iPhone 6 met opgezette accu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornKoster1989
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-08 22:54
Goede dag,

Ik heb zelf een Iphone 6S. Deze is 1,5 jaar oud.

Nu viel het op toen ik hem uit het hoesje haalde, dat er een kreuk in de alluminium achterplaat zit, en dat het scherm deels is losgelaten. Ik vermoet hierbij de accu, omdat er geen val/stoot beschadigingen zijn.

Zijn er meer mensen die dit hebben bij de Iphone 6S?

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/03/24/A49A8CD3-34D5-45D7-86CC-19E8C826E46E.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/03/24/1A1E5A3B-6F39-4DF4-968F-98194D4E59B3.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door BjornKoster1989 op 24-03-2019 18:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
Ik heb dat ook gehad met mijn 6s. Deze is gratis vervangen destijds, maar kreeg de IPhone wel terug met beschadigingen op het scherm ivm demontage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je iPhone 6S is waarschijnlijk al wat ouder, kan best al wel een of twee jaar op de plank gelegen hebben. Li-Ion technologie kan niet zo goed tegen ouder worden, en inactiviteit helpt ook niet met de levensduur. Dikke kans dat je dus met een ongelukkige accu zit.

Normaal zou een nieuwe, recent geproduceerde iPhone 6S dit niet hebben, en dan zal je verkoper dat gewoon op moeten lossen. Apple doet dat zelf ook, als je bij een APSP of AASP je toestel inlevert kan dat nagenoeg altijd onder consumentenrecht direct opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornKoster1989
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-08 22:54
Telefoon wordt aan de achterkant ook onwijs heet. Kan een 6S niet spontaan in brand vliegen? Dit niet bekend bij Apple?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je de mogelijkheid hebt zou ik de telefoon open maken en de batterij afkoppelen. Dan kun je vannacht in ieder geval rustig slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

BjornKoster1989 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:34:
Telefoon wordt aan de achterkant ook onwijs heet. Kan een 6S niet spontaan in brand vliegen?
Dat kan elke Li-Ion batterij die oververhit. Kijk naar de Boeing 787 :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit soort batterijen zijn zo ontworpen dat ze bol gaan staan i.p.v. in de brand vliegen. Met anderhalf jaar is dit nog prima garantie werk, ik zou mijzelf even melden bij de winkel van aanschaf als ik jou was.
johnkeates schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:31:
Apple doet dat zelf ook, als je bij een APSP of AASP je toestel inlevert kan dat nagenoeg altijd onder consumentenrecht direct opgelost worden.
Dan moet je het toestel wel bij Apple of een APR gekocht hebben. Heb je dat niet dan moet je naar de winkel van aanschaf.

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 24-03-2019 19:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
Je iPhone 6S is waarschijnlijk al wat ouder, kan best al wel een of twee jaar op de plank gelegen hebben. Li-Ion technologie kan niet zo goed tegen ouder worden, en inactiviteit helpt ook niet met de levensduur. Dikke kans dat je dus met een ongelukkige accu zit.

Normaal zou een nieuwe, recent geproduceerde iPhone 6S dit niet hebben, en dan zal je verkoper dat gewoon op moeten lossen. Apple doet dat zelf ook, als je bij een APSP of AASP je toestel inlevert kan dat nagenoeg altijd onder consumentenrecht direct opgelost worden.
Mijne was destijds gewoon recent.. Voordat de 7 op de markt kwam.

Overigens is bij mijn macbook air hetzelfde gebeurd, wel na 5,5 jaar pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Borromini schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:38:
[...]

Dat kan elke Li-Ion batterij die oververhit. Kijk naar de Boeing 787 :P.
Er gaat altijd iets vooraf. Kortsluiting, mechanische schade, oververhitting of bevriezing. Het lijkt spontaan.

