Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Auto fixen en verkopen of verkopen met 'werk aan de winkel'

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:14
Het geval:
Wij hebben een 10 jaar oude Prius, uit 2009 met 250,000km op de teller. Altijd goed onderhouden, bij Kwik-Fit, en er is nooit wat mis mee. Echter, we zijn in die 10 jaar 2x ergens langsgekomen met de auto. De eerste keer was langs ons tuinhekje, waardoor er 5 mooie diepe krassen in het kunststof achterbumperpaneel zitten aan de zijkant, van ongeveer 30cm lang. Daarnaast ooit een keer met fileparkeren op een camping langs een lage steen |:( gekomen met de zijkant. Ook een kunststof kras. En deze is ook aardig lang, zeg 50cm. Daarnaast na 250k km op de weg natuurlijk kleine butsjes van steentjes. En de lak is ook niet super meer na 10 jaar weer en wind.

Het is, afgezien van de kleur, letterlijk deze auto. Die van ons is zilver metalliv:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/prius/38416699
De kilometerstand is zelf nagenoeg hetzelfde, scheelt 150km :o en onze is 2 dagen later aangeschaft.

Ik ben zelf iemand die zich absoluut niet druk maakt om krassen op m'n eigen auto. We proberen zo zuinig mogelijk te doen, maar een ongelukje kan altijd gebeuren helaas. In 10 jaar tijd valt dit nog best mee ;)

De laatste APK kwam naar voren dat de schokdempers achter 'binnenkort' wel aan vervanging toe waren en dat de achterbanden bijna op waren. Regulier onderhoud zeg maar.

Mijn vrouw en ik zijn allebei van werk gewisseld en we hebben de auto eigenlijk niet meer nodig. Dus, nu willen we hem verkopen, maar nu zit ik met het dilemma.

Gaan we alles laten fixen, gaan we sommige dingen laten fixen, of fixen we niks voordat we hem verkopen?

Het reguliere onderhoud (schokdempers en bandjes) gaat denk ik zo'n 1000 euro kosten. Maar de krassen. Geen idee.

Volgens de ANWB website is de autowaarde 4500 euro bij verkoop tussen particulieren. Bij AutoScout24 is de dagwaarde 6900 euro.

Voor de volledigheid: Er zitten ook nog een volledig set winterwielen (band + velg) bij met vrij nieuwe banden, en een fietsdrager.

Zelf zou ik de banden en de schokdempers doen en een stuk van de prijs afhalen voor de gebruikssporen end e schade. Maar hoeveel ik hem dan zou verkopen? 1000 euro van de prijs af voor de krassen bijvoorbeeld? Maar winterwielen en fietsdrager voegt wel weer 400 toe. Dan kom je op, zeg, 4000 verkoop uit.

Mijn vraag:
Wat is jullie advies?

armageddon_2k1 wijzigde deze reactie 24-03-2019 09:23 (5%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:21
Zou er niks aan doen zolang hij apk heeft. Binnenkort aan vervanging toe zegt niet heel veel als kwikfit het zegt. Je gaat hem verkopen. Die kosten krijg je er nooit uit en is puur voor de koper leuk.

Ik weet niet hoe je aan die 1000 euro komt maar dat lijkt mij ook een beetje veel voor 2 bandjes en 2 schokbrekers.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-04 13:13

SeatRider

Back in the seat

Krassen laten zitten, winterbanden erop zetten, zo verkopen voor 4k. Fietsendrager los verkopen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Ballebek
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-04 11:57
SeatRider schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:30:
Krassen laten zitten, winterbanden erop zetten, zo verkopen voor 4k. Fietsendrager los verkopen.
Wat hij zegt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• armageddon_2k1
SeatRider schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:30:
Dank, dan ga ik dat doen. Is het niet raar om winterbanden erop te zetten zo vlak voor de lente/zomer?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

armageddon_2k1 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:43:
[...]

