Paniek met de a7V133!!! Issie dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 13:40
Jongens, ik ben ten einde raad :'(, wie helpt mij? Het volgende is het probleem:

Asus a7V133 gekocht met een athlon 1,3 ghz. Liep goed echter maar op 1 ghz, ik zet in de bios bussnelheid naar 1333, hij loopt op 1,3 ghz, maar echter niet stabiel. :(

Ik denk, ik zet hem weer op 1 ghz en flash de bios ff naar de laatste versie (1005A). Succes geflashed, maar bij booten van 2K verschijnt de melding: Can't find NTOSKRNL.EXE. :?

Ik denk, dit gaat niet goed, ik zet oude bios weer terug, echter een error bij terugzetten (vreemd). Ik boot, 1 lange piep en 3 korte+geen beeld meer. :'(

Lampje mobo heeft nog stroom (lampje brand op mobo)

Wat helpt mij uit deze benarde situatie??

*burp*

• Zed_no1
  • Laatst online: 06-08 10:50
Normaal betekend die fout melding dat er iets is met je geheugen/videokaart/geheugen/processor

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 12:06 schreef Zed_no1 het volgende:
Normaal betekend die fout melding dat er iets is met je geheugen/videokaart/geheugen/processor
Klopt, dat de videokaart niet gevonden kan worden of dat het videogeheugen brak is..klopt ook want ik heb geen beeld meer..

*burp*

Verwijderd

Probeer eens je bios-instellinge te herstellen naar fabrieks-instellingen....

meerdere keren achter mekaar aan/uit knop indrukken of reset-jumper gebruiken op je mobo....

Maar er staat ook bij het flashen van je bios: als je een foutmelding krijgt dan blijven proberen totdat het goed gaat niet de computer opnieuw opstarten. Als je bios verkeerd is geflashed dan doet nix het meer :(

• Doopy-X-
hmzz. zit ie derop dan? resetknop? echter elkaar aan en uitzetten lijkt me niet verstandig, dan is het volgens mij helemaal over met mobo

*burp*

Verwijderd

Hmmm op de site van asus staat toch echt dat het moederbord maar ondersteunt tot 1 ghz. Dus het kan gewoon zijn dat je moederbord die 1.33 ghz niet trok en nu dood is....

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 12:13 schreef 1Nismo1 het volgende:
Hmmm op de site van asus staat toch echt dat het moederbord maar ondersteunt tot 1 ghz. Dus het kan gewoon zijn dat je moederbord die 1.33 ghz niet trok en nu dood is....
ben ik niet helemaal met je eens, mobo moet 1,3 kunnen trekken (na bios flash heb ik begrepen), zoals ik zei leeft ie ook nog (lampje brand op mobo)...

Ik moet gewoon opnieuw kunnen flashen denk ik, maar hoe ga ik dat doen zonder beeld :?

*burp*

• Doopy-X-
Is iedereen Max Payne aan het spelen ofzow? :)

Please gimme some advice zodat ik hem ook kan gaan downen >:)

*burp*

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
kijk ff in het boekje van mobo daar staa beschrijvingen in wat er dan mis is met de mobo bij een soort piepjes

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 13:21 schreef amd_ruluzzz het volgende:
kijk ff in het boekje van mobo daar staa beschrijvingen in wat er dan mis is met de mobo bij een soort piepjes
Daar staat dus in dat videokaart niet gevonden kan worden of dat videogeheugen niet goed is. Dit lijkt me erg sterk aangezien de kaart 1 dag oud is en het nog deed voor het flashen :)

*burp*

Verwijderd

Wat is het voor videokaartje? Een AGP? Had namelijk pas een soortgelijk probleem. Op de een of andere manier ondersteunde ie toen mn AGP kaart (die op 4x geramd stond) na het flashen niet.

Het insteken van een oude PCI kaart bracht licht in de duisternis....

Na aanpassingen in de bios settings werkte alles weer na behoren na de biosupgrade.

Succes!

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 13:36 schreef aceofbase het volgende:
Wat is het voor videokaartje? Een AGP? Had namelijk pas een soortgelijk probleem. Op de een of andere manier ondersteunde ie toen mn AGP kaart (die op 4x geramd stond) na het flashen niet.