Of als je een erg oude niet opgeblazen accu hebt dan kunnen de kristallen die vormen door de slijtage kortsluiting maken als je er op drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:04:
Dit soort batterijen zijn zo ontworpen dat ze bol gaan staan i.p.v. in de brand vliegen. Met anderhalf jaar is dit nog prima garantie werk, ik zou mijzelf even melden bij de winkel van aanschaf als ik jou was.

[...]

Dan moet je het toestel wel bij Apple of een APR gekocht hebben. Heb je dat niet dan moet je naar de winkel van aanschaf.
Nee, dat hoeft helemaal niet. Je moet als je hem niet bij Apple of een APR gekocht hebt wel een bon van de verkoper meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
johnkeates schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:00:
Nee, dat hoeft helemaal niet. Je moet als je hem niet bij Apple of een APR gekocht hebt wel een bon van de verkoper meenemen.
Niet in de consumentenrecht periode. Fabrieksgarantie is een jaar, in dat jaar kan je bij Apple terecht. Tweede jaar (of langer onder bepaalde voorwaarde) ga je naar de winkel van aanschaf, als (de grote als) Apple je in dat jaar zou helpen is dat pure coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:12:
[...]

Niet in de consumentenrecht periode. Fabrieksgarantie is een jaar, in dat jaar kan je bij Apple terecht. Tweede jaar (of langer onder bepaalde voorwaarde) ga je naar de winkel van aanschaf, als (de grote als) Apple je in dat jaar zou helpen is dat pure coulance.
Vreemd, dan zouden ze wel heel vaak coulant zijn; heb recent nog een MBP13 2015 gratis laten repareren die niet bij een APR of Apple gekocht was, hetzelfde met een MBA uit 2014, een iPhone 5S, 5C en 6S. Allemaal zaken die niet met een product mis horen te gaan (accu's, coatings, koeling, sensoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
johnkeates schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:18:
[...]

Vreemd, dan zouden ze wel heel vaak coulant zijn; heb recent nog een MBP13 2015 gratis laten repareren die niet bij een APR of Apple gekocht was, hetzelfde met een MBA uit 2014, een iPhone 5S, 5C en 6S. Allemaal zaken die niet met een product mis horen te gaan (accu's, coatings, koeling, sensoren).
Je eigen ervaring kan je nooit op een forum slingeren als de waarheid. Met wetgeving kan dat wel.

Vandaar dat het belangrijk is om te vermelden hoe fabrieksgarantie en consumenten recht werkt.
Samenvatting van de Nederlandse consumentenwetgeving

Uw consumentenrechten op grond van de Nederlandse consumentenwetgeving gelden naast en in aanvulling op uw rechten conform Apple's Beperkte Garantie en het optionele AppleCare Protection Plan of AppleCare+.

Op grond van artikel 7:17 e.v. van het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een verkoper een product afleveren dat 'voldoet aan de overeenkomst'. Een product voldoet niet aan de overeenkomst als, gezien de aard van het product en de informatie van de verkoper, het product niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht verwachten. Een product moet op het moment van levering voldoen aan de overeenkomst. Het feit dat een gebrek pas na levering ontstaat, wil niet zeggen dat het product op het moment van levering voldeed aan de overeenkomst. Onder de Nederlandse consumentenwetgeving wordt ervan uitgegaan dat een gebrek of non-conformiteit van goederen met de overeenkomst die binnen 6 maanden na levering aan het licht komt, al bestond op het moment van levering. In principe gaat de plicht om aan te tonen dat het gebrek of de non-conformiteit van goederen met de overeenkomst al bestond bij levering, over op de consument na afloop van deze periode van 6 maanden.

De consument moet het gebrek melden bij de verkoper binnen een redelijke termijn. Als de consument binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek een klacht indient, is de klacht volgens de wet op tijd geregistreerd.

