Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakErwin
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-05 22:45
Om een betere thuiswerkplek te creeren wil ik graag een dual monitor setup gaan gebruiken.

Huidige Laptop: Dell Latitude 7280 met Intel HD 520 display adapter.

Beoogde monitors: 2x Dell Ultrasharp U2518D

Nu is de vraag: Gaat de laptop met HD520 graphics die resolutie weergeven? Situatie is dan laptop dicht, extended desktop. Van mijn werk ontvang ik nog een docking station (Dell WD15).

Google uiteraard gebruikt. Resolutie is 4k max, maar over 2 monitoren is niet te vinden wat dan de maximale resolutie per monitor is. Alternatief is 2 Full HD monitoren, maar dat is minder future proof en gewoon minder fijn werken. Benieuwd naar de input van de Tweakers! :>

Beste antwoord (via TweakErwin op 23-03-2019 21:27)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
Het dock zou ik niet gebruiken, die doet met één aangesloten scherm via mDP of HDMI maxiaal 4K tot 2K bij 30 Hz en bij twee schermen maximaal 2x FHD of WUXGA (1920 x 1080 bij 60 Hz). Als je alleen de schermen wilt aansluiten en de overige functionaliteit van het dock niet echt nodig hebt zou ik een USB-C naar DP kabel gebruiken naar de eerste monitor en vanaf daar weer door met DP naar de 2e.

https://www.dell.com/supp...-en-specificaties?lang=nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 13:11
Op die WD15 kan sowieso al 1 4k monitor of lagere resolutie. Je hebt ook nog een HDMI-aansluiting (versie 1.4) en daar kan een 4k monitor op, maar dan draai je 30hz. Een 1440p monitor gaat prima, zelfde monitor aan je dock geeft je in totaal 2 1440p monitoren.

De mogelijkheden van de dock staan overigens gewoon in de manual: https://downloads.dell.co...d15_users-guide_en-us.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakErwin
Als je 2 monitors aansluit op het dock dan geeft de manual aan dat je maximaal 2x full hd kan doorgeven. Wat jij bedoelt is dan 1 monitor aan dock en 1 aan de laptop zelf?
Wel een optie, maar minder handig qua plug en play met USB C.... een denkmomentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
De UltraSharp U2518D heeft ondersteuning voor DP MST, dus je kunt de tweede monitor daisy chainen vanaf de eerste (mits deze is aangesloten via DP 1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakErwin
Betekent dat dat zolang je de juiste DP kabel gebruikt vanaf het dock dat je dus probleemloos twee van die monitoren kunt gebruiken? Onnozele vraag misschien... sorry ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Het dock zou ik niet gebruiken, die doet met één aangesloten scherm via mDP of HDMI maxiaal 4K tot 2K bij 30 Hz en bij twee schermen maximaal 2x FHD of WUXGA (1920 x 1080 bij 60 Hz). Als je alleen de schermen wilt aansluiten en de overige functionaliteit van het dock niet echt nodig hebt zou ik een USB-C naar DP kabel gebruiken naar de eerste monitor en vanaf daar weer door met DP naar de 2e.

https://www.dell.com/supp...-en-specificaties?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakErwin
Thanks Nielson. Daar kan ik wat mee! Allemaal bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1