Het insteken van een oude PCI kaart bracht licht in de duisternis....

Na aanpassingen in de bios settings werkte alles weer na behoren na de biosupgrade.

Succes!
Tnx voor de tip, zal vanavond es kijken of dat gaat werken..

Wat moet ik aanpassen in de bios? en dan gewoon weer 5a erover gooien?

*burp*

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem: 1lange en 3 korte beeps. denk ook dat het de videokaart is,want heb ook geen beeld, maar de harddisks spinnen, het geheugen is het ook niet... zal maar om een niewe gaan zeker. :(

Verwijderd

Mmm mn laatste post is mislukt. |:(

Wat ik aangepast heb in de settings, alvorens mijn agp-kaart weer werkte na de bios update.

Het geheel instellen op fail safe (bios defaults). Eventuele benodigde settings aanpassen. Voor de AGP-kaart het volgende:

Default Display init first PCI/AGP --> AGP ipv PCI.

AGP 4x mode ENABLED/DISABLED --> Op Enabled gezet.

Tevens kijken naar alle settings die je in kunt stellen voor AGP kaarten in de bios settings.

Good Luck! *D

Enne, als voor de rest alles goed werkte onder 5a, lekker met deze bios versie doorwerken en wachten op een eventuele volgende of alles lekker laten zoals het was :+

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 15:07 schreef aceofbase het volgende:
Mmm mn laatste post is mislukt. |:(

Wat ik aangepast heb in de settings, alvorens mijn agp-kaart weer werkte na de bios update.

Het geheel instellen op fail safe (bios defaults). Eventuele benodigde settings aanpassen. Voor de AGP-kaart het volgende:

Default Display init first PCI/AGP --> AGP ipv PCI.

AGP 4x mode ENABLED/DISABLED --> Op Enabled gezet.

Tevens kijken naar alle settings die je in kunt stellen voor AGP kaarten in de bios settings.

Good Luck! *D

Enne, als voor de rest alles goed werkte onder 5a, lekker met deze bios versie doorwerken en wachten op een eventuele volgende of alles lekker laten zoals het was :+
Muchos tnx, ik ga het vanavond proberen.
5a werkte echter niet..zie windows 2k probleem..mocht dit alles niet baten, breng ik me bak naar Mycom (komt het spul ook vandaan) en dan moeten hun maar ff kijken of ze me bak stabiel op 1,3 ghz kunnen laten lopen :)

*burp*

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:58
Op woensdag 25 juli 2001 12:13 schreef 1Nismo1 het volgende:
Als je even veder zoekt staat er op de site dat hij wel degelijk meer dan i Ghz aan kan.

De oorspronkelijke fout melding (de kernel) error heb niks met je bios te maken maar met je besturingssysteem.

• Zed_no1
  • Laatst online: 06-08 10:50
waarschijnlijk is je mainbord gestorven dta het ledja nog wel brand op het moederbord is normaal omdat je dan nog wel je voeding aangesloten hebt en/of dat er nog stroom op he bord staat.
Het resten van het bord of bios instellingen veranderen gaat niet of heeft geen zin als het bord niet meer opstart. Dus mijn vermoeden gaat er naar uit dat je je mainbord naar de kl.te hebt geholpen. En NIET je videokaart...

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 25 juli 2001 16:58 schreef Dracula het volgende:

[..]

Als je even veder zoekt staat er op de site dat hij wel degelijk meer dan i Ghz aan kan.

De oorspronkelijke fout melding (de kernel) error heb niks met je bios te maken maar met je besturingssysteem.
Precies dit is het boot gedeelte van w2k
Kernel is corrupt geraakt door het geklooi met de cpu

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

bij mij waren die biepjes inderdaad een verrotte videokaart!

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:30

b_buster

Ojajoh?

Op woensdag 25 juli 2001 17:13 schreef Zed_no1 het volgende:
waarschijnlijk is je mainbord gestorven dta het ledja nog wel brand op het moederbord is normaal omdat je dan nog wel je voeding aangesloten hebt en/of dat er nog stroom op he bord staat.
Het resten van het bord of bios instellingen veranderen gaat niet of heeft geen zin als het bord niet meer opstart. Dus mijn vermoeden gaat er naar uit dat je je mainbord naar de kl.te hebt geholpen. En NIET je videokaart...
Nee joh, bord is echt niet dood. Het is zoiezo wel een probleem met de agp. Ik denk ook dat ie nie goed is geflasht. Gewoon ff hotflashen en klaar is kees. :Y)

• Doopy-X-
Daar ben ik weer...

