• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 17:36
Hallo,

Ik heb een nieuwe TV gehaald, een Philips Ambilight, de 43PUS6703. Leuke TV, mooi groot scherm, alleen als ik videos afspeel op de TV, via de Synology of via mijn laptop, dan lijkt het wel alsof het scherm het niet kan bijhouden. De video wordt choppy, het lijkt wel alsof hij teveel moet verwerken, en dan zie je kleine haperingen in het beeldscherm. Eerst ervaarde ik dat via de Synology, dus ik dacht misschien kan de Synology het niet bijhouden (alhoewel dan zou ik ook dat moeten ervaren op mijn laptop) dus ik heb hem via mijn laptop aangesloten maar daar gebeurt precies hetzelfde. Ik speel 720p of 1080p videos af. Bij beide lijkt het te gebeuren.

Nu heb ik gekeken op internet maar daar kan ik niet zoveel vinden afgezien van het feit dat het kan komen door of de instellingen van de TV, of dat de bitrate te hoog is?

Ik heb de instellingen van de TV al aangepast, maar dat lijkt helemaal niet te helpen. Dus zou het kunnen dat de bitrate te hoog is? Ik heb gezocht of ik dat ergens kan testen maar dat kan ik zo 1-2-3 niet vinden. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Indien deze TV simpelweg niet in staat is om hoge resolutie en hoge verversingssnelheid af te spelen dan ga ik hem omruilen, want ik wil graag een TV die dat wel kan, want ik stoor me hier gigantisch aan. Ik vind het alleen zo raar dat TV's van tegenwoordig dit niet kunnen. Of zie ik dat verkeerd? Moet ik hiervoor een duurdere variant nemen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat ding via wifi of bedraad aangesloten? Indien wifi: gebruik eens een kabel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:17

KhaZ

Alfa Romeo

Heb je de TV al eens gereboot?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• sassymousasi
The Eagle schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:10:
Is dat ding via wifi of bedraad aangesloten? Indien wifi: gebruik eens een kabel :)
Hij is via Wifi aangesloten. Maar als ik hem op mijn laptop aansluit via HDMI zou dat geen verschil moeten maken?
KhaZ schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:12:
Heb je de TV al eens gereboot?
Nee, bedoel je gewoon aan en uit zetten? Niet in standby?

• The Eagle

The Eagle

Via wifi stream je en doet de TV het afspelen. Data wordt aangeleverd via het netwerk.
Via HDMi doet je laptop het werk en heb je je TV als externe monitor.

Waar staat je data en hoe is dat aangesloten? Ik neem aan je laptop ook via wifi (en dus de zefde bottleneck), en je synology via UTP?
Installeer mediaserver oid op je synology en sluit je TV bedraad aan. En dan vanaf je TV rechtstreeks je data op je synology benaderen. Dat zou moeten werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:17

KhaZ

Alfa Romeo

sassymousasi schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:06:
[...]

Nee, bedoel je gewoon aan en uit zetten? Niet in standby?
Nee opnieuw opstarten, via android menu > about > opnieuw opstarten.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• sassymousasi
The Eagle schreef op zondag 24 maart 2019 @ 15:09:
Via wifi stream je en doet de TV het afspelen. Data wordt aangeleverd via het netwerk.
Via HDMi doet je laptop het werk en heb je je TV als externe monitor.

Waar staat je data en hoe is dat aangesloten? Ik neem aan je laptop ook via wifi (en dus de zefde bottleneck), en je synology via UTP?
Installeer mediaserver oid op je synology en sluit je TV bedraad aan. En dan vanaf je TV rechtstreeks je data op je synology benaderen. Dat zou moeten werken.
Mijn data op de laptop staat gewoon lokaal, dus et netwerk kan de bottleneck ook niet zijn. Via WiFi werk de Synology gewoon goed op mijn laptop, maar normaal gezien kopieer ik altijd de desbetreffende film naar mijn lokale schijf voordat ik begin met kijken. Ik kan dus niet anders concluderen dat de TV stokt.
KhaZ schreef op zondag 24 maart 2019 @ 15:12:
[...]

