Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• trucker0werner
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08-05 22:43
Heb nu momenteel een Dell ultrasharp u2715h. Echter deze scherm bevalt me niet meer. vooral het slechte zwart en kleurovergangen vindt ik vervelend. twee redenen zijn dan ook de 8bit en ips scherm techniek die hier voor kunnen zorgen.
contrast ratio is maar 750:1 bij sommige testen.

Nu zoek ik dus een leuke scherm die op die vlakke beter is, Dus 10bit (8bit+frc is dat dan vaak) Alleen ips of va wordt het dan. Een goeie ips kan nog contrast halen van 1300-1500:1 maar een va paneel doet het dubbele bijna 3000:1.
Me gevoel zegt toch liever een 4k dan quad hd. Vooral omdat ik iets groter wil dan 27inch. Dingen als PIP en PBP zijn mooi meegenomen
Qua prijs 500-1400euro zou het mogen zijn. va-paneel is de heflt goedkoper als een ips-paneel.
of kleurechtheid het waard is om twee keer zoveel kwijt te zijn, geen idee.
hdr zou leuk zijn,maar elk monitor dat er nu is, doet dit vaak niet goed.

kort samengevat zoek ik een scherm:
-groter dan 27inch
-4k
-10bit(8bit+frc)
-goeie kleuren
-60hz is geen probleem
-500-1400euro zo ongeveer
-flicker-free

met lg 32ud99 zit ik aan te denken als beste alround, maar ivm ik niet kan bezichtigen en vergelijken met de rest( bijna nergens staat een 32inch demomodel) weet ik niet of contrast ratio dan veel beter is.

of moet ik nog een maand wachten en kijken naar de nieuwe 4k monitor hdr van philips 326M6VJRMB

Alle reacties

• Pieter E.
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:06
Heb je al gekeken naar de pricewatch: BenQ PD3200U Grijs, Zwart. Het scherm bevalt mij goed. Ik heb twee van deze schermen in mijn setup.

• trucker0werner
heb er zeker naar gekeken maar zoek goeie contrast en daardoor zie ik meer iets in VA, al moet ik zeggen dat dit allemaal puur op basis is van wat ik lees
Dan zou ik eerder de benq ew327u
pricewatch: BenQ EW3270U Grijs
als ik de review van dark lees, dan weet ik niet of het puur aan dit scherm ligt, systeem van hem of dat het nadeel is van de 32inch.

• Pieter E.
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:06
Naast de twee 4K schermen van Benq ben ik ook in het bezit van een Benq 1440p 32 inch VA scherm pricewatch: BenQ PD3200Q Zwart Ook dit VA scherm heeft kleurverschil wanneer je van boven op het scherm kijkt. Echter niet zo erg van wat ik gelezen heb van de Benq ew327u. De 4K schermen van Benq zijn echter heel scherp zonder kleurverloop. Ik calibreer de schermen manueel.

Edit: Het VA 1440p scherm heeft een goede kijkhoek links en rechts. De 4K schermen vind ik persoonlijk beduidend mooier en beter.

Pieter E. wijzigde deze reactie 26-03-2019 23:59 (13%)

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-05 08:44

HKS-Skyline

Vroooom ?

Wat wil je met het scherm gaan doen?

In het geval van grafisch werk zou ik blind voor IPS kiezen, de kijkhoeken zijn veel beter waardoor kleurverschillen veel makkelijker te zien zijn. VA geeft een mooi contrast en is top voor het kijken van films etc, maar voor grafisch werk ben je beter af met IPS.

• trucker0werner
Dan wordt het idd va.
Gister film gekeken en door 21:9 beeld onder en hiven grijze strook. Is geen zwart.
Kleurverloop is ook niks door 8bit. Of door compressie maar dat kan ik zo niet zeggen.

Voornamelijk games en tv wordt erop gekeken en enkele keer een filmpje maken. Ja wil goeie kleuren op het scherm maar wil wel echt zwart hebben en geen grijs beeld als zwart.
Ips moet ik voor kleuren op hogere helderheid zetten maar voor zwart juist minder.

Ew327u van benq lijkt op papier wel mooi.
Zoals gezegd scherm van philips ziet op papier ook goed uit. Geen idee of het ook waar maakt en wat deze nieuwescherm volgende maand gaat kosten is dus nog ff wachten
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True