Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Mijn vraag
Ik zoek naar wat welk type sim abbo ik moet bestellen voor een elderly smartwatch.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor ouder wordende vader, die laatst gevallen is en uren lang niet meer kon opstaan heb ik een 'elderly'smartwatch besteld. hiermee kan hij (naast heleboel andere dingen) een sos bericht uitdoen.
hij gaat niet bellen met de watch, maar hij moet wel een sms bericht uit kunnen doen, ik weet ook niet hoeveel data de smartwacth gebruikt om eventueel gegevens over locatie door te geven, maar het zal niet veel zijn.
Dit is m: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.31194c4duQIG6O

(Wife tracker? :-))

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
in feite zijn er de volgende opties
1, prepaid :- doet het dacht ik 1 jaar lang, daarna moet je er weer krediet opzetten toch? Vanaf een tientje per jaar vermoed ik
2. Abbo : tja 10 eur per maand voor iets dat je nauwelijks gebruikt
3. Duo sim: eenmalig 30 eur bij Vodafone Echter: Als de ene kaart aan staat doet de andere het niet. Lijkt mij niet wenselijk. Beide moeten aan kunnen staan en werken.
4. Een duodata oid... ; niet handig hij moet ook kunnen SMSssen.

Kortom ik denk dat een prepaid het gunstigst is.

Klopt die redenering? Tips? :)

thx Dekay99

Beste antwoord (via Dekay99 op 27-03-2019 07:52)

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Veilgheid kent geen prijs...
Kies voor een abbo, nooit nadenken of het blijft werken omdat het beltegoed misschien op is...
In de meeste gevallen zal je krediet ook veel sneller opgaan dan jij denkt. De watch zal lokatiegegevens naar een server sturen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
*knip*. Dit is niet de bedoeling, zie ook: Het algemeen beleid #reageren

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 31-03-2019 22:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Veilgheid kent geen prijs...
Kies voor een abbo, nooit nadenken of het blijft werken omdat het beltegoed misschien op is...
In de meeste gevallen zal je krediet ook veel sneller opgaan dan jij denkt. De watch zal lokatiegegevens naar een server sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Beste allen,

Ik ben toch voor een prepaid van 5 euro van ah gegaan... daarmee kan ik even kijken of de horloge werkt en hoe die werkt.

De horloge is aan de basis merkloos, maar heb m van YHXS . Hierbij de ali link voor wie het wil weten. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6a214c4dLkXcqG

Dataverbruik
Heb vernieuwen positie om de 10 min gezet (weet niet of het veel data verbruikt maar wel batterij)
De Handleiding adviseert om een abbo van niet minder dan 30mb per maand af te nemen. :)

Sim only vs abbo.
En ah prepaid gebruikt KPN (prima netwerk) en gaat 12 maanden door, binnen die 12 maanden moet je iets opgewaardeerd hebben. Ik zet nu een reminder in mijn agenda :)

Er staat bij de AHprepaid nergens duideljik hoeveel data je met 5euro krijgt... Nu lees ik net ergens dat het 0.25€ per mb is ... no good! dan zijn die 5 euro in 5/0,25= 20mb op haha.

Maar ik zie dat je voor 10 euro 1000 mb kan kopen...waar 30mb per maand nodig is (1000/12= 83mb per maand... royaaal :) Die gooi ik er straks op.

Ik kan het saldo achterhalen via de app van ah... Alleen om die app te activeren.. stuurt ie een smsje naar het horloge...en die wil het horloge niet ontvangen :). Functies van het horloge zijn beperkt (Heel goed voor de ouderen). Gaan we oplossen door de sim tijdelijk in een andere phone te stoppen.

Werking
De phone doet het... echter.
De handleiding geeft aan dat via GPRS werkt en de banden 850, 900, 1800, 1900.
KPN werkt met 800 900 1800 2100 MHz 2600 MHz., Dus maar 2 van de frequenties worden ondersteund.
Ik heb niet in het hele huis ontvangst.. zou dat aan die banden liggen? of aan de positie van de masten tov huis? Anyway het gaat er vooral om dat de ontvangst goed is in het huis van mij vader :) Dat gaan we nog testen.

Via de App van het horloge kan je zeer nauwkeurig zien waar hij is, berichten sturen, en kan je ook hartslag en bloeddruk uitlezen, instellen welke nrs gebeld moeten worden wanneer het alarm knop wordt ingedrukt. Dat werkt allemaal.

Misschien een uitgebreide review maken volgende week ergens.
Dekay