Nee opnieuw opstarten, via android menu > about > opnieuw opstarten.
Ik heb die optie niet. Naar mijn weten staat er ook geen Android op.

• sassymousasi
Ik heb met de verkoper gesproken en zij geven aan dat zij denken dat het niet aan de video kan liggen, het is een 4k ready TV, dus het zou de kwaliteit gewoon moeten aankunnen.

Vraagje dus hier aan de Tweakers. Zou het kunnen dat de bitrate simpelweg te hoog is en dat de TV de video niet kan bijbenen? Ik heb hoge kwaliteit video waar die af en toe stottert, maar bij een YouTube video gaat het allemaal prima, ook op 1080p kwaliteit. Maar die bitrate ligt naar mijn weten een stuk lager.

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 17:30
Vreem, kan je daar eens een video van maken en uploaden ?
Aangesloten op de laptop via hdmi met het scherm in mirror mode.

• sassymousasi
Ja dat kan, waar kan ik hem dan het beste uploaden om de kwaliteit zoveel mogelijk te behouden?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
Op welke resolutie staat je TV als je hem aan sluit op je TV?
Mijn ervaring is dat als je een laptop / pc hebt die "slechts" 30hz 4k kan afspelen het beeld niet soepel lijkt te lopen. Zet het scherm eens op 1080p 60hz en kijk of het issue dan nogsteeds voorkomt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• sassymousasi
Shunt schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:07:
Op welke resolutie staat je TV als je hem aan sluit op je TV?
Mijn ervaring is dat als je een laptop / pc hebt die "slechts" 30hz 4k kan afspelen het beeld niet soepel lijkt te lopen. Zet het scherm eens op 1080p 60hz en kijk of het issue dan nogsteeds voorkomt.
Ik heb een Macbook Pro 2015 13". De resolutie wordt automatisch ingesteld, ik zal eens beter checken wat die resolutie precies is.

Ik zag wel dat hij hem automatisch op 60Hz zet, terwijl volgens de specificaties de TV 50Hz weergave heeft. Maar goed, ik speel sowieso geen 4k videos af, de max is 1080p. Maar ik zal het zometeen checken als ik thuiskom.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06 09:01
sassymousasi schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:49:
Vraagje dus hier aan de Tweakers. Zou het kunnen dat de bitrate simpelweg te hoog is en dat de TV de video niet kan bijbenen? Ik heb hoge kwaliteit video waar die af en toe stottert, maar bij een YouTube video gaat het allemaal prima, ook op 1080p kwaliteit. Maar die bitrate ligt naar mijn weten een stuk lager.
Vermoedelijk doel je niet op frame drops maar op motion judder. Frame drops ontstaan wanneer de hardware de grote hoeveelheid data niet kan verwerken, wat ten koste gaat van sommige frames. Motion judder ontstaat wanneer de frame rate te laag is of als de frame rate van de bron en en de weergever niet overeenkomen of weergever geen veelvoud van de bron is. Dit zal ook verklaren waarom content op YouTube wel goed weergegeven wordt.

Veel content op YouTube is namelijk 30 FPS en dat past mooi in de 60Hz die de MacBook uitstuurt en de televisie kan weergeven. Ieder frame wordt dan tweemaal weergegeven. Ga je film (24 FPS/24p) proberen af te spelen op 60Hz, dan ontstaan er problemen omdat de 24 beelden niet netjes verdeeld kunnen worden over de 60 beelden van de televisie. Het gevolg is dat niet ieder frame van de film even lang weergeven wordt en dus geen vloeiende beweging kan ontstaan - wat dus motion judder wordt genoemd.

Zo gauw kan ik niet vinden of deze televisie ondersteuning heeft voor film/24p-content. Maar gezien het een 60Hz televisie is, vermoed ik van niet en zul je het moeten doen met judder. Al kun je proberen de uitgang van de MacBook naar 24Hz of 50Hz te zetten. Met een beetje geluk is er wel ondersteuning voor 24p-content. Anders kan film op 50Hz getoond worden, waardoor slechts twee frames (24x2=48) missen - wat vermoedelijk dragelijker is qua judder.

