Op woensdag 25 juli 2001 12:15 schreef Leipo het volgende:
als je nou het topic gelezen had dan had je gezien dat hij het niet wist, hij op verzoek van mensen daarna de faq gelezen heeft en zijn excuses aangeboden heeft.
dus dan vind ik het onterecht dat hij een waarschuwing krijgt!
Als je reageert in een forum wordt je verondersteld de algemene FAQ te hebben gelezen, alswel de speciaal aan een betreffend forum gebonden FAQ. Als je dit niet hebt
Op woensdag 25 juli 2001 12:21 schreef IceStorm het volgende:
En daarbij is een waarschuwing niet dodelijk
Hij weet het nu en dan is er verder niks aan de hand. Simpel

Want zolang het bij deze waarschuwing blijft is er niets aan de hand.
Op de flames van Mannekino en delyver reageer ik liever maar niet, maar een erg opvallende quote vind ik de volgende, en ik kan het dan ook niet nalaten tóch even te reageren.
Op woensdag 25 juli 2001 13:11 schreef Mannekino het volgende:
kritiek moet altijd onderbouwd worden... pff me reet.
Kritiek heeft
meestal een leerwerking: Van je fouten kun je leren. Maar als je roept: "Je doet het fout, je bent een l*l!" heb je daar niets aan. Bovendien is het feit dat jij het fout vindt geen garantie voor het feit dat het fout is.
Beter zou zijn als je zegt: "Je doet het fout denk ik, volgends mij het zo en zo, want....". Dan kan de gene die een fout maakt daar iets van leren en bovendien, als hij of zij het er niet mee eens is, er weer op reageren, eventueel zijn meningverschil met jouw reactie weer goed onderbouwd posten en dát heet nou "een discussie".
En dan ook elke keer dat gezeik van 'volg es een cursus nederlands ofzo'. Ik wil wedden dat de helft van die opfokte irritante kereltje het 'groene boekje' naast hun toetsenbord hebben liggen om zo wijs mogelijk voor de dag te komen.
Het gezeur over spelling is soms een beetje jammer inderdaad, zeker als het typo's zijn die geen essentiele onduidelijkheid inhouden, zoals wanneer iemand drie regels zonder interpuncties schrijft. Al zeg ik heel eerlijk dat ik het groene boekje een beetje overdreven vind, met spellingscontrole van Word kom je al een heel end hoor

Ik heb zelf ook nogal wat opmerkingen over mods hiero, maar het heeft toch geen nut om daar iets over te zeggen, staat het hun niet aan dan maar een slotje erop.
Kritiek op de mods is niet verboden, sterker nog: indien de kritiek op zijn plaats is en goed wordt onderbouwd wordt deze zelfs gewaardeerd. Er zijn meerdere draadjes in LA die dat onderbouwen én waar een mod ook inderdaad zijn of haar fout toegeeft. Niets bijzonders overigens, imho. Helaas is het maar al te makkelijk mensen te bekritiseren, zonder dat je de achterliggende gedachten en motivaties weet.
Modjes zijn (gelukkig) ook maar mensen, en dát er afentoe een foutje wordt gemaakt is dus alleen maar menselijk.
Het gebeurt steeds vaker dat er een topic-slot in twijfel wordt getrokken waar dat in de overgrote meerderheid terecht was. Het vervelende is dat een aantal mensen dergelijke topics aangrijpen om weer eens goed te laten weten hoe ze kotsen op de crew, terecht of onterecht, erg jammer en offtopic bovendien.
ONtopic reageren (over het slotje) hoeft niet meer, zeef was niet alleen traag, maar ook mij voor.
I rest my case.