Op grond van de Nederlandse consumentenwetgeving kunnen consumenten kiezen om goederen die een gebrek vertonen of niet voldoen aan de koopovereenkomst, kosteloos te laten repareren of vervangen. Als reparatie of vervanging onmogelijk of onevenredig is of als een verkoper geen reparatie of vervanging binnen een redelijke termijn biedt, kunnen consumenten kiezen om een korting op de prijs te bedingen of zich terug te trekken uit de koopovereenkomst door het product te retourneren voor een volledige restitutie.
Verkoper is hier het sleutelwoord. Dat Apple daar soms niet moeilijk over doet is netjes en coulant maar niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:06:
[...]

Je eigen ervaring kan je nooit op een forum slingeren als de waarheid. Met wetgeving kan dat wel.

Vandaar dat het belangrijk is om te vermelden hoe fabrieksgarantie en consumenten recht werkt.

[...]

Verkoper is hier het sleutelwoord. Dat Apple daar soms niet moeilijk over doet is netjes en coulant maar niet verplicht.
Ik denk dat dat juist wel op een forum kan, daar voor is het een forum en geen wetboek of rechtszaal. Als iedereen alleen maar op basis van wat opgeschreven regeltjes zou handelen had het forum geen bestaansrecht meer.

[ Voor 9% gewijzigd door johnkeates op 24-03-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor garantieclaim, ben je altijd aangewezen op de verkopende partij. indien fabrikant optreed als verkoper dus ook. je hebt een overeenkomst met de verkoper, en hebt totaal niets met de fabrikant te maken, ook niet voor eoa fabrieksgarantie, daar heeft alleen de verkopende maar baat bij. indien verkopende je doorverwijst naar fabrikant is dat anders, dan zijn zij de opdrachtgever. (voor reparatie/vervangen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
johnkeates schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:05:
[...]

Ik denk dat dat juist wel op een forum kan, daar voor is het een forum en geen wetboek of rechtszaal. Als iedereen alleen maar op basis van wat opgeschreven regeltjes zou handelen had het forum geen bestaansrecht meer.
Nou ja als het aantoonbaar onjuist is dan natuurlijk niet, daar heeft niemand wat aan.
Hackus schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:12:
Voor garantieclaim, ben je altijd aangewezen op de verkopende partij. indien fabrikant optreed als verkoper dus ook. je hebt een overeenkomst met de verkoper, en hebt totaal niets met de fabrikant te maken, ook niet voor eoa fabrieksgarantie, daar heeft alleen de verkopende maar baat bij. indien verkopende je doorverwijst naar fabrikant is dat anders, dan zijn zij de opdrachtgever. (voor reparatie/vervangen)
Doorverwijzen mag overigens ook niet, verkoper mag wel de fabrikant voor je inschakelen.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 25-03-2019 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
@Hackus @Donstil Dat is allemaal leuk en aardig, maar tenzij je een jurist bent en meteen het stappenplan van de wet wil nalopen maakt dat niet zo veel uit. Men wil gewoon een oplossing. Het veramerikanseren en bij elk wissewasje meteen de wet er bij pakken helpt de samenleving niet echt, en oplossingsgericht zou ik het pas bij een conflict noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
johnkeates schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:59:
@Compizfox @Donstil Dat is allemaal leuk en aardig, maar tenzij je een jurist bent en meteen het stappenplan van de wet wil nalopen maakt dat niet zo veel uit. Men wil gewoon een oplossing. Het veramerikanseren en bij elk wissewasje meteen de wet er bij pakken helpt de samenleving niet echt, en oplossingsgericht zou ik het pas bij een conflict noemen.
Wat jij stelt is simpelweg onjuist en daar reageerde ik op, niet meer niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:58

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Compizfox @Donstil Dat is allemaal leuk en aardig, maar tenzij je een jurist bent en meteen het stappenplan van de wet wil nalopen maakt dat niet zo veel uit. Men wil gewoon een oplossing. Het veramerikanseren en bij elk wissewasje meteen de wet er bij pakken helpt de samenleving niet echt, en oplossingsgericht zou ik het pas bij een conflict noemen.
Huh wat? :?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Oeps, verkeerde, sorry :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op maandag 25 maart 2019 @ 00:02:
[...]
Wat jij stelt is simpelweg onjuist en daar reageerde ik op, niet meer niet minder.
Onjuist in wat voor vorm? Ik stel een oplossing die werkt voor, niet een herschreven wet...
Zullen we nu Bjorn weer gewoon gaan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
johnkeates schreef op maandag 25 maart 2019 @ 00:04:
[...]