Een 100/120Hz televisie lost dit probleem op.
sassymousasi schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Ik zag wel dat hij hem automatisch op 60Hz zet, terwijl volgens de specificaties de TV 50Hz weergave heeft.
In alle Europese televisies van tegenwoordig gespecificeerd als 50Hz, zit een paneel die op zowel 50Hz als 60Hz kan werken.

• sassymousasi
Dimens schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:40:
[...]

Vermoedelijk doel je niet op frame drops maar op motion judder. Frame drops ontstaan wanneer de hardware de grote hoeveelheid data niet kan verwerken, wat ten koste gaat van sommige frames. Motion judder ontstaat wanneer de frame rate te laag is of als de frame rate van de bron en en de weergever niet overeenkomen of weergever geen veelvoud van de bron is. Dit zal ook verklaren waarom content op YouTube wel goed weergegeven wordt.

Veel content op YouTube is namelijk 30 FPS en dat past mooi in de 60Hz die de MacBook uitstuurt en de televisie kan weergeven. Ieder frame wordt dan tweemaal weergegeven. Ga je film (24 FPS/24p) proberen af te spelen op 60Hz, dan ontstaan er problemen omdat de 24 beelden niet netjes verdeeld kunnen worden over de 60 beelden van de televisie. Het gevolg is dat niet ieder frame van de film even lang weergeven wordt en dus geen vloeiende beweging kan ontstaan - wat dus motion judder wordt genoemd.

Zo gauw kan ik niet vinden of deze televisie ondersteuning heeft voor film/24p-content. Maar gezien het een 60Hz televisie is, vermoed ik van niet en zul je het moeten doen met judder. Al kun je proberen de uitgang van de MacBook naar 24Hz of 50Hz te zetten. Met een beetje geluk is er wel ondersteuning voor 24p-content. Anders kan film op 50Hz getoond worden, waardoor slechts twee frames (24x2=48) missen - wat vermoedelijk dragelijker is qua judder.

Een 100/120Hz televisie lost dit probleem op.

[...]

In alle Europese televisies van tegenwoordig gespecificeerd als 50Hz, zit een paneel die op zowel 50Hz als 60Hz kan werken.
Ok ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Ik wist niet goed wat voor term ik precies moest gebruiken dus heb het maar gedaan met de termen die ik wist.

Ok dan weten we in ieder geval het probleem. Wat ik dan onbegrijpelijk vind is dat ik het moet doen met motion judder voor films en series? Ik kan me niet voorstellen dat dit aanvaardbaar is, hier heeft iedereen dan last van? Het stoort mij namelijk gigantisch. Zo erg dat ik liever terug wil naar mijn oude scherm die hier geen last van had of helemaal geen scherm. Dit voegt voor mij namelijk helemaal geen meerwaarde toe.

Maar zo kan ik in ieder geval wel aan de verkoper laten weten wat precies het probleem is.

Dan blijft bij mij toch de vraag staan, accepteert iedereen dit? Het lijkt mij namelijk dat niet iedereen een 120hz scherm heeft (die komt namelijk precies uit op 5 (120/24)) en dus motion judder ervaart. En niemand heeft daar serieuze last van? Dat is voor mij echt onbegrijpelijk..

Heel erg bedankt voor je antwoord overigens!

• The Eagle

The Eagle

Als het idd motion judder is: zet al je beeldbewerking eens uit of zet je TV eens op game mode oid als je dat hebt (ga er vanuit van wel). Ik vermoed dat het dan een stuk minder wordt :)

• sassymousasi
The Eagle schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:21:
Als het idd motion judder is: zet al je beeldbewerking eens uit of zet je TV eens op game mode oid als je dat hebt (ga er vanuit van wel). Ik vermoed dat het dan een stuk minder wordt :)
Ik heb hem op Movie mode gezet en ook de output van de Macbook aangepast naar 24Hz. Werd al een stukje minder maar ik blijf het toch zien. Erg storend. Wat mij ook stoort is dat de Macbook daar dan weer helemaal geen last van heeft, dan vind ik toch erg vreemd. Dat scherm is naar mijn weten namelijk ook gewoon 60Hz dus die frames zouden ook dan moeten missen.