Dank, dan ga ik dat doen. Is het niet raar om winterbanden erop te zetten zo vlak voor de lente/zomer?
Mocht de koper het al opvallen, dan zeg je gewoon dat de zomerbanden niet goed genoeg meer waren en dat je hem dus zo verkoopt. Maar niet alle kopers zijn zo oplettend, ik heb met mijn vorige auto 4 jaar op winterbanden gereden totdat iemand mij erop attent maakte. En de huidige eigenaar rijdt er gewoon op door :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:39
Waarom niet de winterbanden los verkopen? Is toch weer zo'n 250-300 euro, denk niet dat je dat terug krijgt als je ze eronder legt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

Batsgeit schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:34:
Waarom niet de winterbanden los verkopen? Is toch weer zo'n 250-300 euro, denk niet dat je dat terug krijgt als je ze eronder legt.
Maar het is een beter alternatief dan de versleten zomerbanden (of nieuwe zomerbanden kopen, zoals TS van plan was).

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 09:51
Als de schokdempers echt heel erg slecht zijn zou ik ze laten vervangen, dit kan je testen door over een drempel te rijden en als hij dan na 1 a 1,5 keer stopt met bewegen zijn ze nog wel ok.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:38

Jimster

A State of Trance

armageddon_2k1 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:19:
De laatste APK kwam naar voren dat de schokdempers achter 'binnenkort' wel aan vervanging toe waren en dat de achterbanden bijna op waren. Regulier onderhoud zeg maar.
offtopic:
Zorg er altijd voor dat de beste banden achter liggen. Onderstuur is namelijk veel makkelijker te corrigeren dan overstuur. Als je achterkant de grip verliest door aquaplaning ben je 'm gewoon kwijt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-04 14:11
Jimster schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:24:
[...]

offtopic:
Zorg er altijd voor dat de beste banden achter liggen. Onderstuur is namelijk veel makkelijker te corrigeren dan overstuur. Als je achterkant de grip verliest door aquaplaning ben je 'm gewoon kwijt.
Ik heb altijd geleerd dat je beste banden voor moet houden. Als er eentje knalt heb ik dat liever niet daar waar ik mee moet sturen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@armageddon_2k1 wat dacht jezelf voor verkoopprijs ?

€5450,- vragen, er wordt altijd onderhandelt. set winterbanden/wielen apart verkopen, of bij geïnteresseerden van de auto aanbieden. niet te snel zakken met je vraagprijs en niet online onderhandelen. mensen die echt belang hebben komen wel kijken. de rest is niet serieus te noemen. (weet niet hoe het tegenwoordig gesteld is bij Kwikfit, maar die hebben bij mij geen goede naam)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:51
timpy007 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:00:
[...]
Ik heb altijd geleerd dat je beste banden voor moet houden. Als er eentje knalt heb ik dat liever niet daar waar ik mee moet sturen.
offtopic:
Ja, dat dacht ik ook altijd. Probeer het maar eens uit, oude winterbanden achter en nieuwe winterbanden voor.
Zodra de achterkant uitbreekt ga je 180 graden in het rond :D. Het beste is om tegelijk vier nieuwe banden te kopen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Puch-Maxi schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:38:
[...]

offtopic:
Ja, dat dacht ik ook altijd. Probeer het maar eens uit, oude winterbanden achter en nieuwe winterbanden voor.
Zodra de achterkant uitbreekt ga je 180 graden in het rond :D. Het beste is om tegelijk vier nieuwe banden te kopen.
Een voorwiel aangedreven auto 180 graden in het rond zetten moet je wel goed je best doen. Gewoon de beste band voor houden daar zet je het vermogen en de stuurrichting mee over op de weg. plus die slijten ook sneller.

lijkt te kloppen, weer wat geleerd:
https://www.oponeo.nl/ban...n-achter-of-voor-test-tcs

-36- wijzigde deze reactie 24-03-2019 15:47 (10%)

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 02:13
Je wilt 'm dus sowieso verkopen, de vraag is alleen of je 'm 'as is' verkoopt of eerst nog dingen fixt? Dan zou ik 'm 'as is' verkopen. Reparaties brengen bij verkoop nooit op wat ze hebben gekost, dus daar schiet je bij in. Zolang de APK geldig is, gewoon verkopen.