Pci videokaart derin geknalt, loopt weer.

Bios is idd HELEMAAL verneukt :'(

Ik kan nog op het schijfje aflash intikken maar daar blijft het dan ook bij. Nrs intikken kan niet meer (komen de !@#$ etc tevoorschijn) Ik denk dus dat me bios opnieuw flashen op deze manier niet gaat lukken.

Is der ook nog een andere manier?

Elke oplossing is atm welkom :)

*burp*

• Doopy-X-
iedereen weer aan met Max Payne?? :'(

:o SCREAMS FOR HELP :o

*burp*

Verwijderd

probeer je bios eens te ressetten en dan load optimal preformance meestal F5

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:43
Op woensdag 25 juli 2001 20:41 schreef Mathies het volgende:
probeer je bios eens te ressetten en dan load optimal preformance meestal F5
Duh! Als z'n bios niet goed is geflashed gaat dat zeker werken.. NOT! |:(

Verwijderd

Even een paar dingen op een rijtje:

Met je moederbord is niets mis mee, hij piept immers nog precies zoals het moet, hooguit met de Bios. Die kun je opnieuw flashen met behulp van die PCI kaart, door middel van de eerder beschreven "hotflash".

De melding die je krijgt van Windows 2000 is omdat hij de schijf met Windows 2000 niet kan vinden of boot.ini niet kan localiseren omdat je de defaults in je Bios niet kunt laden en de volgorde van de logische schijven nu is veranderd. Ga na op welke schijf Windows 2000 eerst stond en switch de volgorde. Als dat gewoon c: was, haal je de andere schijven los. Het heeft helemaal niets met het moederbord zelf te maken, hooguit met de Bios settings.

Op de site van Asus staat tot 1 Ghz. Dat is ten tijde van de introductie van dat bord. Ik heb zelf een TB 1.2 Ghz en die werkte prima met Bios versie 1002. Misschien dat je voor de 1.333 Ghz een nieuwe Bios nodig hebt. Op deze site kun je de laatste beta bios'en downloaden. Die werken stuk voor stuk prima. De laatste versie is 1006i.

Ik moet zeggen dat ik weinig zinnige oplossingen hierboven heb kunnen lezen. De meeste zaken slaan als een l*l op een dr*mst*l!

• Doopy-X-
2k probleem is voor later :)

Pci kaart zit er dus in, heb ook beeld...

Hoe ga ik hem flashen nu dan, heb net ff zitten spitten en zelfde mobo type heb ik niet ergens, las iets over hotswap:

PC uitzetten, Bios chip loshalen en er losjes op doen, zodat de pinnetjes net contact maken, PC aan en dan bios er weer in douwen..gaat dit werken??

Idd, ik ben blij dat er mensen meeleven maar ze hebben niet altijd de beste oplossing :)

*burp*

Verwijderd

Hotflash kan ik je niet precies vertellen. dat heb ik nog nooit (hoeven) doen, dus ongetwijfeld is iemand anders die je daar beter mee kan helpen.

Volgens heb je een eenzelfde eeprom nodig als in jouw computer zit. Beide computers aan en jouw Bios in de andere computer flashen die met behulp de werkende Eeprom is opgestart. Maar nogmaals, wacht tot iemand post die van wanten weet.

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 21:03 schreef okidokie het volgende:
Hotflash kan ik je niet precies vertellen. dat heb ik nog nooit (hoeven) doen, dus ongetwijfeld is iemand anders die je daar beter mee kan helpen.

Volgens heb je een eenzelfde eeprom nodig als in jouw computer zit. Beide computers aan en jouw Bios in de andere computer flashen die met behulp de werkende Eeprom is opgestart. Maar nogmaals, wacht tot iemand post die van wanten weet.
Ik ben al blij dat er IEMAND post ;)

*burp*

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
bij deze, succes

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 21:20 schreef Aristos het volgende:
bij deze, succes
tnx, als ik maar wist wat ik moest doen :)

*burp*

• Doopy-X-
Ik lees in de search ook nog iets over de contactpuntjes kortsluiten, maar dat is volgens mij alleen bij een vergeten password.

Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?

*burp*

• Aristos
Uit deze thread: [topic=117899]
en wat hotflashen is:
1 je hebt je bios verknald.
je pc start dan niet meer op. - ook niet om een flash uit te voeren, waar je een bios voor nodig hebt.
2 je haalt een bios chip uit een vergelijkbaar liefst hetzelfde type mobo.
3 je boot met een dos opstartfloppy - zodat het bios niet de hele tijd nodig is door windblows of linux
4 je trekt de werkende bios chip er uit zonder de pc uit te zetten (voorzichtig !)
5 je plaatst de verkeerd geprogrammeerde originele bios chip terug (voorzichtig - die pootjes....... en statische electriciteit ook nog)
6 je kan nu je bios chip flashen.

• Doopy-X-
Yeah, dat is de traditionele hotflash, echter heb ik niet eenzelfde mobo, dit gaat voor mij dus niet op :'(

*burp*

• Aristos
Friends of je computerboer?
Ik neem aan dat je computerboer nog wel zo een mobootje heeft liggen. Kun je dus mee hotflashen.. Je leent ff zo een biosje en je gaat hotflashen op je eigen computer...

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 21:30 schreef Aristos het volgende:
Friends of je computerboer?
sja, dat wordt dus met me bigtower naar mycom :( ben ik hem zeker paar dagen kwijt..

Ik wil het zo graag zelf doehoen :)

*burp*

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid:

We zijn nu dus het AGP probleem voorbij....Hij wil nu gewoon een andere mogelijkheid om te flashen vinden, daar hij niet mag kloppen...

Kom op jongens, als we met zijn allen naar de ALdi kunnen, kunnen we dit ook!

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 21:43 schreef Mad_Cookie het volgende:
Even voor de duidelijkheid:

We zijn nu dus het AGP probleem voorbij....Hij wil nu gewoon een andere mogelijkheid om te flashen vinden, daar hij niet mag kloppen...

Kom op jongens, als we met zijn allen naar de ALdi kunnen, kunnen we dit ook!
hehe, EINDELIJK iemand die me begrijpt :)

*burp*

Verwijderd

LOL, nou ja bijna dan...je bent er nog niet..

Ik heb helaas een A7V en geen 133 anders had die nu naast die van jou gestaan...
Wie biedt aan??

Verwijderd

Kan je hem wel booten met een diskette? insert system disk blabla vraagt ie dan...
dan kan je gewoon met windows diskette booten en een awdflash draaien.

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 21:47 schreef Mad_Cookie het volgende:

Ik heb helaas een A7V en geen 133 anders had die nu naast die van jou gestaan...
Wie biedt aan??
tnx m8, ik begin een beetje de hoop op te geven, vinnet wel raar. De gasten hier weten ZOVEEL maar dit "detail" |:( kunnen ze niet oplossen ;P

*burp*

• Aristos
Op woensdag 25 juli 2001 21:47 schreef Xanandu het volgende:
Kan je hem wel booten met een diskette? insert system disk blabla vraagt ie dan...
dan kan je gewoon met windows diskette booten en een awdflash draaien.
Lees anders eerst het draadje.. Mocht dit mogelijk zijn, dan was IceBear er ook wel zelf opgekomen...

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 21:51 schreef Aristos het volgende:

[..]

Lees anders eerst het draadje.. Mocht dit mogelijk zijn, dan was IceBear er ook wel zelf opgekomen...
zoals ik al eerder vermeldde, kan ik met flop booten maar alleen aflash indrukken, verder loop ik dan vast omdat je dan een nr moet kiezen en nrs doet ie ff niet 1=! en 2=@ :(