Ik zal eens kijken of er een Game mode op zit en dan nog eens testen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 15:16

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

installeer plex op je synology en tv... en speel je films en series vanuit je synology af.

en welk type synology heb je?

draai zelf met een 918+ en hiervoor een 214play werkte prima.

tv voorheen philips 40PFL8007K en nu een 55pos9002

edit: ah wist niet dat er geen android op zit. dal zal je toch moeten kijken naar een extern kastje voor je playback. bv een nvidia shield tv etc..

goedkopere tv's van vooral philips (tp vison) hebben nou eenmaal niet zo'n snelle soc er in zitten.

[Voor 66% gewijzigd door Hubert op 27-03-2019 10:34]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• sassymousasi
Hubert schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:26:
installeer plex op je synology en tv... en speel je films en series vanuit je synology af.

en welk type synology heb je?
Voor zover ik weet kan ik geen Plex installeren op mijn TV. Er zit geen Android op. DS215j
The Eagle schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:21:
Ik heb zoveel mogelijk uitgezet en de TV op Game mode gezet. Ik zie het echter nog steeds terugkomen. Wel een stuk minder als toen ik dit topic startte maar het is er nog steeds. Hoort dit er gewoon bij? Hebben jij/jullie hier ook last van? En zo ja, stoort dit dan niet ontzettend?
Hubert schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:26:

goedkopere tv's van vooral philips (tp vison) hebben nou eenmaal niet zo'n snelle soc er in zitten.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar als ik hem aansluit op mijn laptop doet mijn laptop toch al het rekenwerk? De TV hoeft eigenlijk alleen maar het beeld te laten zien lijkt mij? En daar faalt die dus in.. Of kan een snelle SOC ook motion judder reduceren?

[Voor 69% gewijzigd door sassymousasi op 27-03-2019 10:41]

• Dimens
sassymousasi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:07:
[...]
Ok dan weten we in ieder geval het probleem. Wat ik dan onbegrijpelijk vind is dat ik het moet doen met motion judder voor films en series? Ik kan me niet voorstellen dat dit aanvaardbaar is, hier heeft iedereen dan last van? Het stoort mij namelijk gigantisch. Zo erg dat ik liever terug wil naar mijn oude scherm die hier geen last van had of helemaal geen scherm. Dit voegt voor mij namelijk helemaal geen meerwaarde toe.
Wat voor een televisie had je hiervoor?
Dan blijft bij mij toch de vraag staan, accepteert iedereen dit? Het lijkt mij namelijk dat niet iedereen een 120hz scherm heeft (die komt namelijk precies uit op 5 (120/24)) en dus motion judder ervaart. En niemand heeft daar serieuze last van? Dat is voor mij echt onbegrijpelijk..
Heel veel mensen valt het simpelweg niet op, waardoor velen genoegen nemen met een 50/60Hz televisie. En dan heb je mensen, zoals jij en ik, die het wel zien en zich er mateloos aan kunnen ergeren.

Dat kun je best onbegrijpelijk vinden. Maar als je dan bedenkt dat velen een dure televisie kopen om er vervolgens lage kwaliteit YIFY-materiaal op af te spelen, is het zo onbegrijpelijk meer dat veel mensen er gewoon geen oog voor hebben.
sassymousasi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Ik heb hem op Movie mode gezet en ook de output van de Macbook aangepast naar 24Hz. Werd al een stukje minder maar ik blijf het toch zien. Erg storend. Wat mij ook stoort is dat de Macbook daar dan weer helemaal geen last van heeft, dan vind ik toch erg vreemd. Dat scherm is naar mijn weten namelijk ook gewoon 60Hz dus die frames zouden ook dan moeten missen.
Afhankelijk van de gebruikte techniek en formaat is het in meer of mindere mate zichtbaar. Bij hoge contrasten in OLED en VA-panelen is het bijvoorbeeld sneller zichtbaar dan bij lage contrasten in IPS-panelen. Hetzelfde geldt voor het formaat, waarbij groter sneller voor motion judder zorgt dan kleiner.

