Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeduhde
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-09-2022
ik heb sinds kort een nieuwe pc gebouwd.
ik heb voor deze pc de Sharkoon TG4 kast gebruikt.

en ik vroeg me af wat de grootste radiator liquid koeler is wat in deze kast past aan de voorkant.
en ik weet dat de Ryzen 5 stock koeler goed genoeg is om de Ryzen 5 2600 te temmen maar ik denk dat een water koeling een goede start is voor toekomstige upgrades.

ik heb overig geen voorkeuren aan merken. welk merk maakt mij niet uit als 't maar een goeie is

dus hier om hoop ik snel antwoord op mijn vraag: wat is de grootste radiator wat hier in past?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij ga je hier geen radiator in krijgen. Niet zonder dremel geweld. De officiële handleiding/specs noemen het niet, veel reviews die ik vond noemen het een zwaktepunt, en als ik naar de site van de fabrikant kijk heb je alleen vooraan theoretisch plek (want de bovenkant is gesloten), ware het niet dat de SSD/3,5" brackets in de weg zitten, en er bovenaan geen plek is voor slangen. Resteert achterop plek voor één 120mm rad. En als dat je waterkoeling is, kun je beter blijven tower/lucht koelen...

Ik zal deze kast niet waterkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Een 120mm rad moet lukken (met langere schroeven).
productreview: Sharkoon TG4 (RGB leds) review door Jochemd13
De imo enige goede optie is dan een pricewatch: Corsair Hydro H80i v2 (waarvan je dan 1 fan niet gebruikt).

Ik zou haast zeggen dat 240mm ook moet lukken eventueel met wat knoeien), maar zo gauw geen bewijs voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeduhde
ik heb ff gemeten ik heb 3cm ruimte in de kast voor de aio radiator.
dus ik zoek eigenlijk een 240mm die 27cm hoog is of een 360mm die 39cm hoog is de dikte maakt niet uit want, ik kan altijd nog de Drive bay weg halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Patjeduhde schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:13:
ik heb ff gemeten ik heb 3cm ruimte in de kast voor de aio radiator.
dus ik zoek eigenlijk een 240mm die 27cm hoog is of een 360mm die 39cm hoog is de dikte maakt niet uit want, ik kan altijd nog de Drive bay weg halen
Als dit je conclusie is snap ik niet waarom je de post van @Umbrah hebt aangemerkt als beste antwoord (niet dat ik jaloers ben ;))
Als dit niet je conclusie is snap ik niet waarom je überhaupt nu al een post als beste antwoord hebt gekozen.

Ontopic:
De meeste radiators steken aan de 'bovenkant' ongeveer 20-25mm uit waar de slangen aan zitten en aan de 'onderkant' ook 10-15mm (voor de circulatie van het water), heb je onder dan ook iets ruimte over (na het verwijderen van de drive bay)?
Vaak zie je dan ook 270-280mm of 390-400mm radiators, dat wil niet direct zeggen dat ze niet gaan passen ondanks dat ze iets langer zijn dan je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

De meeste radiatoren zijn ~3CM dik, verkijk je daar niet op. Bovendien moeten er nog fans voor, of je moet met wat schroeven-hacks de bestaande fans gebruiken (wat overigens low static pressure fans zijn).

Zoals de review van Jochemd13 laat zien:
Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/SHARTG4/ST304.jpg

heb je eigenlijk géén ruimte voor een radiator aan de 'onderste' 120mm.

De bovenste kant (documentatie sharkoon) valt ook af omdat er geen ruimte is voor slangen/etc...

Objectief gekeken gaat 120mm achter lastig zijn, en tsja... voor is dan de enige logische oplossing.

Echter, mogelijk kort door de bocht, is een 120mm waterkoeler inherent gewoonweg niet zo'n goede koeler. Duur/complex in verhouding tot koelvermogen. Een goede towerkoeler is aanzienlijk efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeduhde
aan de onderkant heb ik 1cm ruimte dus mischien zou een 360mm net lukken.
anders neem ik denk ik een 240mm en een 120mm was ik sws niet van plan trouwens

btw over dat beste andwoord kwam perongeluk ik ben nieuw op tweakers en kreeg 't maar niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsgn
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-04-2024
ik heb zelf ook een tg4 en vraag mij af of het uiteindelijk nog is gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

larsgn schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:51:
ik heb zelf ook een tg4 en vraag mij af of het uiteindelijk nog is gelukt?
Ik weet niet hoe veel verschil er tussen de T4 en de T9 zit, maar met een beetje fantasie past het perfect met een dikke 360mm rad :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wwt82k9o4OmJnIPmSq7d0RV-2vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTGaON9KhCaBuN0HSv6SYNKR.jpg?f=fotoalbum_large
En ja, die zit gewoon strak in de kast geklemd zonder een enkel schroefje :9

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:16
Conclusie; niet bezuinigen op je behuizing. Als je het geld voor waterkoeling hebt, haal dan gewoon een degelijke behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsgn
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-04-2024
oke bedankt!!
Pagina: 1