Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 21:40
In ons huis heb ik in elke kamer een aansluiting gemaakt en in de meterkast komt het signaal na binnenkomst dan ook direct in een 8 poort splitter naar alle kamers. Per poort wordt er andere sterkte signaal doorgegeven. De woonkamer staat vanzelfsprekend op de sterkste poort, de ouderlijke slaapkamer op de 1 na sterkste, etcetera.

Nu het analoge signaal is gekilled bij ons door Ziggo merk ik in ouderlijke slaapkamer dat signaal niet sterk genoeg is. Ik krijg op de decoder vaak "zwak signaal" en dus ben ik op zoek naar een versterker voor alle tv's in huis nu.

1: wat voor versterker raden jullie aan?
2: waar zou ik deze aansluiten? Voor of na de splitter?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@fabstar81 Je reactie afgesplitst naar een eigen topic. Het is niet de bedoeling om met eigen vragen iemand anders zijn/haar topic over te nemen.

Verwijderd

Het minst verzakte signaal moet naar de langste kabel en het meest verzakte signaal naar de kortste kabel!

Qua versterker een goede retoursgeschikte voorzien van kabelkeur.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2019 07:58 ]

Verwijderd

fabstar81 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:32:
De woonkamer staat vanzelfsprekend op de sterkste poort, de ouderlijke slaapkamer op de 1 na sterkste, etcetera.
Waarom, is dat ook de langste COAX vanaf de versterker? Heb je al getest met het wisselen van poorten?

• fabstar81
@Verwijderd, neen dat is niet de langste denk ik. Die op zolder is de langste in onze slaapkamer. ik kan eens testen hoe het gaat als ik die inderdaad omwissel met bijvoorbeeld de woonkamer en die weer op een iets minder versterkte poort zetten.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:45

Wildfire

Joy to the world!

Een goede versterker? Technetix FRA-752X. Heb zelf de voorganger, uitstekend ding.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• fabstar81
Ik heb deze multitap

https://www.allekabels.nl...9I25vHgXrPUsaAvyuEALw_wcB

Ik weet niet zo goed hoe ik de specificaties moet lezen, maar moet ik de langste kabel nou op de poort met hoogste dB aansluiten, of laagste?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Wildfire schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:02:
Een goede versterker? Technetix FRA-752X. Heb zelf de voorganger, uitstekend ding.
Die FRA-752X is uitstekend. Kom dezelfde hier voor slechts 45.95 euro incl verzendkosten kopen. Scheelt ca 40 euro op de advies prijs en gemiddeld ca 15 euro elders. Haal de F-connectors bij een lokale elektronica boer voor weinig geld. Kwam zelf er niet in de buurt heb ze voor 20-30 cent p/s online gekocht, komen in een bubbeltjes enveloppe... Bij de Handyman betaal je al snel 2 euro per stuk en ik had er 5 nodig... via de envelope was goedkoper en de volgende dag in huis (brievenbus).

• route99

route99

fabstar81 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:16:
Ik heb deze multitap
https://www.allekabels.nl...9I25vHgXrPUsaAvyuEALw_wcB
Ik weet niet zo goed hoe ik de specificaties moet lezen, maar moet ik de langste kabel nou op de poort met hoogste dB aansluiten, of laagste?
De tekening met erbij hoe lang de kabels maximaal mogen zijn staat erbij.
https://www.coaxkabelwink...-MFC-2081-Producsheet.pdf

Dus de uitgang met bijv 18 dB daar komt de kortste kabel aan, immers de meeste verzwakking.
Etc.....

Advies voor de versterker was er al.

• fabstar81
route99 schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:01:
[...]
Die FRA-752X is uitstekend. Kom dezelfde hier voor slechts 45.95 euro incl verzendkosten kopen. Scheelt ca 40 euro op de advies prijs en gemiddeld ca 15 euro elders. Haal de F-connectors bij een lokale elektronica boer voor weinig geld. Kwam zelf er niet in de buurt heb ze voor 20-30 cent p/s online gekocht, komen in een bubbeltjes enveloppe... Bij de Handyman betaal je al snel 2 euro per stuk en ik had er 5 nodig... via de envelope was goedkoper en de volgende dag in huis (brievenbus).
Bedankt voor de tip. Op de site lees ik dat de versterking 2-8 dB is. In de manual van de multitap staat er een voorbeeld van 20 en 30 dB. Is die versterker dan wel sterk genoeg die je voorstelt?