Op jouw relatief kleine MacBook met vermoedelijk IPS-paneel zal motion judder bij 24p-content ook weergegeven worden, maar dus wel in mindere mate zichtbaar zijn.
Ik zal eens kijken of er een Game mode op zit en dan nog eens testen.
Een game-modus kan helpen bij het probleem, maar kan het probleem niet verhelpen. De game-modus schakelt bepaalde beeldverbeteringen uit met als bedoeling de verwerkingstijd tussen het ontvangen van de bron en het weergeven op het paneel te verkleinen - ook wel de input lag genoemd. Vaak zijn randverbetering en scherpte onderdeel van die beeldverbeteringen en beiden zorgen ook voor een toenemende zichtbaarheid van motion judder. Beiden vergroten namelijk het contrast tussen de objecten die getoond worden en - zoals ik eerder al had uitgelegd - groter contrast betekent snellere zichtbaarheid van aanwezige motion judder.
sassymousasi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:27:
[...]
Wel een stuk minder als toen ik dit topic startte maar het is er nog steeds. Hoort dit er gewoon bij?
Ja. Zolang de televisie alleen op 50Hz of 60Hz werkt, zal 24p-content nooit zonder motion judder weergegeven worden. Of je moet software zoals ReClock (Windows) gebruiken om de 24p-content met 4% te versnellen om er 25 beelden per seconde van te maken - hetgeen bij televisie gebeurt om film over kabel te kunnen krijgen. Of je moet software gebruiken die 3:2 Pulldown met interlacing toepast.

Het makkelijkst is om een andere televisie te kopen, bij voorkeur een met 100/120Hz paneel en herkenning van 24p-content in het 60Hz signaal. Of een 50/60Hz televisie waarbij het paneel ook op 48Hz kan werken -waarvan er steeds meer op de markt komen.

• sassymousasi
Dimens schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Wat voor een televisie had je hiervoor?
Een hele oude. Kon ook geen HD content afspelen. Ik heb daarom altijd films en dergelijke op mijn laptop gekeken.
[...]

Heel veel mensen valt het simpelweg niet op, waardoor velen genoegen nemen met een 50/60Hz televisie. En dan heb je mensen, zoals jij en ik, die het wel zien en zich er mateloos aan kunnen ergeren.

Dat kun je best onbegrijpelijk vinden. Maar als je dan bedenkt dat velen een dure televisie kopen om er vervolgens lage kwaliteit YIFY-materiaal op af te spelen, is het zo onbegrijpelijk meer dat veel mensen er gewoon geen oog voor hebben.
Hmm, misschien heeft dat nieuwe 144Hz scherm waar ik altijd op game toch zijn uitwerkingen gehad dan. Naja, dan moet ik inderdaad maar voor een andere TV gaan. Ik vind dit echt veel te storend, dan wil ik best nog wat extra bijlappen om dit probleem op te lossen als jij zegt dat er wel degelijk televisies zijn waar dit niet voorkomt.
[...]

Afhankelijk van de gebruikte techniek en formaat is het in meer of mindere mate zichtbaar. Bij hoge contrasten in OLED en VA-panelen is het bijvoorbeeld sneller zichtbaar dan bij lage contrasten in IPS-panelen. Hetzelfde geldt voor het formaat, waarbij groter sneller voor motion judder zorgt dan kleiner.

Op jouw relatief kleine MacBook met vermoedelijk IPS-paneel zal motion judder bij 24p-content ook weergegeven worden, maar dus wel in mindere mate zichtbaar zijn.
Aha, ja dat kan het zeker verklaren. Ik had al een idee dat het kleinere scherm het misschien zou verdoezelen.
[...]

