Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 12:49
Beste mede tweakers,

Een vriendin van mij heeft een huawei p10 lite telefoon van 1 jaar oud, ze doet er niet veel mee behalve beetje whatsappen en spotify De accu loopt echt heel snel leeg van de telefoon. vanochtend was de accu 88% en om half 5 was die al op 17% van alleen beetje af en toe whatsapp gebruik.

Het opladen duurt ook vrij lang gister nacht aan de lader gehad (23:00 uur tot 8:00) is er maar 50% bij gekomen, terwijl we gebruik maken van de originele adapter. met een aftermarket media markt kabel (geen action kwaliteit)

Ik had al een app geïnstalleerd hoe de staat van de accu is en die zit op 87% dat lijkt mij niet heel verkeerd.

Hebben jullie misschien een oplossing?

Jullie worden alvast ontzettend bedankt voor de hulp! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ja wil je dat ik opzoek? als je googled zijn er verschillende posts van hoe je accu kan besparen. maar het lijkt mij niet normaal dat je met normaal gebruik, beetje whatsapp in 2 uur tijd 20% accu verliest. 8)7

verder staat er geen apps op die veel accu slurpen of veel verbindingen aan meeste zijn wel uitgeschakeld op wifi / data na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
KevinSetz schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Ja wil je dat ik opzoek? als je googled zijn er verschillende posts van hoe je accu kan besparen. maar het lijkt mij niet normaal dat je met normaal gebruik, beetje whatsapp in 2 uur tijd 20% accu verliest. 8)7

verder staat er geen apps op die veel accu slurpen of veel verbindingen aan meeste zijn wel uitgeschakeld op wifi / data na.
Dit al gedaan? En welke softwareversie draait er op? Welke app gebruik je voor het inzicht in het batterij-verbruik? Heeft Android niet zelf een overzicht voor het batterij-gebruik? Met meer informatie kunnen we je waarschijnlijk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Volkan1984 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Dit al gedaan? En welke softwareversie draait er op? Welke app gebruik je voor het inzicht in het batterij-verbruik? Heeft Android niet zelf een overzicht voor het batterij-gebruik? Met meer informatie kunnen we je waarschijnlijk beter helpen.
Ik gebruik de app Accubattery - Batterij, verder draait te telefoon op android nougat (7) Ik heb de meeste tips door gelezen maar zijn niet van toepassing omdat het meeste al uit staat. dus er valt nog weinig te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
@KevinSetz
Via Settings, ..., Battery usage details, Consumption level kun je zien welke hardware en software je accu gebruikt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:28
Probeer het toch nog een met de orginele kabel.
Je kan eventueel met de app Ampère meten wat het verschil is (kan zomaar de helft zijn weet ik uit ervaring).
Ander dingetje kan zijn dat ie echt alleen goed laad met de orginele kabel, heeft de Lenovo P2 ook...

Live from Denmark

Pagina: 1