Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virtuele Gaming Server Project

Pagina: 1
Acties:

• Dutch-Vertigo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-05-2024
Virtuele Gaming Server Project
Hallo, In deze topic wil ik het graag met jullie hebben over de mogelijkheden, voor en nadelen en uiteindelijke build van het ultieme systeem voor een virtuele gaming / workstation pc.
Google komt dit jaar met Stadia, een cloud gaming service waarvan ze beweren dat je in 4k met 60FPS kunt gamen op iedere pc met chrome browser. Cloud Gaming services bestaan al langer maar de performance viel me tot nu toe een beetje tegen en ik zag t tot nu toe altijd als de toekomst, dit is ten slotte hoogst waarschijnlijk waar het naar toe gaat.
Zelf ben ik nog niet overtuigd, en denk ik dat een traditionele gaming desktop kwa performance nog altijd de beste keuze is. Toch heeft het feit dat google denkt 4k 60fps mogenlijk te kunnen maken aan het denken gezet, Als google het kan, en je onder de perfecte omstandigheden (internet verbinding etc.) werkelijk 4k 60fps zou kunnen ervaren dan kan ik mezelf dus ook voorzien van zoon service, maar waarschijnlijk beter ? Geen echte cloud maar wel dezelfde maar dan betere ervaring door middel van een eigen server.

Hoe kan ik dit mogelijk maken ?
Een server met hypervisor en virtuele machines, Niks nieuws maar wat is nu de beste setup voor de beste gaming performance. En wat zijn de voor en nadelen ?
Ikzelf weet van alles wat en van veel niets en weet nog niet wat nu de juiste setup is en wil het daarom hier graag met jullie over hebben.

De ultieme setup (Voor mij) zou het volgende moeten kunnen:
- Virtuele Machine met Windows 10 voor Gaming die dezelfde performance levert als een traditionele gaming pc.
- Virtuele Machine als workstation voor al mijn programma’s zoals office, photoshop, etc.
- Virtuele Machines met Linux/Windows server OS om dingen op te testen.
- ‘Snapshots’ om snel opnieuw te beginnen met een frisse virtuele machine.
- Remote Access tot de virtuele machine via LAN en Internet. De beste performance mogelijk. Moet geen nadelen hebben in online games ten opzichten van een gewone game pc(Zeker wanneer verbonden via LAN netwerk).
- Een lokale share voor mijn bestanden, zodat ik ze vanaf al mijn lokale en virtuele machines kan benaderen.

Waarom ?
- Omdat het kan, dat is genoeg reden voor een tweaker toch?
- Overal kunnen werken/gamen zonder hiervoor speciale hardware voor nodig te hebben.
- VM snapshots maken het leven zoveel gemakkelijker
- Overal mijn bestanden en programma’s
- Virtuele machines met verschillende os om snel dingen te kunnen testen.

Server setup vragen
- Wat is het beste besturing systeem om dit allemaal mogelijk te maken ?
- Wat is de oplossing voor remote access ?
- Welke hardware heb ik nodig ?
- Wat zijn de nadelen van een virtuele gaming server ?

Ik was zelf aan t denken om UNRAID te gebruiken omdat het lekker gebruiksvriendelijk is, maar ik weet niet of wat betreft performance beteren alternatieven zijn ? VMware ? Hyper-V ?
De hardware ben ik momenteel aan t bekijken. Ik zit te denken aan een server moederbord met meerdere CPU’s en ondersteuning voor 2 videokaarten. RAM 32-64GB. Verschillende SSD’s voor OS, VMs en cache, Verschillende HDD voor opslag.
momenteel heb ik de volgende onderdelen in gedachte:

budget:1500-2000
Als het moet meer, liever minder.

Server Hardware (Update dit binnenkort):
MOEDERBORD:
CPU:
GPU:
RAM:
HDD:
SSD:
NETWERK:
VOEDING:
CASE:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alle tips en informatie die jullie hebben zijn meer dan welkom!