Die opmerkingen als 'binnenkort aan vervanging toe' moet je met een flinke korrel zout nemen, ze willen graag dingen vervangen want daar verdienen ze aan en ze spelen op je onzekerheid. Veel mensen zullen dan denken, o, als ie maar niet onderweg kapot gaat, en het dan voortijdig laten vervangen. Terwijl die schokdempers misschien nog wel 3 jaar prima kunnen werken. En een kapotte schokdemper kom je niet mee stil te staan, het rijdt alleen wat minder comfortabel.

• wm1234
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 24-04 20:10
Je kan hem gewoon te koop zetten in de huidige staat zonder winterset. Het model Prius is ook zeer geliefd voor de export. Handelaren willen hem vooral voor de laagste prijs. Worden ook veel gereden in Moskou, Jordanië etc als taxi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 24-04 11:21
-36- schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:45:
[...]

Een voorwiel aangedreven auto 180 graden in het rond zetten moet je wel goed je best doen. Gewoon de beste band voor houden daar zet je het vermogen en de stuurrichting mee over op de weg. plus die slijten ook sneller.
Beste band achter, in de bocht nemen alle 4 banden een ander spoor. Dan kun je opeens in de slip gaan.
Met voor de slechtere banden heb je je snelheid al eerder aangepast aan de omstandigheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Beste achter, je glijd liever over je voorwielen dan je achterwielen.

Die auto gaat idd naar de export, niks aan doen dus.

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Mee eens, kosten van niet noodzakelijke reparaties ga je praktisch nooit uit de meerprijs van verkoop halen, helemaal niet als je hem bij een dealer inruilt of de auto geëxporteerd word.

-36- wijzigde deze reactie 24-03-2019 16:06 (8%)

• newtastyland
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:53
Auto verkopen op zomerbanden, bepaal je prijs incl winterbanden. Zet in advertentie "met gratis winterbanden".

Succes!

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-04 22:24
newtastyland schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:43:
Auto verkopen op zomerbanden, bepaal je prijs incl winterbanden. Zet in advertentie "met gratis winterbanden".

Succes!
Prijs bepalen met winterbanden en dan aanbieden met optioneel winterbanden tegen meerprijs.
En dan geef je de winterbanden weg in je onderhandelingen. Koper z'n ego gestreeld en jij met wat mazzel gewoon je vraagprijs.

Zet wel duidelijke foto's. Elke schade/kras die zichtbaar is op bij de advertentie is geen onderhandelings/afdingingspunt. Schade die je niet duidelijk hebt weergegeven krijg je geheid de melding "hmmm, dat is wel erger dan verwacht, hoeveel korting krijg ik...."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:42
Of je wacht op een DM-tje van een Tweaker 😉

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09:53
Goed onderhoudt en kwikfit zijn 2 woorden die niet bij elkaar in 1 zin horen.

Er zijn geen grotere prutsers als bij de kwikfit....

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• armageddon_2k1
Bedankt voor alle reacties. Ik ga hem as is aanbieden dan.

Wat betreft Kwik Fit verschilt het nogal per filiaal. In Delft was het drama maar hier in Nijmegen zeer tevreden. Anyway, moet her duidelijk niet in de advertentie zetten,....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:31
mikerosauer schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:36:
Goed onderhoudt en kwikfit zijn 2 woorden die niet bij elkaar in 1 zin horen.

