Waarom dropshipping vanuit China gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 14:20
Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik zit een beetje te lezen over webshops etc.
Nu zie ik redelijk vaak de term dropshipping voorbij komen.

Ik snap hoe dit in zijn werk gaat maar waarom zou ik iets kopen bij een webwinkel die dropshipping gebruikt?

Als ik bijvoorbeeld een led strip wil bestellen en de partij waar ik hem koop gebruikt dropshipping uit China? dan zit ik toch 30 dagen op mijn pakketje te wachten. Dan kan ik hem beter zelf in china kopen waardoor ik goedkoper uit ben?

Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:36
Als de LED-Strip niet bevalt en je bestelt hem bij een NL shop met drop shipping, dan heb je nog de mogelijkheid van de wet kopen op afstand.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:00
Sommige winkels kunnen zo goedkoper zijn omdat ze groter afnemen (staffelkorting) en je hebt dan garantie bij een lokale leverancier. En wet koop op afstand

Maar vaak kun je het inderdaad net zo goed zelf bestellen.

Het voordeel voor de winkel is dat ze zelf geen voorraad aan hoeven te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De enige reden om hem in NL te kopen is dat je dan de NL WKOA-rechten hebt. Maar ervaring leert dat dit soort shops niet echt zitten te wachten op het verlenen van klantenservice. Dus dat moet je dan eerst goed onderzoeken. Recht krijgen is soms helaas moeilijker dan recht hebben.

Maar dropshipping wordt wel meer dan alleen vanuit China gebruikt. Het betekent eigenlijk gewoon dat de verkoper zelf geen voorraad heeft en de bestelling direct naar jou stuurt vanuit de leverancier.

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 24-03-2019 17:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 14:20
LED-Maniak schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:20:
Als de LED-Strip niet bevalt en je bestelt hem bij een NL shop met drop shipping, dan heb je nog de mogelijkheid van de wet kopen op afstand.
Maar dat zou ik ook hebbrn bij een nl shop die binnen 24 uur levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:23:
[...]

Ja, maar die heeft dan dus al eigen voorraad. En dan betaal je waarschijnlijk ook wat meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 24-03-2019 17:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:06

Perkouw

Moderator General Chat
Titel geüpdatet, overigens kan ietwat meer eigen inzet geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:36
sgouman schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:23:
[...]

En betaal je 1.5 keer zoveel. De keuze is aan jou. Snel en meer betalen of goedkoop en even wachten.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Pagina: 1