Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LL120 Fan speed control

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ramonkuperus
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08:21
Dus ik heb net mijn nieuwe LL120 RGB corsair fans triple pack binnengekregen en geinstalleerd.
Alleen heb ik een probleem... Mijn fans draaien te hard en maken daarom super hard geluid. Alles werkt, en ik heb ook de Lightning node pro en corsairs link erbij gekregen. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de speed te veranderen. Iemand enig idee?

Software: ICUE corsair en Corsair link V4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb heel veel op internet opgezocht en filmpjes gekeken. Sommige praten over een Commander pro.

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:25
Je kan inderdaad een commander pro aanschaffen, maar dat is vrij prijzig en onnodig. Je zou gewoon de fan speed in de bios moeten kunnen aanpassen. De hub die bijgeleverd is is helaas alleen om de verlichting via de software aan te passen.

• ramonkuperus
Wekko306 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:03:
Je kan inderdaad een commander pro aanschaffen, maar dat is vrij prijzig en onnodig. Je zou gewoon de fan speed in de bios moeten kunnen aanpassen. De hub die bijgeleverd is is helaas alleen om de verlichting via de software aan te passen.
Ik heb ze in de BIOS of silent gezet en nog steeds draaien ze op 1600- 1700 RPM

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:25
ramonkuperus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:06:
[...]

Ik heb ze in de BIOS of silent gezet en nog steeds draaien ze op 1600- 1700 RPM
Heb je misschien een screenshot van je fan settings in je bios? Ik neem aan dat je ook gewoon handmatig een curve kan instellen, reageren de fans wel als je iets daarin verandert?

• ramonkuperus
Wekko306 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Heb je misschien een screenshot van je fan settings in je bios? Ik neem aan dat je ook gewoon handmatig een curve kan instellen, reageren de fans wel als je iets daarin verandert?
https://prntscr.com/n2rzja
Dit zie ik, en ik weet niet zo goed wat je bedoelt met (Curve)

• willemgc
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18-05 11:26
Had hetzelfde probleem, maar alleen met de commander pro kan je de fanspeed aanpassen,met de lichting node kan dat niet.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True