In het voorbeeld moet je de versterker voor de multitap zetten.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• route99

route99

Ik heb er zeker 20 meter ouderwetse coax tussen zitten uit 1983....
Boven strak beeld met volgens het Ziggo kastje een beeld kwaliteit > 90%.
De signaal waarden ken ik niet uit mijn hoofd.
Wat ik me herinner van vroeger is dat klassiek coax ca 35 dB verzwakking geeft per 100 meter.
Dus 20 meter geeft dus 7 dB verzwakking en ik heb de verste op de 8 dB uitgang gezet en dat zou theoretisch ook OK moeten zijn... de praktijk bevestigt dit dus....
Een versterker van 30 dB lijkt me voor 20 meter echt over kill, ik had er een van max 20 dB maar die had geen retour.
Ik gebruik dus 3 van de 4 uitgangen en er hangen in onze situatie 5 TV's aan (waarvan 3 zgn afdankertjes...) , halverwege heb ik zelfs nog 2 oude splitters zitten, die heb ik nog niet een vervangen door mooie splitters met F-connectoren. Eigenlijk moet ik de split verliezen er nog van af trekken en desondanks... heb ik overal stabiel en mooi beeld. De andere kabels zijn ca 15 meter. De "smart" :( TV beneden zit op de 1e ingang, ca 1.5 meter kabel.

PE: heb dus ondanks de oude coax kabel geen stoorsignalen opgemerkt bijv agv g4 of g5 signalen.

En ik wilde eerst wel zien of deze versterker multi-uitgang wel ok was. Immers koop op afstand dus gewoon terug te sturen als het nok zou zijn....

Waarom ze bij die mutlitab zoveel versterking nodig hebben...
Tja deels komt het ook omdat die multi tab ook zoveel verzwakt....
Als je minder versterkt omdat het niet hoeft... hoef je ook veel minder te verzwakken....

HET voordeel van deze is dan je zowel een versterker als splitter in 1 doosje heb en dan voor zo'n lage prijs...
En: hij voldoet ook al aan de allernieuwst eisen tav het 1200 MHz bereik van Ziggo.
Met zo'n prijs kun je eigenlijk amper een buil vallen.
Mijn zwager hoorde het, had net een ander kastje op MP gekocht... meteen dezelfde gekocht en die oudere van MP meteen verkocht (binnen 1 dag).

[ Voor 28% gewijzigd door route99 op 21-04-2019 12:17 ]

• fabstar81
@route99, ik heb morgen hopelijk de tijd om de kabels om te leggen in de multitap. Ik trek alle kabels eruit en plug de drie tv's die we hebben in de correcte uitgangen. Daarna alle kamers waar momenteel geen tv's hangen.

Ik laat de resultaten weten. Misschien als ik ze correct aansluit met de juiste demping hoef ik helemaal geen versterker.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
Zojuist kabel voor zolder op de laagste weerstand aangesloten, zonder versterker nu correct beeld. Na een tijdje toch groen beeld maar na een zoektocht op internet blijken veel mensen daar last van te hebben ook icm een niet stabiele HDMI connector op een oude Samsung tv. Laat ik nou net een tamelijk oud Samsung model hebben en als ik morrel aan die kabel flikkert het beeld.

Ik kijk het nu aan met deze Humax, Samsung tv en gefixeerde HDMI kabel. Zolang ik beeld heb ik het scherp. Begin te denken dat het nooit aan mijn bekabeling, multitap of zelfs de positie van de kamers / kabels op de verschillende taps heeft gelegen, maar dus aan de connector op de tv.

Zuchttt...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• route99

route99

En de connector naar de TV is wel ok? Er is veel rommel en die is geen F-connector?

• fabstar81
route99 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:35:
En de connector naar de TV is wel ok? Er is veel rommel en die is geen F-connector?
Ja alles qua bekabeling en hardware van de taps en connectors is prima. De HDMI poorten in de televisie blijken gewoon slechte kwaliteit en veroorzaakt blijkbaar groene beeld. Als hij nu groen beeld geeft en ik trek HDMI kabel eruit en weer erin is nik meer aan de hand.

Tijd voor nieuwe tv met ci+, module. Heb je daar allemaal geen last meer van....

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das een beetje overkill. Dit heb ik ook eens gehad en is een kwestie van je HDMI aansluiting en de plug aan de kabel een keer goed schoonblazen. Spuitlucht helpt maar gewoon zelf blazen werkt ook al

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1