posts:

Gedeelde opslag zonder internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij in huis leef ik met 2 broers die nagenoeg precies dezelfde bestanden downloaden. Ik heb al zitten denken over een NAS. Daar komen echter een paar ongemakjes bij mee.
  • alle netwerk interfaces van het modem zijn bezet
  • downloaden naar NAS en dan downloaden van nas bezet internet bandbreedte per apparaat dat tegelijk nuttigt
Zijn er NAS-achtige middelen die niet gebruik maken van bedraad/draadloos netwerk die bijvoorbeeld werken met bluetooth of dergelijke technologie? Zo zouden we ook de netwerk brandbreedte kunnen ontlasten.

Wat lijkt jullie de meest praktische en kostenefficiente manier om met bestandsoverdacht op een thuisnetwerk om te gaan?

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:41

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Je zou een simpele gigabit switch kunnen gebruiken om de poorten uit te breiden. Daar een NAS opzetten dan en gaan met die banaan.

Als je met 3 man meteen de volle gigabit bezet vraag ik me toch af wat je download zodat je dat lukt. Ik heb al jaren dit zo lopen en nooit problemen gehad met de beschikbare bandbreedte intern.

Als je intern download vanuit de NAS ben je geen internet bandbreedte aan het gebruiken tenzij jullie niet in het zelfde huis/netwerk zitten. Dit mag dus geen enkele limitatie zijn hiervoor. Wat een idee is maar wel duurder is een NAS met dubbele LAN poort pakken en dan die 2 combineren. Let wel dat de switch dit ook ondersteunt anders werkt het nog niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Yagermeister op 25-03-2019 12:18 . Reden: Toevoeging ]

-Te huur

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:46
Indd extra switch en NAS.
En op die NAS zet je dan programmas zoals sonarr, radarr, plex, emby,... En je heb een centraal systeem die alles maar 1 keer downloaden en dan verdelen binnen jou netwerk.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Een gigabit link ga je niet permanent dicht trekken. Beetje afspraken maken en dat komt wel goed. Voor een paar tientjes een 4 of 8 poort switchje scoren, NAS er bij aan en gaan met die kromme gele vrucht.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:11:
• alle netwerk interfaces van het modem zijn bezet
Je bedoelt netwerkpoorten, en dat is heel simpel op te lossen met een switch.
• downloaden naar NAS en dan downloaden van nas bezet internet bandbreedte per apparaat dat tegelijk nuttigt
Tja, nou en. Je trekt 1GbE toch niet vol?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-12 17:24
Mocht je echt tegen de netwerk beperking aanlopen (zal wel meevallen) kan je de nas ook alleen laten downloaden als jullie slapen bv..

Computer nr 486 denk ik..

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-12 18:48
Je kan de NAS ook als caching-server instellen op de NAS. Stel, je hebt 2x een Playstation en je speelt dezelfde spellen, dan download je een update via de PSN. De andere Playstation zal dan via de NAS downloaden.

PSN: plexforce (ps4)

Pagina: 1