Apple CarPlay Bellen Probleem (niet verstaanbaar)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerD1985
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-03-2023
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een android radio in laten bouwen in mijn auto (Golf 6). Hierbij tevens ook een Apple CarPlay dongel erbij genomen van Zlink als ik mij niet vergis. Via de kabel werkt het ook gewoon hij maakt verbinding met mijn telefoon en "He, Siri" werkt ook perfect. Zodra ik ga bellen met de Apple CarPlay dan versta ik diegene die ik bel perfect maar diegene die hoort mij niet of heel zacht, ik heb drie personen geprobeert.

Bel ik echter via de radio zelf (BlueTooth) dus niet via CarPlay dan werkt het perfect en alles is goed verstaanbaar aan mijn kant en aan de ontvangers kant. Echter had ik graag CarPlay gebruikt voor het gemak van Siri en maar hoeven te vragen wie ze moet bellen i.p.v handmatig door de lijst te gaan. Iemand die dit probleem ook heeft en wellicht een oplossing ?

Tevens had ik ook geprobeert om mijn iPhone 6 verbinding te laten maken via Bluetooth met de Apple CarPlay, hij ziet het ook in de instellingen van de iPhone maar als ik verbinding probeer te maken dan blijft alleen maar dat circeltje draaien en gebeurt er niks meer. Tevens ook een iPhone X geprobeert maar dat geeft het zelfde probleem. Wellicht dat iemand hier ook iets vanaf weet ?

Overigens heb ik ook met verschillende iPhones proberen te bellen via CarPlay maar ook deze geven hetzelfde probleem, de ontvangende kant kan niks horen of het is heel zacht.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-08 11:32
De Zlink Dongle wordt door Apple niet officieel ondersteund, dus het kan best dat een iOS-update iets heeft veranderd waardoor deze problemen ontstaan. Misschien dat er een firmware-update is voor de dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoPlay
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik heb het zelfde probleem. Alles ge-update en alsnog werkt het niet. Het lijkt alsof de verbinding via CarPlay het probleem is, met als oorzaak dat de ander zichzelf in een echo hoort en mijn geluid heel erg stoort. De verkoper van de unit zegt dat t aan mij ligt, al zeggen reviews anders. Ook heb ik mn iPhone laten testen bij Apple of alles goed is en daar kwam niets uit.
Ik kreeg nu de opmerking dat ik maar een kabel moest leggen, maar dan kan ik mijn halve dashboard en middenconsole eruit halen, dus daar ben ik niet zo happig op.

Heb jij inmiddels een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Als het goed is staat er een app op je android radio om carplay mogelijk te maken. Daar kun je als ik me niet vergis instellen welke microfoon er gebruikt moet worden, die van de dongle of van de radio zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoPlay
Thanks @hackint0sh ! Ik kijk het morgen even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoPlay
@hackint0sh helaas kan ik nergens kiezen welke microfoon te gebruiken. De dongel heeft er ook geen, alleen de radio en dan mn telefoon zelf. Het rare is ook dat hij het alleen heeft tijdens het gebruik van CarPlay en niet via Bluetooth. Alleen beide gebruiken geeft ook weer rare effecten, dan gaat het opeens 2x door elkaar 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
GeoPlay schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:08:
@hackint0sh helaas kan ik nergens kiezen welke microfoon te gebruiken. De dongel heeft er ook geen, alleen de radio en dan mn telefoon zelf. Het rare is ook dat hij het alleen heeft tijdens het gebruik van CarPlay en niet via Bluetooth. Alleen beide gebruiken geeft ook weer rare effecten, dan gaat het opeens 2x door elkaar 😅
Ik heb het bij mijn radio opgegeven, icm Carplay that is. Het blijft echt te zacht klinken inderdaad. De instelling bij mij ziet er ongeveer zo uit: https://images-na.ssl-ima...qVKZOcvnL._AC_SL1000_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoPlay
Ah Thanks, ik ga nog eens zoeken. Als dit niet werkt dan wordt t wss een kabel van voor naar m’n middenconsole leggen... maar ik heb niet bepaald zin om heel m’n dashboard en console open te halen voor een kabeltje.
Pagina: 1