Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Twee Galaxy a8 toestellen heb ik gisteren voorzien van upgrade naar One UI 1.0. Irritant: ineens moet ik voor dee berichtenapp (messages) de permissies voor camera en microfoon aanzetten, anders is de app onbruikbaar. Een vreemde inperking van mijn gebruikersvrijheid, zeker bij een tekstberichten-app.

Is dit probleem bekend en oplosbaar?Is protest bij Samsung voor mij als individu wel zinvol eigenlijk?

Dank Niels

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Klagen kan altijd helpen natuurlijk en in de tussentijd kan je wellicht een andere berichten app gebruiken. Kan het overigens niet zo zijn dat de app meer permissies nodig heeft, juist omdat je er ook meer mee kan?

Verder heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 25-03-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reactie. Welnu, bij mijn weten bestaat mms (foto e.d . versturen per sms) niet meer. Het punt voor mij is dat ik alleen sms berichten verstuur en voorzover ik zie was en is deze standaard berichtenapp daar ook voor.

In algemene zin zet ik bij alle apps camera en microfoon uit (en locatie bv. ook). Als ik bv even de scanner in de ING app nodig heb, geef ik even permissie. Kortom: welke redelijke ratio zou dergelijke permanente permissies verplicht kunnen stellen?

Het raakt ook aan privacy zelfbestuur ook, wat mij betreft. Ik word achterdochtig van dit soort veranderingen: voor je het weet vinden we allemaal normaal dat onze mobiel onveranderbaar van alles met onze privacy kan of potentieel kan.

Ik zal inderdaad Samsung even bellen.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:35:
Welnu, bij mijn weten bestaat mms (foto e.d . versturen per sms) niet meer.
Bestaat nog wel, alleen zijn er steeds minder providers die het ondersteunen. Maar de berichten apps hebben er sowieso nog ondersteuning voor.