Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Inleiding
De afgelopen jaren heb ik met gemengde gevoelens gebruikgemaakt van een douchecoach (een zandloper die laat zien wanneer vijf doucheminuten om zijn). Enerzijds een ideaal product om tijdens het douchen gemakkelijk water en gas te besparen. Anderzijds blijf ik me eraan storen dat de zandloper van tijd tot tijd van de muur valt doordat de zuignap loslaat.

In mijn zoektocht naar een alternatief kwam ik op verschillende websites de ‘LED shower indicator’ tegen. Een douchecoach die met led-verlichting aangeeft hoe lang je onder de douche staat. De douchecoach wordt tussen de kraan en de doucheslang geplaatst. Doordat de energie voor het lampje door stromend water wordt opgewekt, zijn batterijen overbodig. Zodra je de kraan opent gaat het lampje aan. Sluit je de kraan, dan gaat het lampje uit.

Gevraagd advies
Ik kan weinig reviews van de ‘LED shower indicator’ vinden. Heb jij er zelf één, dan hoor ik graag of je er tevreden mee bent en vooral ook waarom wel of juist niet. :)

(PS Ik ben me ervan bewust dat ik ook de timer op mijn telefoon kan gebruiken, of op een klok kan kijken.)

Afbeeldingslocatie: https://www.eco-logisch.nl/images_content/showerindicator_new_faucet.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.eco-logisch.nl/images/showerindicator1_web.jpg

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ach ja, dat zijn meestal 'gewoon' leuke gadgets. Veel meer moet je er niet van verwachten. Ook echte lange levensduur ook niet. Als je geluk hebt, gaat ie lang mee. Anders moet je hem ooit weer eens verwijderen of laten zitten als je te lui bent. :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
Ik vraag me serieus af of je de materiaal-, energie- en transportkosten van zo'n ding ooit terugverdient met de besparing die je boekt...

• Room42
  • Niet online
anboni schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:31:
Ik vraag me serieus af of je de materiaal-, energie- en transportkosten van zo'n ding ooit terugverdient met de besparing die je boekt...
Inderdaad. als je daarmee ook nog eens niet alleen de financiële kant bedoelt, denk ik dat je alleen maar heel veel verlies maakt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Squawk
  • Niet online
anboni schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:31:
Hij kost circa 20 euro, inclusief matriaal-, energie- en transportkosten. Dat is nog wel te overzien. Echter, als het slechts een gadget is die in de praktijk niet goed werkt of erg snel kapot gaat, is het inderdaad zonde van het geld. Vandaar mijn vraag naar praktijkervaring. :)

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
Room42 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:34:
[...]

Inderdaad. als je daarmee ook nog eens niet alleen de financiële kant bedoelt, denk ik dat je alleen maar heel veel verlies maakt.
Ik bedoel inderdaad vooral de milieu'kosten'. Financieel zal het vast wel uit kunnen, aangezien die dingen waarschijnlijk geen drol kosten omdat ze ergens in China in elkaar worden gezet zonder enig oog voor milieu of arbeidsomstandigheden.

• Room42
  • Niet online
Squawk schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:35:
[...]

Hij kost circa 20 euro, inclusief matriaal-, energie- en transportkosten. Dat is nog wel te overzien. Echter, als het slechts een gadget is die in de praktijk niet goed werkt of erg snel kapot gaat, is het inderdaad zonde van het geld. Vandaar mijn vraag naar praktijkervaring. :)
Dat is wel mijn praktijkervaring met dat soort gadgets in het algemeen. Een goede, duurzame versie zou geen 20 euro kosten (want dat is namelijk gewoon een 5-euro kostend 'China'-apparaatje met alle kosten voor het in Nederland verkopen erbij) maar ruim 60 euro. Veel te duur dus om het goed te doen.

@Squawk Waar heb je hem gevonden?

• Squawk
  • Niet online
anboni schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:36:
[...]

Ik bedoel inderdaad vooral de milieu'kosten'. Financieel zal het vast wel uit kunnen, aangezien die dingen waarschijnlijk geen drol kosten omdat ze ergens in China in elkaar worden gezet zonder enig oog voor milieu of arbeidsomstandigheden.
Dank voor je snelle reactie. Ik ben echter op zoek naar praktijkervaring met dergelijke led indicators, met als doel het besparen van water en gas. Een discussie over de gevolgen van de productie en het vervoer op het milieu is ook interessant, maar wel offtopic. ;)

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:56
Ik heb deze al zeker 2 jaar in onze douche, bevalt mij prima en mijn vrouw let nu iets beter op de duur van haar douche.
Voor mij een aanrader.
Pagina: 1