Heb nu momenteel een Dell ultrasharp u2715h. Echter deze scherm bevalt me niet meer. vooral het slechte zwart en kleurovergangen vindt ik vervelend. twee redenen zijn dan ook de 8bit en ips scherm techniek die hier voor kunnen zorgen.
contrast ratio is maar 750:1 bij sommige testen.
Nu zoek ik dus een leuke scherm die op die vlakke beter is, Dus 10bit (8bit+frc is dat dan vaak) Alleen ips of va wordt het dan. Een goeie ips kan nog contrast halen van 1300-1500:1 maar een va paneel doet het dubbele bijna 3000:1.
Me gevoel zegt toch liever een 4k dan quad hd. Vooral omdat ik iets groter wil dan 27inch. Dingen als PIP en PBP zijn mooi meegenomen
Qua prijs 500-1400euro zou het mogen zijn. va-paneel is de heflt goedkoper als een ips-paneel.
of kleurechtheid het waard is om twee keer zoveel kwijt te zijn, geen idee.
hdr zou leuk zijn,maar elk monitor dat er nu is, doet dit vaak niet goed.
kort samengevat zoek ik een scherm:
-groter dan 27inch
-4k
-10bit(8bit+frc)
-goeie kleuren
-60hz is geen probleem
-500-1400euro zo ongeveer
-flicker-free
met lg 32ud99 zit ik aan te denken als beste alround, maar ivm ik niet kan bezichtigen en vergelijken met de rest( bijna nergens staat een 32inch demomodel) weet ik niet of contrast ratio dan veel beter is.
of moet ik nog een maand wachten en kijken naar de nieuwe 4k monitor hdr van philips 326M6VJRMB
contrast ratio is maar 750:1 bij sommige testen.
Nu zoek ik dus een leuke scherm die op die vlakke beter is, Dus 10bit (8bit+frc is dat dan vaak) Alleen ips of va wordt het dan. Een goeie ips kan nog contrast halen van 1300-1500:1 maar een va paneel doet het dubbele bijna 3000:1.
Me gevoel zegt toch liever een 4k dan quad hd. Vooral omdat ik iets groter wil dan 27inch. Dingen als PIP en PBP zijn mooi meegenomen
Qua prijs 500-1400euro zou het mogen zijn. va-paneel is de heflt goedkoper als een ips-paneel.
of kleurechtheid het waard is om twee keer zoveel kwijt te zijn, geen idee.
hdr zou leuk zijn,maar elk monitor dat er nu is, doet dit vaak niet goed.
kort samengevat zoek ik een scherm:
-groter dan 27inch
-4k
-10bit(8bit+frc)
-goeie kleuren
-60hz is geen probleem
-500-1400euro zo ongeveer
-flicker-free
met lg 32ud99 zit ik aan te denken als beste alround, maar ivm ik niet kan bezichtigen en vergelijken met de rest( bijna nergens staat een 32inch demomodel) weet ik niet of contrast ratio dan veel beter is.
of moet ik nog een maand wachten en kijken naar de nieuwe 4k monitor hdr van philips 326M6VJRMB