Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• remkot
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-11 11:43
Goedemorgen,

Ik weet even niet waar ik deze moet plaatsen, dus doe ik het eventjes hier.

Mijn broer heeft een vrij part probleem, en misschien hebben jullie een oplossing of komt het bekend voor.

Tijdens het spelen van Battlefield 3 viel zijn PC wel eens zo spontaan uit/ bevroor helemaal.
Het enige wat hij nog kon doen is een harde reset.
Na een goede nieuwe videokaart te hebben geïnstalleerd (MSI GTX970) heeft hij eigenlijk niet meer gespeeld.
Als mijn broer nu Utopia via de pc kijkt, dan blijft de pc prima draaien, maar als hij daarnaarst Candy Crush gaat spelen slaat de pc uit/bevriest helemaal. dus het probleem was niet verholpen.
Ik heb er nu een nieuwe voeding erin gezet omdat ik dacht dat het daar aan kon liggen (be quiet! Power Zone 750W, 750 Watt voeding)
Helaas is het probleem niet verholpen, maar in plaats van het bevriezen valt deze helemaal uit.
Verder kan hij gewoon werken achter zijn pc zonder problemen, alleen als hij dus dat Candy Crush gaat spelen slaat de pc uit.

Er zijn geen blauwe schermen en windows logboek geeft alleen aan dat het systeem onverwachts was uitgeschakeld, meer niet....

Iemand nog een idee? Zal windows opnieuw installeren helpen?
Zo ja, hoe kan windows dan veroorzaken dat de pc helemaal uitvalt?

Alvast vriendelijk bedankt!

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Meestal is het een voeding probleem. Zou je kunnen testen met een andere voeding?

Oeps, heb je al geprobeerd... :F

[ Voor 19% gewijzigd door pjot1 op 23-03-2019 10:13 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:42
Laat eens een lange geheugen test draaien. Ik heb een zelfde soort probleem gehad jaren terug. Bij mij was er toen een geheugenbankje wat problemen (stuk was) gaf.

• remkot
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-11 11:43
NLMaca schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:17:
Laat eens een lange geheugen test draaien. Ik heb een zelfde soort probleem gehad jaren terug. Bij mij was er toen een geheugenbankje wat problemen (stuk was) gaf.
Ik heb alleen een GPU stress test gedaan, geen geheugen. Dat zal ik eens gaan proberen!