Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Vanochtend pakte ik mijn LeEco Le Pro 3 van het nachtkastje, las wat berichten en legde het ding weer naast me neer. Toen ik hem even later opnieuw pakte, reageerde het toestel niet meer. Na lang indrukken van de power button herstartte het toestel en kreeg ik het volgende te zien:
LeEco Le Pro 3 overleden?

Het toestel start op, maar op het moment dat het splash screen van LineageOS zou moeten verschijnen, krijg ik deze tearing/artifacts in het scherm en start het ding na een aantal seconden opnieuw op. Bij een poging om de Recovery te starten gebeurt hetzelfde. Het enige wat ik zonder problemen kan doen, is de bootloader starten, met Fastboot krijg ik dan ook toegang tot het toestel. Ik heb via fastboot de cache-partitie gewist en de TWRP recovery opnieuw geïnstalleerd, maar beide zonder enig resultaat.

Gezien de artifacts (soms verticale strepen, soms diagonaal, zelfs een keer een combinatie van die twee) vrees ik schade aan de GPU en dus het einde van het toestel. Ik ben echter niet echt een smartphone-guru, dus wellicht is er iemand die nog een suggestie heeft om in ieder geval wat data van het ding te redden, of een manier om het ding weer tot leven te wekken? Ik wil in ieder geval nog proberen om de originele ROM er terug in te flashen, maar bij voorkeur iets waardoor de data niet verloren gaat.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Demo gezien het feit je al een volledige clean install hebt uitgevoerd, ben ik ook bang dat de hardware defect is.