*burp*

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25
Dit klinkt een beetje als wat ik eerder meegemaakt heb. Een server ging dood, deed niets meer, piepte niet, NAKS. :?
Probleem werd duidelijker toen ik de AGP eruit trok en een PCI er in deed. Ik kreeg toen een foutmelding (Jezus, wat was dat ook alweer, bootblock bios failure oid), ingeklopt in Google, en toen bleek dat hoogstwaarschijnlijk de BIOS is gaan lekken (de batterij dan). 1 Flash was voldoende. Heb je de PCI al erin gedouwd?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 21:58 schreef DiedX het volgende:
Dit klinkt een beetje als wat ik eerder meegemaakt heb. Een server ging dood, deed niets meer, piepte niet, NAKS. :?
Probleem werd duidelijker toen ik de AGP eruit trok en een PCI er in deed. Ik kreeg toen een foutmelding (Jezus, wat was dat ook alweer, bootblock bios failure oid), ingeklopt in Google, en toen bleek dat hoogstwaarschijnlijk de BIOS is gaan lekken (de batterij dan). 1 Flash was voldoende. Heb je de PCI al erin gedouwd?
Om 19:00 al, dat stadium was ik al tijdje voorbij, ik moet nu mogenlijkheid hebben om opnieuw te flashen...

*burp*

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38

pistole

Frutter

Op woensdag 25 juli 2001 21:47 schreef Mad_Cookie het volgende:

Wie biedt aan??
kan natuurlijk niets garanderen, maar ik denk dat dit wel zou kunnen werken hoor.

Ik frut, dus ik epibreer

• Dracula
je bios opnieuw flashen met nieuwste bios + flash utility (staat op de site van asus).

Als dit niet werkt ff naar een electronica boer gaan kijken voor een chip en deze door hem katen flashen. (als het een goede zaak is kunnen ze dit zoo. Anders zul je naar de winkel moeten. Dacht iets te lezen over Mycom, zij doen nooit echt moeilijk dus misschien heb je mazzel. Suc6

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38

pistole

Frutter

Op woensdag 25 juli 2001 22:13 schreef Dracula het volgende:
je bios opnieuw flashen met nieuwste bios + flash utility (staat op de site van asus).

Als dit niet werkt ff naar een electronica boer gaan kijken voor een chip en deze door hem katen flashen. (als het een goede zaak is kunnen ze dit zoo. Anders zul je naar de winkel moeten. Dacht iets te lezen over Mycom, zij doen nooit echt moeilijk dus misschien heb je mazzel. Suc6
man, lees eens alle posts :( . Er staat toch dat hij een misflash heeft gehad en niet meer normaal kan opstarten?
Hij zou zich natuurlijk wel van de domme kunnen houden en zeggen dat zijn pc opeens moeilijk ging doen >:)

Ik frut, dus ik epibreer

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tenzij Mycom meeleest ;)

• Doopy-X-
ok, de uitkomst van deze dag is dus naar mycom gaan :(

*burp*

• Doopy-X-
Op woensdag 25 juli 2001 22:58 schreef Helsie het volgende:
Tenzij Mycom meeleest ;)
Hels, ouwe NAC'er...stfu rare doebuh :)

*burp*

Verwijderd

Mmm toch ook nog maar ff een reactie.

Het is zeker nog wel mogelijk om je bios zelf te flashen. Zolang je nog in staat bent om 'op te starten' en je floppy nog bereikbaar is. Er zijn genoeg draadjes over dit onderwerp, maar de belangrijkste stappen nog ff op een rijtje:

* Wat je wel ff nodig hebt is een werkende pc (voor de bootflop).

* Maak een bootable flop met daarop het flashprogramma en bijbehorend .bin file om het bios te flashen.

* Voeg een regel toe in de autoexec.bat om je bios te flashen, dus het programma, met als parameter het .bin bestandje. Hoe dit precies voor jouw flashprogramma werkt moet je maar ff kijken. Stel (indien mogelijk) in met de een of andere optie (bijv: /f) in dat je m forced de de oude bios te overschrijven. Maar nogmaals er is veel te vinden over dit onderwerp in andere draadjes.

Good Luck!

• Dracula
Op woensdag 25 juli 2001 22:18 schreef pistole het volgende:

[..]

man, lees eens alle posts :( . Er staat toch dat hij een misflash heeft gehad en niet meer normaal kan opstarten?
Hij zou zich natuurlijk wel van de domme kunnen houden en zeggen dat zijn pc opeens moeilijk ging doen >:)
Sorry hoor maar zoals al wordt gezegt zolang je nog bij je floppy drive kan en je hebt beeld kan je toch zeker wel een poging doen om te flashen. Wie niet waagt wie niet wint.
Pagina: 1