Er zijn geen grotere prutsers als bij de kwikfit....
Toch is dat per filiaal wel heel verschillend hoor!
Ik ken de verhalen, maar ik (en vele buurtgenoten) zijn super tevreden over de KwikFit om de hoek...
Afgelopen winter startte m'n auto een keertje niet. We hadden vrij lang stil gestaan met de airco aan, zonder draaiende motor. Dom, ik weet het. :+
Nou, ik dacht dus dat de accu slecht was.
Een gemakkelijke klant, zou je zeggen.
Maar de beste meneer heeft de boel doorgemeten en kwam tot de conclusie dat de accu goed was. Hij heeft me niks verkocht, en zelfs nog even de voorruit schoongemaakt...

Wat mij betreft dus echt goede en eerlijke service!

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• ITsEZ
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21-04 14:48

ITsEZ

part-time all-rounder

armageddon_2k1 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:05:
Bedankt voor alle reacties. Ik ga hem as is aanbieden dan.

Wat betreft Kwik Fit verschilt het nogal per filiaal. In Delft was het drama maar hier in Nijmegen zeer tevreden. Anyway, moet her duidelijk niet in de advertentie zetten,....
Heb je al een linkje van V&A? #interesse :Y

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• armageddon_2k1
We moeten nog even kijken wanneer precies. Auto wassen, foto's maken. ;)

V&A heeft geen autocategorie overigens. En om hem nou onder witgoed te scharen..

armageddon_2k1 wijzigde deze reactie 24-03-2019 21:22 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 24-04 09:30
Niet eens een verkapt ik verkoop mijn prius topic...

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:51
armageddon_2k1 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:20:
We moeten nog even kijken wanneer precies. Auto wassen, foto's maken. ;)

V&A heeft geen autocategorie overigens. En om hem nou onder witgoed te scharen..
Dat kan gewoon hier: Vraag & Aanbod overig :*)

My favorite programming language is solder.

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-04 14:19
GZFan schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:26:
[...]

Toch is dat per filiaal wel heel verschillend hoor!
Ik ken de verhalen, maar ik (en vele buurtgenoten) zijn super tevreden over de KwikFit om de hoek...
Afgelopen winter startte m'n auto een keertje niet. We hadden vrij lang stil gestaan met de airco aan, zonder draaiende motor. Dom, ik weet het. :+
Nou, ik dacht dus dat de accu slecht was.
Een gemakkelijke klant, zou je zeggen.
Maar de beste meneer heeft de boel doorgemeten en kwam tot de conclusie dat de accu goed was. Hij heeft me niks verkocht, en zelfs nog even de voorruit schoongemaakt...

Wat mij betreft dus echt goede en eerlijke service!
Niet om nog verder offtopic te willen gaan, maar dan heb je het geluk gehad om een integer persoon te treffen. Hun hele bedrijfsmodel werkt oplichting door de individuele garages gewoon in de hand.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gop1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:52:
[...]
Niet om nog verder offtopic te willen gaan, maar dan heb je het geluk gehad om een integer persoon te treffen. Hun hele bedrijfsmodel werkt oplichting door de individuele garages gewoon in de hand.
Valt mee, is een franchisemodel en de goeden houden het een stuk langer uit dan de slechten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:54
SeatRider schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:31:
[...]

Mocht de koper het al opvallen, dan zeg je gewoon dat de zomerbanden niet goed genoeg meer waren en dat je hem dus zo verkoopt. Maar niet alle kopers zijn zo oplettend, ik heb met mijn vorige auto 4 jaar op winterbanden gereden totdat iemand mij erop attent maakte. En de huidige eigenaar rijdt er gewoon op door :+
Ik heb een halfjaar geleden ook een auto verkocht, net na de winter. Zaten winterbanden op maar achter waren ze op. Nieuwe zomerbanden op laten zetten, voor de winterbanden laten zitten.
Koper heeft alle banden op profiel e.d. gecheckt, maar is het niet opgevallen dat het winterbanden waren 8)
Hij dacht waarschijnlijk, zozo, alle banden zijn van continental! :*)
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True