Onjuist in wat voor vorm? Ik stel een oplossing die werkt voor, niet een herschreven wet...
Deze vorm
Apple doet dat zelf ook, als je bij een APSP of AASP je toestel inlevert kan dat nagenoeg altijd onder consumentenrecht direct opgelost worden.
Consumenten recht gaat via de verkopende partij. Dus eerst naar de verkopende partij, niet gelijk via Apple (tenzij Apple de verkopende partij is)

Het is zelfs zo dat je de verkopende partij de kans moet geven het op te kunnen lossen na de fabrieksgeantie. Doe je dat niet dan verlies je het recht tot het ontbinden van de koop.

Daarom is beweren dat mensen maar naar Apple moeten gaan geen goeie i.c.m. Consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op maandag 25 maart 2019 @ 00:08:
[...]

Deze vorm

[...]

Consumenten recht gaat via de verkopende partij. Dus eerst naar de verkopende partij, niet gelijk via Apple (tenzij Apple de verkopende partij is)

Het is zelfs zo dat je de verkopende partij de kans moet geven het op te kunnen lossen na de fabrieksgeantie. Doe je dat niet dan verlies je het recht tot het ontbinden van de koop.

Daarom is beweren dat mensen maar naar Apple moeten gaan geen goeie i.c.m. Consumentenrecht.
Tsja, dat is wat Apple het noemt in GSX, daar kan ik ook niks anders van maken. We kunnen het ook "de consumentenrecht checkbox in Apple's GSX" noemen, maar da's ook zo'n mond vol. Waarschijnlijk hebben ze gewoon maar een vakje waar alles onder geschaard wordt. Dus aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant maakt het voor een goede oplossing niks uit ;-)

Punt is een beetje dat als je het via een verkooppunt laat doen dat geen APR is ze hun spullen nagenoeg nooit naar Apple sturen en altijd naar een third party die geen Apple onderdelen heeft. Dan krijg je dus aftermarket troep, want dat voldoet volgens de wet aan de verplichting van de verkoper.

Uiteindelijk moet Bjorn het natuurlijk zelf beslissen. Ik zou zelf altijd eerst proberen een apparaat zoals een iPhone door de fabrikant te laten repareren als ik er niet op kan vertrouwen dat de winkel dat zelf ook bij Apple laat doen.

[ Voor 8% gewijzigd door johnkeates op 25-03-2019 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:54:
[...]

[...]

Doorverwijzen mag overigens ook niet, verkoper mag wel de fabrikant voor je inschakelen.
Dat bedoel ik, in opdracht van verkoper oa iets opsturen aan fabrikant. dus niet afwimpelen, wat jij misschien dacht wat ik bedoelde.
@Hackus @Donstil Dat is allemaal leuk en aardig, maar tenzij je een jurist bent en meteen het stappenplan van de wet wil nalopen maakt dat niet zo veel uit. Men wil gewoon een oplossing. Het veramerikanseren en bij elk wissewasje meteen de wet er bij pakken helpt de samenleving niet echt, en oplossingsgericht zou ik het pas bij een conflict noemen.
Consument wijzen op hoe het werkt. niet meewerken aan (garantiesystemen) van MM,CB, BOL,BS etc.
Veel consumenten laten zich afschepen/wegsturen door deze

[ Voor 47% gewijzigd door Hackus op 25-03-2019 08:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1