Toon posts:

8 pin vs 6+8 pin voeding voor RTX 2070

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat precies het verschil is tussen RTX 2070's met enkel een 8 pin voeding versus RTX 2070's met een 8 en 2+6 pin voeding.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1256783;1256311/

Inno3d heeft een DVI port, maar slechts een enkele 8 pin voeding.
Gigabyte heeft geen DVI port, en een 8 en 2+6 pin voeding.

Mijn beeldscherm ondersteunt helaas alleen 144hz over DVI. Ik kan de Inno3d kaart met DVI kopen, maar lever ik dan iets in omdat deze kaart minder voeding heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Maakt helemaal niks uit. 6+2 = 8 pins,

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar 8 + 6 + 2 = 16 pins. De DVI kaarten hebben maar 8 pins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
De GigaByte heeft een 6+2 pins (= 8 pins) aansluiting nodig en daarbij nog een extra 6 pins aansluiting (van de 6+2 pins minus de 2). Kortom de GigaByte vereist 2 aansluitingen, niet 1 zoals de Inno3d.
Mis je iets qua performance? Waarschijnlijk niet, of alleen maar marginaal. Het blijft onderliggend een RTX 2070 kaart, dus hooguit de OC en onder-/overvolt is van toepassing. Plus de GigaByte heeft een gigantische koeling, die verbruikt natuurlijk ook wat meer.

Onderaan de streep is het werkelijke verschil tussen de twee dus dat de GigaByte meer stroom verbruikt.

Edit: Als je monitor alleen DVI ondersteunt zou ik de kaart kopen met een DVI aansluiting, tenzij het ook werkt met een (actieve) adapter.

[ Voor 11% gewijzigd door Postman op 24-03-2019 10:01 ]