Een game-modus kan helpen bij het probleem, maar kan het probleem niet verhelpen. De game-modus schakelt bepaalde beeldverbeteringen uit met als bedoeling de verwerkingstijd tussen het ontvangen van de bron en het weergeven op het paneel te verkleinen - ook wel de input lag genoemd. Vaak zijn randverbetering en scherpte onderdeel van die beeldverbeteringen en beiden zorgen ook voor een toenemende zichtbaarheid van motion judder. Beiden vergroten namelijk het contrast tussen de objecten die getoond worden en - zoals ik eerder al had uitgelegd - groter contrast betekent snellere zichtbaarheid van aanwezige motion judder.
Ik zie inderdaad dat het een beetje helpt, maar het haalt het niet helemaal weg. Overigens heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik begrijp nu precies waarom dit voorkomt.
[...]

Ja. Zolang de televisie alleen op 50Hz of 60Hz werkt, zal 24p-content nooit zonder motion judder weergegeven worden. Of je moet software zoals ReClock (Windows) gebruiken om de 24p-content met 4% te versnellen om er 25 beelden per seconde van te maken - hetgeen bij televisie gebeurt om film over kabel te kunnen krijgen. Of je moet software gebruiken die 3:2 Pulldown met interlacing toepast.

Het makkelijkst is om een andere televisie te kopen, bij voorkeur een met 100/120Hz paneel en herkenning van 24p-content in het 60Hz signaal. Of een 50/60Hz televisie waarbij het paneel ook op 48Hz kan werken -waarvan er steeds meer op de markt komen.
Dan ga ik inderdaad maar voor een andere televisie. Omdat jij een erg grote kenner lijkt te zijn, heb jij misschien tips voor welke TV ik het beste kan halen..? Ik vind de grootte van de TV prima, 43", en het merk maakt met ook niet uit. Ik had een keer Ambilight gezien bij een maat van me en dat zag er erg cool uit maar het is wel een beetje een gimmick, ik kan ook prima zonder, dus het hoeft niet perse een Philips TV te zijn.

Ik zal zelf ook nog even rondkijken op de Coolblue site, wat ik uit je verhaal opmaak moet ik dus gewoon op zoek gaan naar een 120Hz paneel. Indien je nog aanbevelingen hebt voor een scherm, zou ik dat zeker op prijs stellen, alhoewel ik je uitgebreide antwoorden ook zeker waardeer! Je hebt me een stuk wijzer gemaakt op het gebied van motion judder.

• Dimens
sassymousasi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:06:
[...]

Dan ga ik inderdaad maar voor een andere televisie. Omdat jij een erg grote kenner lijkt te zijn, heb jij misschien tips voor welke TV ik het beste kan halen..? Ik vind de grootte van de TV prima, 43", en het merk maakt met ook niet uit. Ik had een keer Ambilight gezien bij een maat van me en dat zag er erg cool uit maar het is wel een beetje een gimmick, ik kan ook prima zonder, dus het hoeft niet perse een Philips TV te zijn.

Ik zal zelf ook nog even rondkijken op de Coolblue site, wat ik uit je verhaal opmaak moet ik dus gewoon op zoek gaan naar een 120Hz paneel. Indien je nog aanbevelingen hebt voor een scherm, zou ik dat zeker op prijs stellen, alhoewel ik je uitgebreide antwoorden ook zeker waardeer! Je hebt me een stuk wijzer gemaakt op het gebied van motion judder.
categorie: Televisies

Zo te zien is het aanbod 100/120Hz televisies van dit formaat tegenwoordig erg summier. Misschien dan toch een 48/50/60Hz televisie - al is dat vaak wat lastig te achterhalen. Als ik mij niet vergis, hebben alle modellen van Samsung uit 2018 ondersteuning voor 48Hz weergave.

Rtings.com test televisies op verschillende punten, waaronder motion judder. Misschien dat die site je ook kan helpen een keus te maken. Al raad ik je aan in Consumentenelektronica Aankoopadvies een topic te openen waarin je jouw verhaal uitlegt of linkt naar dit topic en om advies vraagt. Daar zitten Tweakeraars die veel beter op de hoogte zijn van de verschillende modellen die nu op de markt zijn en zij kunnen je dus ook beter gepersonaliseerd advies geven dan ik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee